A Ford már tárgyal a Volvo eladásáról

2009.03.26. 11:33

A Ford megerősítette, hogy a tárgyalások jó irányba haladnak, bár az érdeklődők kiléte továbbra is titok.

"Több vállalattal is felvettük a kapcsolatot, amelyek érdeklődést mutattak a Volvo iránt. Elégedettek vagyunk a számukkal, és kvalitásaikkal, így megkezdtük annak felmérését, hogy milyen valós szándékok húzódnak az érdeklődésük mögött" - fogalmazott a Ford szóvivője. Ez egyszerűbben fogalmazva annyit jelent, hogy a Ford az eddigi jelentkezők közül próbál valamelyikkel megállapodni a következő hetekben-hónapokban a Volvo eladásáról. Az üzlet sürgős a Fordnak, hiszen a Volvo tavaly 1,5 milliárd dollár veszteséget hozott, és a jelenlegi helyzetben az anyacég képtelen tovább finanszírozni a svéd prémium-márkát. Az eladástól persze nem várhatnak túl nagy bevételt: elemzők szerint a reális ár 1 és 2 milliárd dollár között lehet. A Fordnak azonban már az is nyereség, ha valaki átvállalja a fenntartással járó költségeket.

A lehetséges vásárlók között elsősorban kínai autógyárak nevei bukkantak fel: állítólag a Geely, a Dongfeng, a Chang'an és a Chery is a Volvo kérői közt van. A kínaiak érdeklődése érthető, hiszen a Volvo az ismert márkanév, és a korszerű termékpaletta mellett világszínvonalú fejlesztőrészleget tart fenn, amely jelentős tapasztalatokkal rendelkezik, különösen a biztonságos karosszériák fejlesztésében. Ez a szaktudás pedig hatalmas segítség lehetne a kínai gyártóknak, amelyeket manapság épp a szigorú biztonsági szabványok tartanak vissza leginkább attól, hogy jelentős piaci szerelővé váljanak Észak-Amerikában és Európában.

Egyes vélemények szerint egy kínai tulajdonossal az a veszély fenyegeti a Volvót, hogy autógyártásának egy részét a távol-keleti országba telepítik, ahogy az az MG-Rover esetében történt, de ezt egyelőre nem tartjuk valószínűnek. A Volvo jóval értékesebb lehet az új tulajdonosnak egyben, mint darabokban: ahogy a Tata a Jaguar és a Land Rover esetében, a Volvo új tulajdonosa is megpróbálhatja rövid távon újra nyereségessé tenni a céget. Ezzel bekerülhet az autóipar felsőházába, szert tehet egy jól kiépített nemzetközi kereskedőhálózatra, és eközben a csendben átvett technológiák segítségével olcsóbb, de exportképes modellek fejlesztésébe kezdhet.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!