2009.01.26. 12:11

Kiderült, hogy miért nem kért állami gyorssegélyt a Ford, szemben a GM-mel és a Chryslerrel: már évekkel ezelőtt totálisan eladósodott.

Alan Mulally, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy már 2006-ban felvettek 23 milliárd dollár hitelt, biztosítékként pedig a teljes vállalatot ajánlották mindenestül. Még a Ford logó is elveszhet, ha a cég fizetésképtelenné válik. Ugyanakkor valószínű, hogy ezzel még mindig a Ford járt a legjobban a detroiti autógyárak közül. Egyelőre nem szenved pénzhiányban, tartalékai még bőven fedezik a veszteségeit. A GM és a Chrysler viszont már hiába kér a bankoktól kölcsönt, nem kap, így egyenesen a két cég működőképessége függ az állami hitelektől.

Ami a jövőbeli lehetőségeket illeti, Mulally egyelőre derűlátó. Azt reméli, Barack Obama gazdaságélénkítő terve az autógyártásra is jó hatással lesz, így az idén akár 12,5 millió autót is eladhatnak az Egyesült Államokban, annak ellenére, hogy a jelenlegi eladási szint éves szinten legfeljebb 10,1 millió autó értékesítését tenné lehetővé. "Bízom benne, hogy az év második felétől elkezd javulni a helyzet" - mondta az igazgató, bár nem tudni, hogy a kötelező kincstári optimizmuson kívül mire alapozza a feltételezést.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!