Az aktuális divatnak megfelelően újabb, még nem termelő villanyautó-gyártót visznek tőzsdére. A jól ismert fordított felvásárlásos trükköt alkalmazzák: a Churchill Capital IV nevű nyílt részvénytársasággal egyesül a Lucid, így válthat maga is vállalkozási formát.
A Volkswagen szakszervezeti képviselője szerint megrendelésből nem lenne hiány, de a Golf gyártása Wolfsburgban lassan halad.
A két négykerekű közül a komplettebb hatást keltő egy hosszú tengelytávú terepjáró, a KLTV Cargo Truck, amely a korábbról már ismert KLTV terepjáró korszerűsített változata.
Bár a Volkswagen csoport legjobb sportmotorjai közt tartják számon, a 2,5 literes öthengerest az Audin kívül először a Cupra Formentor csúcsváltozatában láthatjuk.
Egy kétemeletes viktoriánus villát helyeztetett át egy új telekre tulajdonosa San Franciscóban, hogy megmentse a 139 éves épületet a lerombolástól. A teljes épületet nyerges vontató segítségével vitték arrébb a több száz méterre lévő új helyére - több százan nézték a nem mindennapi mutatvány, amint a ház átkerül a Franklin utcából a Fulton utcába.
A Porsche már tavaly jelezte, hogy mesterséges benzint tervez gyártani, amelynek a előállítása során a légkör szén-dioxid-tartalmát alakítják szénhidrogénekké. E fejlesztésről beszélt nemrég újra Frank Walliser, a cég motorsportért felelős alelnöke.
Nem a Jeep lenne az első, amely lemondana amerikai őslakosokra utaló nevéről: a közelmúltban két közismert sportklub is így tett. Az autógyártó egyelőre más megoldást keresne, a kérdés, hogy van-e ilyen.
Évtizedes viszonylatban volt a Forma-1 legnagyobb balesete Romain Grosjean bahreini bukása tavaly novemberben. Az autósport csúcsának biztonsági fejlettsége igazolta a mondást, mégpedig hogy ezekben az autókban nagyon nehéz meghalni. Hála többek közt a fejvédőnek (Halo/glória), aminek funkcióját tökéletesen látni az alábbi videón. Rengeteg elemzés született már a bahreini balesetről, ez a századmásodperces bontással készült új animáció ott folytatja, ahol a fedélzeti kamera képe megszakadt.
Wow. Incredible Canal Plus animation of @RGrosjean's accident. Most accurate I've seen to date.
— Peke_Formula1 (@Peke_Formula1) February 20, 2021
Have collected the animation clips into one video here (footage was placed amongst interview footage in the documentary).
h/t @RacingLines #F1 pic.twitter.com/QL0d2QU2ae
Február 18-án és 19-én figyelték két napon át kiemelten a buszsávhasználatot a BRFK járőrei, akik a a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósággal együtt dolgozva több mint nyolcvanszor intézkedtek ezalatt. Az akcióról kiadtak egy videót is, amolyan pofátlantanítós mini különkiadást, íme.
Kínai és egyéb ázsiai piacokra készült autók esetében megszoktuk a gyenge törésteszt-eredményeket, de egy elismert márka szigorú nyugati piacra szánt modellje esetében igen ritka az ilyesmi. Mégis ez a helyzet az új Nissan Rogue-gal, ami nálunk ugyan ismeretlen, de odaát sikeres kompakt városi terepjáró, a Nissan X-Trail közeli rokona.
Szerdán a mianmari junta ellen tüntető tömeg saját autóival zárta le az egyik nagyobb város, Rangun főbb útjait és hídjait. Az országban egy ideig korlátozták is az internetet, de a szerdai részleges feloldás után a szociális média felületein “lerobbant autó kampány” néven indult akció: az autók motorháztetőit felnyitják, ezzel azt a látszatot keltik, hogy az autók épp meghibásodtak, így akadályozzák, hogy a tüntetések szétverésére érkező rendőrségi és katonai járművek célba érjenek.
Három évvel az után, hogy leállították a Plus 8 gyártását, ismét felbukkan a kínálatban, méghozzá a régi V8-as BMW szívómotorral. Nem az idő megy hátrafelé, csupán szert tettek kilenc fel nem használt, félkész autóra.
Április elején veszi át a Honda operatív irányítását Toshihiro Mibe, a fejlesztési részlet eddigi vezetője, aki már most határozott és gyors cégen belüli átalakításokról beszél.
A Maserati beindította legújabb típusának bevezető kampányát. A Grecale lehet a 80-as évek Biturbo modelljei óta a legelérhetőbb Maserati, nem véletlenül igyekeznek a nevét minél hamarabb becsempészni a köztudatba.
A német Manager Magazin híre szerint a Volkswagen csoport a Porsche tőzsdére vitelével próbálna többlet forrásokhoz jutni: az üzletből akár 20-25 milliárd euró is befolyhat.
A Renault-ra nehéz idők járnak, a koronavírus-járvány rekordmértékű veszteséget hozott a vállalat számára. Az elemzők által korábban emlegetett a 7,85 milliárd eurónál is gyengébb lett az eredmény: 8 milliárd euróba került a Renault-nak a 2020-as év.
Az elmúlt években előbb a Peugeot, majd a Volkswagen próbálkozása miatt volt érdemes figyelni a Pikes Peak-i hegyi felfutóra, és a megjelent nevezési listát látva úgy fest, idén is jut legalább egy extrém próbálkozás a versenyre. Valaki egy 2021-es Indycar-autóval adta be nevezését, és lehetetlen megtippelni, hogy mi sülhet ki ebből.
Az aquaplaning néven ismert jelenség komoly balesetek okozója lehet – úgy néz ki, erre keresett, és talált megoldást az Easyrain nevű olasz vállalkozás. A megoldás érdekes módon még több víz, amelyet nagy nyomással fecskendez az útra egy erre a célra kifejlesztett rendszer.
Marc Philipp Gemballa, a 2010-ben meggyilkolt Uwe Gemballa fia folytatná azt, ami az édesapját híressé tette: tuning-Porschékat gyártana. Az első komolyabb tervet ráadásul a régi tuning-partner, Alois Ruf segítségével tervezi végrehajtani.
2006-ban jelent meg az első Nissan Qashqai és én még mindig csak úgy tudom leírni a nevét, ha puskázom. Máskülönben mindig belekerülne valahová egy teljesen indokolatlan U betű, nyilván valamelyik Q után. Az viszont nagyon megmarad bennem így 15 év után is, hogy mennyire menő volt az első Nissan Qashqai reklámja. Tudják, ahol egy gigantikus láb gördeszkázott végig a tetején a nagyvárosi akadályokat leküzdve.
Bár első hallásra furcsán hangozhat, Marcus Duesmann Audi-vezér szavaiban van logika: kevesebb akkumulátorral jobb autókat lehet építeni, és ezt nem csak az Audinál ismerték fel.
A Honda láthatóan elért a követhetetlenül zavaros formatervezés korszakának végéhez. Az új HR-V már-már puritán jelenség, de kellemes arányú, így az előd kaotikus éleit aligha sírja majd vissza bárki.
Szokatlan, hogy egy autógyártó szakemberei ne a megvalósítás céljával tervezzenek autót, de a Lotusnál most pontosan ez történt.
A McLarennél a hülye nevű MP4-12C bemutatása óta minden sportkocsi annak a technikáját hordozta – egészen mostanáig. Az Artura nevű hibrid sportkocsi külsőre ugyan csak egy újabb szokásos McLarennek tűnik, de belül valami egész más van.
Elég jelentős, bár cseppet sem váratlan bejelentést tett a Ford a mai napon: úgy döntöttek, Európában megkezdik az elektromos autók gyártására való átállást.