Egy hónapra bezár a Chrysler

2008.12.18. 11:50

Sokan azt találgatják, egyáltalán újraindulnak-e a gyártósorok a holnap kezdődő 30 napos leállás után, amely a detroiti autógyártó összes üzemét érinti.

A gyárleállítások manapság eléggé gyakoriak másutt is, de az ilyen, egy cég összes üzemét érintő szünet még a válság idején sem hétköznapi megoldás. Sem autó, sem motor, sem váltó, sem egyéb részegység nem készül a Chryslernél ez idő alatt, a hosszúra nyújtott karácsonyi szünet után pedig kiderül, hogy egyáltalán érdemes-e újra munkába állítani a gépeket, hiszen addigra alighanem eldől, hogy megkapják-e a detroiti autógyártók a csőd elkerülését szolgáló állami segélyt. A leállás minden más helyzetben öngyilkos akciónak tűnne, de most egyrészt a szokatlanul nagy raktárkészlet leapasztását szolgálja, másrészt megspórol a Chryslernek némi munkabért, illetve fűtés- és villanyszámlát, azaz hozzájárul, hogy a cég 7 milliárd dolláros készpénztartaléka tovább tartson. A Chrysler vezetése szerint ez az összeg a jelenlegi eladási szint mellett 2009 első negyedévének végéig tarthat ki, így addig feltétlenül történnie kell valaminek, hogy a vállalat megmeneküljön a csődtől.

Az állami segítség mellett továbbra is terítéken van a GM-mel való egyesülés lehetősége, és a cégvezetés a következő egy hónapban igyekszik további lehetőségeket találni a Chrysler megmentésére, bár egyre kevésbé látszik valószínűnek, hogy a cég képes lesz önállóan boldogulni.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!