Nemo Combi magyar vizeken

2008.06.20. 15:36

A Citroën bemutatta a magyar szaksajtónak a Nemo kisteherautó személyszállító változatát. A Tropicarium konferenciatermében, hatalmas akváriumfal mögött, köröző cápák, ráják, meg egyéb, kevésbé közismert halak szeme láttára leplezték le a népszerű rajzfilmhős színeire matricázott Nemo Combit.

Mondom: matricázott (még a fehér alapszín is matrica, a kocsi valójában szürke volt, megnéztem), tehát ilyen színű autó nincs a megrenelhető Nemók listáján. Az ötszemélyes kis gyösz egy kisautó külméreteivel nagyjából egy tágas kompakt helykínálatát nyújtja. Széltében kicsit szűk, de a meredek oldalfalak, oldalüvegek között így is remekül elfér benne két-két felnőtt egymás mellett.

A legolcsóbb változatokhoz csak egy tolóajtó jár, és más nem is nagyon. A fapados 1,4-es, 75 lóerős benzines változat a Citroënnél megától értetődő akciós áron 2,54 millió forintért, a 70 lóerős dízel alapmodell 2,94 millió forintért vihető haza.

A klímás, villanyablakos, centrálzáras, állítható ülésmagasságú, négy irányban állítható kormányú, két tolóajtós, emelt hasmagasságú, kartervédős XTR a benzinmotorral 3,129 milla, dízellel 3,69.

A köztes modell a klímátlan, de villanyos Combi Plus: benzinmotorral 2,86, dízellel 3,26 millió forint.

A rövid próbaútra egy dízel XTR került karmaim közé ki. Aranyos, jópofa, fiatalos, de egy kicsit igénytelen itt-ott. Kárpitozatlan, fényezett lemezefelületek mindenfelé, teherautós műanyagok, az olcsó Fiat kisautókból ismert jellegtelen műszerfal-mintázat - és kongó, visszhangos akusztika. A Nemo Combin nagyon érezhető a teherautós eredet.

Az autócska legszörnyűbb, egyben teljesen érthetetlen hibája, hogy hátra-oldalra lehetetlen belőle kilátni, tolatáshoz elengedhetetlen a külső tükrök, és javallott sok Miatyánk használata. Ugyanis hátsó kis ablak egyelőre nincs a Magyarországra érkezett Nemókon. A kereskedésekkel meg lehet beszélni utólagos átalakítást, és állítólag jövőre már eleve átlátható D-oszlopos Nemók érkeznek hozzánk.

Kéne-e? Sok minden helyett igen. Két gyerek mellé, szabott költségvetésű, de új autóra vágyó családok - szerintem - jobban járnak vele, mint egy Ignisszel, Corsával, vagy - hogy házon belül maradjunk - C3-assal. Már csak a tolóajtók miatt is.