Dodge Circuit EV: álcázott Lotus másodszor

2009.01.13. 16:19

A naracsszín villany-sportkocsi könnyű, gyors és még jól is néz ki, kár, bár a Dodge-nak igazából nincs hozzá sok köze.

A Circuit EV tanulmány csaknem ugyanaz az autó, amelyet tavaly ősszel sárga színben már bemutatott a Chrysler sportosabbik márkája, szimplán EV néven: egy kissé átszabott Lotus Europa az amerikaiak által fejlesztett villamos hajtáslánccal. A különbség annyi, hogy mostanra kapott néhány új műanyag idomot, például a Viperéhez hasonló nagy, négyfelé osztott első légbeömlőt, és egy átszabott hátsó lökhárítót. Talán nem is furcsálnánk a kölcsön-karosszériát, hiszen a Lotus könnyű, alumínium-vázas autója tényleg ideális tesztalany, de az egész koncepció egyértelműen a Tesla Roadstert másolja. A kocsiba ugyanis egy Li-ion akkumulátorokból táplált, 260 lóerős villanymotor került, akárcsak a szintén Lotus karosszériás Teslába. A végeredmény is hasonló: 240-320 km-es hatótáv, gyorsulás 100 km/h-ra 5 másodperc alatt, állórajtos negyed mérföld 13 másodperc alatt, és 190 km/h-s végsebesség. A hasonlóság így már több mint kínos.

Nehéz megmondani, hogy mi ezzel az autóval a Dodge célja. Ha valóban egy életképes villamos hajtáslánc fejlesztéséhez használják majd, akkor még a plágium-gyanú is megbocsátható, de van egy olyan érzésünk, hogy a Circuit EV inkább csak egy ügyetlen PR-fogás, és így próbálnak minél kevesebb pénzből minél környezettudatosabb képet festeni magukról a közvélemény előtt.