Noble M15: brit sportkocsi svéd V8-assal

2007.11.06. 12:18

Az apró, de sikeres sportkocsigyártó új befektetőt talált, így továbbfejleszthette a 2006-ban bemutatott M15-öst.


Galéria - kattintson a képre

Tavaly csalódást keltett, hogy a korábbiaknál nagyobb és kényelmesebb új Noble-be ugyanaz a turbófeltöltős Ford V6-os került, mint az elődeibe. Az indok persze anyagi természetű volt. A kis manufaktúrának nem volt elegendő pénze egy komolyabb, nyolchengeres motor megfelelő átalakítására, ezért maradtak a már bevált megoldásnál. Időközben azonban sikerült eladniuk a régi M400-as gyártási jogát , és egy újabb befektetőt is felhajtottak, így az elmúlt bő egy évben elkészülhetett az M15-ös újabb változata, amelybe már V8-as motor került. Meglepetésre nem valamelyik amerikai tömeggyártó olcsó nyolchengeresét választották a Noble mérnökei, sőt, nem is az egyik nagy német luxusautó-gyártótól származik az új motor.


Galéria - kattintson a képre

A Volvo V8-asa került az M15-ösbe, egy olyan motor, amelyet korábban soha nem építettek még sportkocsiba. A választást nyilván az indokolja, hogy ez a motor, amellyel az S80-as és XC90-es Volvókban találkozhatunk, a világ egyik legkisebb és legkönnyebb sorozatban gyártott nyolchengerese. A szokatlan, 60 fokos hengerszögű blokkot a Yamahánál tervezték, a kezdetektől azzal a céllal, hogy elférjen az elsőkerék-hajtású Volvók szűkös motorházában. A gyári 315 lóerő persze kevés lett volna, ezért a Noble-nél két turbófeltöltővel növelték meg a svéd V8-as teljesítményét, ami így 650 lóerőre emelkedett. A motor kis súlyának köszönhetően az autó tömege továbbra is 1100 kilogramm maradt. Ennek megfelelően a menetteljesítmények tovább javultak: a 100 km/h-s sebességet pontosan 3, a 160 km/h-t 6 másodperc alatt érheti el a legerősebb M15-ös változat.

A drágább és erősebb motor persze az autó árát is feljebb hajtotta. Durván 150 ezer eurót kérnek a Volvo motoros szupersportkocsiért, amelyből állítólag csupán 50 példány készül.