Renault Kangoo Be Bop: szellős doboz

2008.09.30. 14:44

A tanulmányautók különös megoldásai ritkán bukkannak fel a szériagyártású autókon, a rövidebbik Renault Kangoo új szabadidő-autó változata azonban kivétel. A Be Bop nevű, sorozatgyártásra szánt modell a tavaly ilyenkor, Frankfurtban bemutatott Kangoo Compact tanulmány számos jellegzetességét egy az egyben megörökölte.

Az első, ami feltűnik a Be Bop fotóin, az a kétszínű fényezés. A motorháztető és az orr-rész fényszórók közé eső része, a lökhárítón kialakított beömlőnyílás vaskos kerete és a hátsó ajtó egy része ezüst színben pompázik, ami rögtön ki is emeli a típust a többi Kangoo-változat közül. Maga a karosszéria persze nem újdonság, találkozhattunk vele a Compact Express bemutatóján, bár ezúttal számos meglepő részlettel egészítették ki. A 3,871 méter hosszú, tükrök nélkül 1,829 méter széles és 1,835 méter magas jármű arányaiból fakadóan eleve megmosolyogtató látvány, a tető és a belső tér praktikus megoldásai pedig még érdekesebbé teszik.

A Be Bop szokatlan, háromrészes tetőszerkezetet kapott, hasonlót, mint a Compact tanulmány annak idején. A hátsó, üvegezett panel előrecsúsztatható, míg a hátsó ajtó ablaküvege leengedhető, így a hátsó utasok gyakorlatilag egy kabrióban érezhetik magukat. Középen egy merev tetődarab biztosítja a karosszéria szükséges merevségét, elöl azonban ismét két kisebb üvegtáblát találunk, amelyek kibillentve az első két ülés környékének szellőztetését biztosítják. A hátsó ajtó oldalra nyílik, a küszöb pedig akár 100 kilogrammot is elbír, így innen is be lehet mászni a hátsó ülésekre.

Belül négy ülést találunk, amelyek mindegyike tologatható, és a hátsók el is tüntethetők a padlóban. Így négy felnőtt kényelmesen utazhat a Be Bopban - persze nem nagyon messzire, mivel ilyenkor a csomagtér csupán 174 literes -, de ha csak ketten ülnek bele, akkor akár 1,49 köbméternyi tárgy is elhelyezhető hátul. A műszerfal és a belső tér más elemei nagyrészt megegyeznek a haszonjármű változatból ismert alkatrészekkel, de a Renault-nál ezt a változatot egyértelműen fiatal vásárlóknak szánják, így feltűnő színezésű kárpitokkal próbálták meg feldobni az összképet: az ülések mellett egyes kivitelekben a műszerfal is színes borítást kapott. Az autó felszereltségével is igyekszik megfelelni a célközönség igényeinek: kínálnak hozzá gyári matricákat az autó személyre szabásához, a gyári szórakoztató-rendszerhez illeszkedő, a kesztyűtartóban elhelyezett USB csatlakozót zenelejátszók számára és Bluetooth csatlakozást mobiltelefonoknak, hogy csak néhányat említsünk a hosszú listából.

Műszaki szempontból nem tartogat nagy meglepetéseket a Be Bop. A motorválaszték egy 1,6 literes, 105 lóerős benzinmotorból és két 1,5 literes dízelből áll. Ezek 85, illetve 105 lóerő leadására képesek. Ezenkívül csupán a javított hangszigetelés, és a 20 mm-rel megemelt futómű révén különbözik a típus a teherszállító változattól.

A Kangoo Be Bop ötletes rétegmodell, nagyon egyértelműen meghatározott célközönséggel. Olyan városi fiataloknak szánják, akik mindennapjaikhoz keresnek vidám, szerethető és praktikus autót, de legfeljebb két kisebb gyermekkel utaznak hosszabb távolságokra, és nagyrészt egyedül, vagy legfeljebb kettesben közlekednek, ugyanakkor kedvelik a nagy, világos belső terű autókat.

Egyelőre képtelenség megjósolni, hogy a Be Bop mennyire lehet sikeres, hiszen vetélytárs még házon belül is akad bőven: ott a Modus kétféle méretben, de alighanem a Clio, a Twingo, a Nissan Note és Micra, valamint a Dacia modellek vásárlóközönségével is van némi átfedés. Ráadásul a konkurencia is elég erős. Most, hogy már piacon van a Fiat Fiorino Qubo, és hamarosan jönnek a Peugeot és a Citroën hasonló személyszállító változatai is, ugyan variálható üvegtető nélkül, de a hátsó utasok számára tolóajtókkal.