A Toyota ejti a villanyautóira eddig használt, bZ alapú névadási sémát.
A sorozat legismertebb típusával, a bZ4X-szel nem a név volt a legnagyobb baj, visszahívások és középszerű képességek húzták le a kompetitív EV-piacon.
A jövőben tisztességes szavak jelölik majd az elektromos modelleket, régi neveket is visszahoznak.
A Porsche újratervezheti a második generációs Macan stratégiáját, és a jelenleg csak elektromos meghajtással kapható modellből ismét lesz belső égésű motoros változat.
A döntést az elektromos autók iránti stagnáló kereslet és a Taycan eladásainak 2023-hoz képest tapasztalt 50 százalékos visszaesése motiválhatja.
A Macan, a Cayenne után a Porsche második legnépszerűbb modellje, és a belső égésű motoros változat iránti vevői igények megerősíthetik a gyártó döntését.
Az információk viszont egy névtelenséget kérő forrástól származnak, a Porsche pedig hivatalosan nem kommentálta az értesüléseket, így a hírt fenntartásokkal érdemes kezelni.
A Tesla Cybertruck 2024-ben Amerika legkelendőbb elektromos pickupja lett, megelőzve a Ford F-150 Lightningot és a Rivian R1T-t, 39 ezer eladott példánnyal.
A Cybertruck az elektromos autók között is népszerű, az 5. helyet érte el, a Hyundai Ioniq 5 (44 440 darab) és az F-150 Lightning (33 510 darab) között.
A Tesla állítását, miszerint a Cybertruck lett a legkelendőbb elektromos pickup, az amerikai Kelley Blue Book adatai is alátámasztják.
Véget ért a 2025-ös Dakar, amin ismét több magyar csapatnak is szurkolhattunk. Hamza Petiék és Mikucza Tamásék végignyomták a két hetes sivatagi ralit és egyenesen mennek a Budapest-Bamakóra!
Tizennégy napon keresztül tartott a 2025-ös, 47. Dakar rali, amin ismét több magyar csapatnak is szurkolhattunk. Közöttük Hamza Petiéknek és Mikucza Tamáséknak egészen a végéig, hiszen ma célba ért az MIQ Dakar Team mindkét Pajerója.
Az Egyesült Államokban 2024 egyik sikersztorija a Toyota egyetlen tisztán akkumulátoros meghajtású modellje, a BZ4X és tükörképe a Subaru Solterra volt, pedig technikai színvonaluk halovány.
Az Alpina 2025 végére teljesen beolvad a BMW-be, de ezelőtt az autógyártó bemutatta utolsó önálló modelljét, a B8 GT-t.
A B8 GT A B8-as erősebb, drágább verziója.
A limitált szériából mindössze 99 darab készül, darabonként 225 ezer eurós áron. Az első példányokat 2025 júliusában adják át, a gyártás pedig az év végére fejeződik be.
Egy vezetői engedéllyel nem rendelkező nő enyhén ittasan vezetett, miközben az ittas férfi utasa felriadt álmából és hirtelen behúzta a kéziféket.
A baleset során a jármű letarolt egy kukát, majd egy parkoló autónak ütközött, de személyi sérülés nem történt, csak anyagi kár keletkezett.
Az ügyészség a nő ellen ittas járművezetés, a visszaeső férfi ellen közlekedés biztonsága elleni bűntett miatt emelt vádat, közérdekű munkát, eltiltást és elzárást indítványozva.
Budapest belső kerületeiben az átlagos menetidő csúcsidőben 26 perc 33 másodpercre nőtt, a torlódási szint pedig 46 százalékra emelkedett,
Ez éves szinten azt jelenti, hogy 110 órát töltünk dugókban.
A Külvárosi övezetekben is rosszabb lett a helyzet: az átlagos menetidő 15 perc 38 másodperc, a torlódási szint pedig 32 százalék.
Budapest globálisan a 74., Európában pedig a 21. legrosszabb hely a közlekedés szempontjából; a legsúlyosabb helyzet Európában Londonban tapasztalható.
Az első közlekedési szabályokat Magyarországon 1890-ben hozták, az első országos KRESZ pedig 1930-ban lépett hatályba. Az azóta bekövetkezett jelentős reformok közé tartozik a sebességlimitek, az irányjelzők, a biztonsági öv, valamint a gyermekülések kötelezővé tétele.
Az utolsó nagyobb változtatás 2010-ben történt, a következő átfogó módosítás pedig 2026-ban lép életbe.
A KRESZ oktatás 1900-ban kezdődött postásoknak szóló tanfolyamokkal, majd az államosítással, az Autóközlekedési Tanintézet megalapításával és az oktatási rendszer modernizálásával fejlődött. Az e-learning 2012-es bevezetése óta a tanulók többsége digitális formában sajátítja el az ismereteket.