Bemutatkozik az új magyar Audi, az A3 Cabriolet

2007.11.30. 13:57

Az Audi elkészült jelenlegi legkisebb modelljének harmadik, vászontetős változatával, amelyet 2008 tavaszán dobnak piacra Európa-szerte.


Galéria - kattintson a képre

Az új kabrió rokonsága az eddig ismert A3 változatokkal meglehetősen laza: bár azonos platformra épülnek, a vászontetős kétajtós csak elölről emlékeztet névrokonaira, a szélvédőtől hátrafelé azonban teljesen új konstrukció. A 2,58 méteres tengelytáv ugyan nem változott, de az A3 Cabrio 4,238 méteres hossza a háromajtósé, és a Sportbacké közé esik, ami a tetőszerkezetet befogadó rövid csomagtartónak köszönhető. Ez a puttony csukott tetőnél meglepően tágas, 674 liternyi csomag fér el benne, de még kabriózás közben is 260 liternyi tér marad benne.


Galéria - kattintson a képre

Az Audi kétféle vászontetőt készít a típushoz. Az egyszerűbb kivitel kétrétegű, és félautomata szerkezetű, azaz némi kézi beavatkozást is igényel a nyitás és a csukás. A drágább változatokhoz azonban hangszigetelt, automata működtetésű tető jár, amely gombnyomásra nyílik vagy csukódik, 9 másodperc alatt. Ráadásul a művelet 30 km/h-s sebességig menet közben is elvégezhető. Mindkét tetőváltozathoz üveg hátsó ablak jár, és mindkettő háromféle színben érhető el.


Galéria - kattintson a képre

Az A3 Cabrio négyféle motort kap a jól ismert Volkswagen egyen-négyhengeresek közül. Az alapkivitelbe 105 lóerős, 1,9 literes dízelmotor kerül. Ezzel az autó dinamikája nem túl meggyőző: 12,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 185 km/h. Cserébe a vegyes fogyasztás 100 kilométeren csupán 5,1 liter. A másik dízelmotor két literes és 140 lóerős. Ezzel már dinamikusabb a nyitott A3-as, 9,9 másodperc alatt érheti el a 100-as tempót, a végsebessége 204 km/h, és még mindig megelégszik 5,3 liter gázolajjal 100 km-en, kíméletes használat mellett.


Galéria - kattintson a képre

Aki ennél is gyorsabban szeretne haladni az A3 Cabrióval, az már csak a két turbós benzines közül választhat. A kisebbik, 1,8 literes, 160 lóerős motor 8,3 másodperc alatt gyorsíthatja az autót 100 km/h-ra, és 218 km/h-s végsebességet biztosít a számára, viszont ez már nem éri be kevesebbel 7,3 liter benzinnél 100 kilométeren. A csúcsváltozatba a Golf GTI-ből ismert kétliteres, 200 lovas TFSI motort szerelik, így ezzel akár 7,3 másodperc is elég lehet a 100-as tempó eléréséhez, a végsebesség 231 km/h, a vegyes fogyasztás viszont 7,6 liter benzin 100 km-en, tojásokon lépkedő stílusban.


Galéria - kattintson a képre

Az alapmotorhoz ötsebességes, a többihez hatsebességes kézi váltó jár, de ez utóbbi motorok duplakuplungos, mechanikus S-Tronic automatával, a DSG Audikba épített megfelelőjével is megrendelhetők. Természetesen az A3 Cabrióhoz is megrendelhető lesz az S-line fantázianevű sportcsomag, de már a drágábbik, Ambition fantázianevű felszereltségi szinttel is feszesebb hangolású futómű, és 17 hüvelykes alufelni-garnitúra jár.

A TT-hez hasonlóan az A3-as nyitott változatának gyártása is Győrben folyik majd, innen látják el az egész világot a kompakt kabrióval. A gyártás már a napokban elkezdődött, az első szállítmányokat viszont csak a következő kabrió-szezon kezdetén, 2008 áprilisában kapják meg az európai Audi kereskedések.