Már biztosan tudjuk, milyen az új Golf GTI

2009.02.04. 14:27

Tavaly novemberben a Volkswagen közzétette a következő generációs Golf GTI koncepcióját . A ma megjelent fotók alapján azonban úgy tűnik, a koncepcióautó nem is annyira elképzelés volt, mint inkább maga a legújabb, hús-vér GTI.

Ahogy az várható volt, a Golf GTI Mark VI nagyon hasonlít az elődjére, a legmarkánsabb különbséget az első lökhárítón fedezhetjük fel. Lesz belőle három- és ötajtós változat egyaránt. A hatodik generációs Golf platformra épülő hot hatchben megmaradt a kétliteres turbómotor, de már 210 lóerős, vagyis 5 százalékkal lett erősebb; az új modell 0-ról 100-ra 7,2 másodperc alatt gyorsul fel, végsebességét - 239 km/h - elektronika szabályozza.

A motort úgy hangolták, hogy már alacsony fordulaton is dinamikus legyen, a sofőr már 1800-as fordulatszám mellett 280 Nm-es nyomatékkal gazdálkodhat. Az alacsony fordulaton is nyomatékos motor a tesztek alatt 7,5 liter üzemanyagot fogyasztott vegyes üzemben, ami nagyon kedvező adat.

Ha már a motorerőn nem sokat változtattak, a futóművet alaposan átalakították a VW mérnökei. Az új GTI sportfutóművét átdolgozták, kapott aktív lengéscsillapítókat és egy XDS néven futó elektromos vezérlésű önzáró differenciálművet. A motorerő vagy hatsebességes kézi, vagy hatsebességes dupla kuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.

A Volkswagen egyelőre nem közölt minden apró részletet az új modellről, de korábbi felvételek alapján úgy tűnik, nagyobb teljesítményű fékrendszert kap, melyet nagy valószínűséggel a Brembo gyárt. A felnijei várhatóan 18 hüvelykesek lesznek. Az előző generációs GTI-ből 1,7 milliót adtak el világszerte, valószínűleg az új modellből is hasonló mennyiség fog fogyni.