Válságmarketing: két autót egy áráért

2008.12.02. 12:19

A kiélezett verseny különös vadhajtásokat szül: egyes nyugat-európai autókereskedők ajándék kiskocsit adnak egy-egy drágább, nagyobb jármű mellé, csak hogy menjen az üzlet.

Egy független belga kereskedés kezdte a szokatlan akciót: aki vegyes kabinos Hyundai H200 Combit vásárol náluk, az kap mellé egy Kia Riót is. Persze csak a készlet erejéig: csupán 100 ajándék-autót osztanak szét a száz első vásárló közt, különben hamar csődbe menne a vállalkozás, de így is példát adtak. Időközben ugyanis más kereskedések is átvették a módszert, Hollandiában például van olyan Renault kereskedő, amely az Espace vásárlóknak egy új Twingót ajándékoz.

Az egyet fizet, kettőt kap elv régóta létezik a kereskedelemben, de az autóiparra eddig nem volt jellemző. Ugyanakkor nem csodálkoznánk rajta, ha a következő néhány év során ez a fogás is általánossá válna, hiszen szép számmal vannak olyan drága modellek a piacon, amelyeken annyit nyer az autógyártó, hogy simán belefér a haszonba egy ajándék városi kisautó, és még marad is.