Elkelt a GM legfiatalabb márkája

2009.06.07. 09:00

Az Opel és a Hummer után a Saturnon is sikerült túladnia a General Motors vezetésének. A vásárló Észak-Amerika legnagyobb független autókereskedő cége, a Penske Automotive Group, amely a márkanevet és a terjesztőhálózatot szerezte meg a GM-től.

24 éve a japán konkurencia terjeszkedése ellen hozta létre a Saturnt a General Motors, de hamar kiderült, hogy a Toyota és a Honda térnyerésének megállítására nem alkalmas. Ugyanakkor a Saturn kereskedőhálózat vásárlóbarát szolgáltatásaival rövid időn belül jelentős rajongótábort szerzett magának - így lehetséges, hogy mindeddig fennmaradhatott a márka, sőt, jelentős értéket képvisel. A Penske és a GM egyelőre egy keretmegállapodást írt alá a vásárlásról - a végleges szerződés részletein akár még hónapokig dolgozhatnak - de annyi már most kiderült, hogy a Saturn hálózatot az új tulajdonos nem a GM termékeinek eladására szeretné használni.

A folytonosság érdekében a General Motors nagyjából még két évig tovább gyártja a sikeresebb Saturn modelleket - például az Aurát és az Outlookot - de a Penske hosszabb távon egy másik gyártó termékeivel szeretné feltölteni a kínálatot. A legutóbbi hírek szerint a koreai Samsung lehet az új beszállító, amely Renault és Nissan alapú modellekkel láthatja el a Saturn hálózatot.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!