Lehull a lepel az új Astráról

2009.05.13. 11:25

Az Opel kompaktja is megkapta a modellváltáskor kötelező szteroidkúrát: hosszabb, szélesebb és erősebb lesz, mint bármelyik elődje, bár az új turbómotorok révén egyszersmind takarékosabb is. Az élő bemutató persze még messze van, így az Opel sem árult el mindent az új Astráról, épp csak annyi fotót és adatot közöltek, amennyitől a potenciális vásárlók meggondolhatják, hogy kivárják az új modellt, ahelyett, hogy vennének egy VW Golfot vagy Ford Focust.

Az egyik lényeges változás a típus méreteinek növekedése. 4,42 méteres hosszával már-már a kompakt kategória felső határát feszegeti az új, ötajtós Astra: 22 centivel nő túl az aktuális VW Golfon, és 17-tel az előző Astrán. A tengelytáv is megnő 71 mm-rel - azaz 2,686 méter lesz - így az autó belső tere is jóval tágasabb lehet, mint eddig. A szélesség növekedését már nem számszerűsíti a gyári sajtóközlemény, csak annyit említ, hogy elöl és hátul egyaránt nő a futómű nyomtávja, és így azonos menetkényelem mellett érezhetően javul az új Astra úttartása. Ehhez persze nagyban hozzájárul az áttervezett hátsó futómű is, bár azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is áttér-e a több lengőkaros megoldás használatára, vagy csak a kategóriában már megszokott, csatolt hosszlengőkaros futómű egy újabb változatát vetik be.

Az Astrában is bevetik azoknak az új szolgáltatásoknak egy részét, amelyekkel az Insigniában már találkozhattunk. Ilyen az Opel Eye fantázianevű kamera-rendszer, amely felismeri a közlekedési táblák egy részét, és például figyelmeztet az aktuális sebességkorlátozásra. Emellett egyes változatokhoz kínálnak majd FlexRide fantázianevű aktív csillapítású futóművet, amelyet a sofőr állíthat be három fokozatban, adaptív bi-xenon fényszórókat (AFL+) és az ergonomikus első üléseket is külön kiemelik a gyár reklámszakemberei. Reméljük, ez utóbbiak alapáron járnak majd, hiszen itthon az Astra-vásárlók többsége aligha jut hozzá a többi, fent felsorolt különlegességhez.

A motorválaszték is alaposan átalakul. Mindenek előtt eltűnnek a nagyobb, 1,8 és 2 literes szívómotorok, a helyükre kisebb, turbófeltöltős négyhengeresek érkeznek. Az alapmodellekbe a jól ismert, 1,4 literes szívómotor tisztább, 100 lóerős, Euro5-ös változatait szerelik, a korábbi 1,8 literes motort azonban a vadonatúj, 1,4 literes, 140 lóerős turbómotor veszi át. A legerősebb benzinmotor - legalábbis átmenetileg, az OPC változat megjelenéséig - egy 1,6 literes, 180 lovas négyhengeres lesz. A dízelmotor-választék eleinte négyféle motort tartalmaz majd. Az 1,3 literes Fiat dízel 95 lóerős változatát, egy 1,7 literes dízelt 110 lóerővel, és kétféle kétliterest, egy 130 és egy 160 lóerőset.

Az új Astra ötajtós kivitelének élő bemutatóját szeptember 17-én tartják a Frankfurti Autószalonon, és valószínűleg a forgalmazás is megindulhat a premier után egy-két hónappal. Az Opelnél azt remélik - ez után a kis ízelítő után az az érzésünk, nem is minden alap nélkül - hogy az Astra következő generációja hasonlóan sikeres lehet, mint az Insignia, és ezzel jelentősen javíthatja a részleges tulajdonosváltás előtt álló vállalat pénzügyi mérlegét.