Az Opel iránt is érdeklődik a Fiat?

2009.04.23. 16:11

A német autógyártó egyik szakszervezeti vezetője szerint az olaszok is ajánlatot tettek az Opel részvényeinek többségére, méghozzá olyan komolyat, amelyből akár már a hónap vége előtt szándéknyilatkozat lehet. Ha mindez igaz, az az amerikai Chrysler számára lehet igazán rossz hír, hiszen azon múlik a további sorsa, hogy sikerül-e tető alá hoznia a megállapodást a Fiattal.


A Corsa már most is a Fiat Punto alapjaira épül

A helyzet egyelőre teljesen átláthatatlan, hiszen csupán pletykákból tudunk arról, hogy kik tettek eddig ajánlatot az Opel átvételére. Több kínai gyártó neve is felmerüt, de szóba került az is, hogy a kanadai székhelyű beszállító óriás, a Magna segítené ki szorult helyzetéből a GM német leányvállalatát. A Fiat felbukkanása azonban abszolút meglepetés: eddig úgy nézett ki, az olasz cég a Chryslerrel próbál társulni annak érdekében, hogy betörjön az amerikai piacra, de sokak szerint már ez is túl nagy falat, az pedig egyenesen elképzelhetetlennek tűnik, hogy a Fiat egyszerre segítsen az Opelnek és a Chryslernek, miközben saját anyagi helyzete sem épp a legbiztosabb. Egyes értesülések szerint a Fiatnak is likviditási nehézségei vannak, és 14,2 milliárd eurós hitelállománya, amely könnyen maga alá is temetheti a céget.


A Croma pedig a Vectrán alapszik

A szakszervezetek mindenesetre nem örülnének a Fiat-Opel házasságnak: azt mondják, túlzottan hasonlít a két cég modellválasztéka, így biztosan jelentős elbocsátásokra kellene számítani. Ráadásul 2000 és 2005 között már dolgozott együtt a két cég, aminek csúnya szakítás lett a vége, így a bizalom is hiányzik. Ennek ellenére úgy hallani, a General Motors és a német kormányzat támogatna egy ilyen szövetséget, míg az Opel vezetősége inkább a Magnát látná szívesen többségi tulajdonosként.

Vannak olyan feltételezések, amelyek szerint a Fiat csupán spekulatív szándékkal licitál az Opelre, hogy így erőt mutasson a bankok felé, amelyek így talán könnyebben adnának újabb hiteleket. Ez persze elég meredek elképzelés, de nem lehetetlen, mint ahogy az sem, hogy a Chryslerrel való tárgyalások is hasonló célt szolgálnak.

A GM, a Chrysler, a Fiat és az Opel körüli ügyletek szerencsére nem húzódhatnak a végtelenségig. Az amerikai kormány a Chryslernek április végéig, a GM-nek pedig május végéig adott időt, hogy biztosítsa a túléléshez szükséges feltételeket, így valószínűleg még a tavasz folyamán kiderül, hogy a Fiat talál-e hosszú távú partnert, és ha igen, az Opellel, vagy a Chryslerrel próbálja meg túlélni a válság éveit.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!