Gyári fotókon a Corvette ZR1

2007.12.20. 10:41

A valaha volt legerősebb utcai GM sportkocsi ugyan csak januárban mutatkozik be Detroitban, de már most közzétettek néhány, az autóval kapcsolatos fotót és információt.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy azt egy ideje már hallani lehetett, a ZR1-est a Corvette 6,2 literes, V8-as alapmotorjának kompresszoros változata mozgatja. A maximális teljesítményre vonatkozó pontos adatokat egyelőre nem köti az orrunkra a GM. Állítólag még folynak az utolsó finom beállítások az autón, így csak annyit mondanak, hogy a fejlesztéskor 620 lóerő teljesítmény és 800 Nm csúcsnyomaték elérése volt a cél, amelyet biztosan sikerült is elérni az új, LS9 jelzésű motorral. Hogy miféle bestia lesz ez a V8-as, arról azért sokat elárulnak a GM nyilvánosságra hozott mérési eredményei. Percenként 3000-es főtengely-fordulatszám mellett padlóig nyomva a gázt azonnal mozgósítható 300 lóerő, és 1000-es fordulaton 434 Nm-es nyomatékot adhat le a motor, azaz teljesítményhiányban biztos nem szenvednek majd a ZR1 tulajdonosai.


Galéria - kattintson a képre

A kompresszor miatt persze magasabb lett a nyolchengeres. Úgy fért be a Corvette orrába, hogy a feltöltő és a megmagasított motorháztető között alig van néhány milliméter. Ha pedig már így alakult, a GM tervezői inkább egy kis átlátszó műanyag ablakot vágtak a szépen formatervezett kompresszorház fölé. Az LS9-es nehezebb is, mint a kompresszor nélküli GM V8-asok, állítólag vagy 100 kilogrammal, amit a tervezők a sportkocsi más elemeinek könnyítésével igyekeztek kompenzálni. Ezért készül szinte az összes karosszériaelem karbonszálas műanyagból a szokásos üvegszálas anyag helyett, és persze más, nem látható helyeken is igyekeztek faragni az alkatrészek tömegéből.


Galéria - kattintson a képre

A becslések szerint bő 100 ezer dolláros csúcs-Corvette-ben persze nemcsak a motor és néhány burkolóelem új. A kicserélték a váltót a nagyobb teherbírású Tremec TR6060-asra, két tárcsás kuplungszerkezetet kapott az autó, elöl 15,5, hátul pedig 15 hüvelykes kerámia féktárcsákat hatdugattyús Brembo féknyergekkel, de a mágneses elven változtatható karakterű lengéscsillapítók is az alapfelszereléshez tartoznak. A gumik elöl 285/30 R19-es, hátul 335/25 R20-as Michelin Pilotok.

Az eredeti, 1990-es ZR1-essel a Corvette teljesítmény és menetteljesítmények terén befogta saját korának legjobb olasz szupersportkocsijait, és úgy néz ki, a második kiadással sem adták alább. Papíron az új ZR1-es is hozza a legerősebb utcai Ferrari, az 599 GTB teljesítményét, miközben az ára még mindig csak a töredéke bármelyik hasonló képességű európai riválisáénak. Nincs kétségünk felőle, hogy újabb klasszikus születésének lehetünk tanúi.