2007.10.10. 13:18

Egy különlegesen takarékos hibrid hajtású tanulmánnyal jelentkezik a Toyota Tokióban. Az 1/X jelzésű modell neve is arra utal, hogy az autó különlegesen könnyű: a súlya kisebb, mint egy szokványos kompakt autó tömegének a reciproka, tonnában mérve.

Az autó nagy részben szálerősítésű műanyagokból épül fel, így lehetséges, hogy üresen csupán 420 kilogrammot nyom. A négyszemélyes tanulmányba külső forrásból is tölthető hibrid hajtáslánc kerül, amelyet menet közben egy 500 köbcentiméteres, benzinnel és alkohollal is használható motor lát el energiával. Az eredmény: az autó nagyjából fele annyit fogyaszt, mint egy Prius, miközben a két típus használati értéke a tervezők szerint gyakorlatilag azonos. Az 1/X-szel a Toyotához is elért az új keletű farmotor-divat: a belsőégésű motort, a villanymotort, a generátort és az akkumulátorokat tartalmazó csomag a hátsó üléssor alá költöztették, ami egyrészt egész helytakarékos megoldás, másrészt kiváló súlyelosztást biztosít a tanulmánynak.

Sajnos a szériagyártás nem csak a furcsa formaterv miatt valószínűtlen: a teherviselő elemeket alkotó karbonszálas anyagok még mindig méregdrágák, így egy esetleges szériaváltozat megfizethetetlen volna.