Peugeot Beep Beep: dobozos versenyoverálban

2007.12.05. 11:09

A gyermeteg Citroën Nemo Concetto mellett a Peugeot is kiállítja saját minifurgon-tanulmányát Bolognában.


A két autó gyakorlatilag azonos , sőt, lényegében mind a kettő török Fiat , a PSA tervezői mégis képesek voltak eltérő személyiséget kölcsönözni nekik. Míg a Nemo bohóchal-festésével leginkább túlméretezett gyermekjátéknak látszik, a Peugeot tanulmányának csak a neve idétlen. A Beep Beepet a 908 HDi FAP versenyautóra emlékeztető fekete-vörös-fehér fényezésével, 18 hüvelykes kerekeivel és 225/40-es Michelin Pilot gumijaival igazi kis versenyfurgonnak néznénk. A 313 mm átmérőjű első féktárcsák is a megszokottnál komolyabb teljesítményt sejtetnek, de a lóerőorgia elmarad.


A Beep Beep orrában ugyanis a széria Bipper 1,4 literes, 70 lóerős dízelmotorja kerreg, ami inkább takarékos és tiszta, mint sportos. Számszerűen 4,5 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en, és 119 g/km a szén-dioxid-kibocsátása. Az egyetlen valódi kapcsolat a 700 lóerős színrokonnal, ahogy azt a Peugeot sajtóközleménye hangsúlyozza, a FAP fantázianéven reklámozott részecskeszűrő, bár erős a gyanúnk, hogy ez az alkatrész is máshogy nézhet ki a 908-asban.

A Beep Beep tanulmány versenyfestése mégsem csak üres reklámfogás, az autót ugyanis a Peugeot Sportnál használják majd a 2008-as szezonban, talán nemcsak marketingcélokra. A boxutca környékén nyilván jól jön majd a tágas rakterű, takarékos apróság, miközben a 908-ast a futamokra készítik fel.