Veritas RS III: német sportkocsi kompromisszum nélkül

2008.05.25. 06:00

Rövidesen újabb legendás márka feltámadásának lehetünk tanúi, ezúttal Németországban.


Galéria - kattintson a képre

A Veritast a második világháború után BMW mérnökök alapították azzal a céllal, hogy német versenyautókat építsenek. Természetesen BMW alkatrészeket használtak az autók alapjául, és a cég 1952-es csődjéig mintegy 75 autót építettek, amelyek közül a fennmaradt példányok ma a gyűjtők legféltettebb kincsei közé tartoznak. A történetnek itt vége is lehetne, de az 1990-es évek végén néhány rajongó hozzáfogott a márka feltámasztásához, és 2001-re el is készítettek egy különös, együléses prototípussal, az RS3-assal.


Galéria - kattintson a képre

Az elmúlt hét évben nemigen hallottunk a cég terveiről, míg a napokban fel nem bukkantak az immár RS III jelzésű, sorozatgyártásra szánt gépük fotói. Míg a prototípusban még hatliteres V12-es motor dolgozott, addig a sorozatgyártmányba az M5-ös BMW könnyebb tízhengerese kerül, igaz, egy alaposan átdolgozott, 600 lóerős kivitel. A csővázas, együléses gép nélkülöz minden felesleges kényelmi berendezést, így összesen 1070 kilogrammot nyom. A menetteljesítményei ennek megfelelően félelmetesek: a 100 km/h-s sebességet 3,2 másodperc alatt érheti el, és a végsebessége 350 km/h körül van.

A tervek szerint még az idén megkezdik a gyártást, és évente mintegy 50 RS III-as eladását tervezik, de később bővülhet a Veritas típusválasztéka. Állítólag már készül a kupé változat, amely a jövő év elején mutatkozhat be, majd egy nagyobb, tágas belső terű GT következik a sorban.