Új Citroën Berlingo és Peugeot Partner

2008.01.02. 11:47

A Renault Kangoo leváltása után már a PSA sem húzhatta tovább saját áruszállítóinak megújítását, így 2008 első munkanapján leleplezték a Citroën Berlingo és Peugeot Partner második generációját. A bemutató persze csupán néhány fénykép, és adat nyilvánosságra hozatalából áll, az új típusok élőben csak tavasszal lesznek láthatók, a forgalmazásuk pedig az év második felében indul.


A Berlingo-Partner páros új formaterve nélkülözi a nagy ötleteket, inkább célszerű mint figyelemfelkeltő. Egyértelmű, hogy a gömbölyded formákkal a légellenállást igyekeztek csökkenteni a tervezők, a masszív sárvédőívekkel és a hátsó oldalablakok letört sarkaival pedig megpróbálták karakteresebbé tenni az összhatást, mégis az az érzésünk, hogy épp az önálló egyéniség hiányzik leginkább az autóból. Az orr-rész természetesen más és más a két típusnál. A Berlingo eleje a Citroën C4 Picasso vonásait viseli magán, míg a Partnert hatalmas első légbeömlőjéről ismerni fel.

A PSA természetesen igyekezett túllicitálni a Renault Kangoot: a Berlingo-Partner páros 4,38 méter hosszú, azaz 170 mm-rel nagyobb, mint riválisa, a raktere pedig 3,3 köbméteres, és 850 kg-mal terhelhető, szemben a Kangooval, amelybe alaphelyzetben 300 literrel kevesebb csomag fér. A PSA modelljeit is kínálják kivehető anyósüléssel, így a raktér elvben akár 3,7 köbméteresre növelhető, és akár három méteres tárgyak is szállíthatók az autóban. A teherszállító változat további előnye, hogy egyszerre akár két euro-raklapot is képes befogadni.


Városi áruszállítónak az új modell talán egy picit túlzottan is nagydarabnak tűnhet, de a méretek növelésére jó okuk volt a tervezőknek. Nem akartak belső konkurenciát teremteni a Fiattal közösen kifejlesztett kisebb áruszállító családnak. Sajnos a műszaki részletekről egyelőre meglehetősen keveset árultak el. Csupán annyi biztos, hogy a Belingo-Partner párost is felszerelik a PSA és a Ford közös, 1,6 literes turbódízel motorjának 110 lóerős változatával.

A Citroën Berlingo és a Peugeot Partner 1996-os bemutatásával a franciák gyakorlatilag kategóriát teremtettek, de meg is elégedtek ennyivel: az elmúlt 12 évben csupán egyszer újították fel a modellcsaládot. Most azonban láthatóan megpróbálják behozni a lemaradást, és ismét átvenni a vezető szerepet a kompakt áruszállítók között. Az új Berlingo és Partner, illetve a kisebb Nemo és Bipper típusok révén az összes konkurensnél nagyobb választékot kínálhatnak korszerű városi minifurgonból.