Cadillac CTS-V: a legerősebb sportszedán

2008.01.09. 10:25

A GM is beszáll a prémium-gyártók egyre őrültebb teljesítmény-versenyébe, és úgy néz ki, rögtön az élre is áll. A második generációs CTS sportváltozatába ugyanis kompresszoros V8-as kerül, amely erősebb a BMW M5-ös és az AMG Mercedesek motorjainál is, egyedül az Audi RS6 Avant pipálja le teljesítmény dolgában az új CTS-V-t.


Galéria - kattintson a képre

A motor nem a Cadillac saját V8-asának feltöltős változata, amelyet az XLR-V-ben találunk. A Corvette ZR-1 LS9 jelzésű motorjának visszafogott, LSA kódjelű változata, azaz 6,2 literes, nyomórudas, központi vezérlésű, klasszikus amerikai V8-as mechanikus feltöltéssel. A teljesítménye ugyan kisebb lett - 620 helyett 550 lóerő leadására képes -, de ennyi is bőven elég, hogy partiban maradjon a német riválisokkal szemben. A brutális motorhoz kétféle hatsebességes váltót kínálnak majd: egy kézzel is kapcsolható automatát, és a Corvette ZR-1 másik újdonságát, a kéttárcsás kuplunggal párosított Tremec TR6060-as kézi váltót.


Galéria - kattintson a képre

A sportváltozat persze nem csak erősebb motorja révén különbözik a többi CTS-től. Hatásosabb Brembo fékrendszert kap elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergekkel, a stabilitásról pedig mágneses elven változtatható karakterisztikájú lengéscsillapítókkal igyekeztek gondoskodni. A CTS-V-be természetesen bekerül minden ma elvárható vezetést segítő elektronika, de ezek egy része, például a kipörgésgátló az előző generáció versenyváltozatából származik, így aligha jelentenek majd akadályát a vezetési élmény kiteljesedésének. A brutális teljesítmény persze nem jelentene sokat, ha nem látszana az autón, de a GM tervezői ezen a fronton is kitettek magukért. A CTS-V csinos kötényezést kapott, új, sűrű hűtőrácsot és hatalmas alufelniket, belül pedig szorosan tartó kagylóüléseket, krómozott díszítőelemeket és kényelmes fogású bőrkormányt.

A GM a CTS-V-vel elkészítette a több mint 500 lóerős BMW, a Mercedes és az Audi sportszedánok első komoly alternatíváját. Európában ugyan nem valószínű, hogy meg tudnák szorongatni a konkurenciát, ahhoz jobban csengő név kéne. Észak-Amerikában azonban biztosan sok hívet szerez magának a legerősebb Cadillac.