Golf VI TwinDrive: régi hibrid új ruhában

2008.11.27. 12:18

A Volkswagen még június végén mutatta be kísérleti TwinDrive hajtásláncát egy ötös Golf testében, de a kompakt modellt azóta lecserélték, így a hibrid rendszer is átkerült az új Golfba.

Magán a hajtásláncon gyakorlatilag nem változtattak: maradt a 82 lóerős villanymotor és a 122 lóerős turbódízel, amelyek egyszerre működve 176 lóerőt képesek mozgósítani. A két motort egy számítógép hangolja össze, mindig a helyzettől függő arányban adagolva a teljesítményüket. A külső forrásból is tölthető akkumulátorok kapacitása 50 km tisztán elektromos üzemre elegendő, lemerülésük után viszont már szokványos dízel-Golfként működik az autó. Pontos fogyasztási adatot egyelőre nem közölt a gyár, de egy gyári teszt során 100 kilométert 2,5 liter gázolaj és 8 kWh villamos energia felhasználásával tettek meg.

Az új, Golf VI-oson alapuló hibrid prototípus gyakorlatilag megegyezik azzal a tesztautóval, amelyből a Volkswagen 2010-re egy 20 járműből álló flottát készít. A projektet a német kormány finanszírozza, abból a célból, hogy feltérképezzék az üzemanyag-takarékos autózás lehetőségeit.