Hírek

Totálsár
2018 június 18., 17:15 Módosítva: 2018.06.23 17:30
1113

A Suzuki 1998 óta minimális változtatásokkal kínálta a Jimnyt, de most végre eljött a korszerűsítés ideje. Japánban meg is tartották a bemutatót, és bár Európába is eljut a típus, úgy tudjuk, hozzánk már más motorokkal hozzák majd.

Távolról sincs vége, olvasson még

Katar a Volkswagent akarja?

2009 július 13., 17:43 Módosítva: 2011.03.07 14:12

A Porschén keresztül jelentős mennyiségű VW részvényt szerezhet az arab állam.

A legújabb német lapértesülések szerint Katar új ajánlatot tett a Porsche vezetésének. Összesen 7 milliárd eurót fizetnének a sportkocsigyártónak, amiből a Porsche adósságainak zömét vissza tudná fizetni. Cserébe viszont nem csak a Porschéből kérnének egy 25% körüli részt, de azt a 20%-nyi Volkswagen részvényvásárlási opciót is átvennék, amelyet a stuttgartiak közvetlenül a válság előtt szereztek meg.

Pontosan még senki nem tudja, hogy Katar államnak mik a szándékai: korábban úgy nézett ki, hogy csupán a Porschéből akarnak némi részesedést, de a jelenlegi állás szerint valószínűbb, hogy a végső cél a Volkswagen, amely e pillanatban egyértelműen vonzóbb célpont lehet az arab befektetők számára. A Volkswagen részvényeihez azonban elsősorban a Porschén keresztül lehet hozzájutni, hiszen 71% felett rendelkezik a sportkocsigyártó - ebből 51%-ot vettek meg és 20%-ot foglaltak le -, a maradékból pedig 20% Alsó-Szászország tartományé, ami gyakorlatilag hozzáférhetetlen.

Most a Porsche igazgatótanácsán múlik, hogy elfogadják-e a katari ajánlatot: a cégvezetés tíz nap múlva tart rendkívüli ülést, így legkorábban akkor tudhatjuk meg, hogy hogyan folytatódik a történet, bár az igazgatóknak nincs túl sok választási lehetősége. 9 milliárd eurós adósság mellett egyetlen másik ajánlatot kaptak, a Volkswagen ajánlott négymilliárdot a Porsche részvények 49,9%-áért.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!

Sorozatgyártásba kerül a Kia Soul

2007 január 15., 14:03 Módosítva: 2009.07.25 19:53

A koreaiak bejelentették, hogy jövőre bemutatják a kompakt szabadidőautó szériaváltozatát. A Soul tanulmányt még tavaly januárban, Detroitban mutatta be a Kia, de akkor nemigen gondoltuk volna, hogy a koreai mércével meglehetősen merész vonalvezetésű típus több lesz, mint show-autó. A döntés hátterében nyilván a kisebb hobbiterepjárók iránti megnövekedett kereslet áll, és az a tény, hogy a Sportage nem elég érdekes, vagy olcsó, hogy megelőzhesse az amerikai és a japán konkurensek modelljeit. A Soul bemutatóját várhatóan 2008 első felében tartják, és az év második felében már gyártásba is kerülhet a Kia első igazi városi szabadidőautója.

Trailhawk: kemény Jeep luxuskivitelben

2007 január 3., 14:06 Módosítva: 2009.07.25 19:50

A Detroitban bemutatkozó tanulmány szerencsésen egyesíti a terepjárók férfias vonásait a korszerű személyautók kényelmével.


Galéria - kattintson a képre

A Chrysler tervezői sikeresen aknázták ki a Jeep összetéveszthetetlen márkaarculatában rejlő lehetőségeket. A jellegzetes, hétlyukú hűtőmaszk, a trapézforma sárvédő-ívek és a szögletes karosszéria egyértelművé teszi az autó hovatartozását, még akkor is, ha arányaiban és számos részletében is eltér az eddigi Jeep típusoktól. A nagy, szögletes, kifelé egyre magasabb fényszórók szokatlanul marcona ábrázatot kölcsönöznek a tanulmánynak, az alacsony ablakvonal pedig egész sportos összhatást eredményez. A nyitott, bár masszív tetőkeretekkel övezett csomagtér és a két kivehető, üvegezett tetőpanel zavarba ejtő.


Galéria - kattintson a képre

Nehéz volna megmondani, hogy terepjáró, pick-up, vagy inkább kabrió-e a Trailhawk, bár a Jeepnél ez már hagyomány, hiszen a Wrangler sorozatot ugyanilyen nehéz volna begyömöszölni egyetlen skatulyába. Ráadásul a 22 hüvelykes felnik és a viszonylag alacsony profilú gumiabroncsok miatt úgy tűnik, az autó inkább aszfaltra való, mint úttalan utakra. A belső tér a bőr kárpitokkal és az űrhajóba illő kék műszerekkel is inkább való egy luxusautóba, mint egy masszív terepjáróba. A látványos külsőségek mögött persze kipróbált technika húzódik meg: a Trailhawk a Wrangler Unlimited masszív létraalvázára épül, az orrában viszont a Mercedes tiszta üzemű, 3 literes V6-os Bluetec dízelmotorját hordja.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Jeepnek a Trailhawk tanulmánnyal a figyelemfelkeltésen kívül van-e bármi más célja, de nagyon valószínű, hogy az autó erőteljes formatervének részleteit később más típusokon, például a Chrokee utódján is viszontláthatjuk.

Nissan Rogue: észrevétlen újdonság

2007 január 2., 12:32 Módosítva: 2009.07.25 20:00

Az új szabadidőautó első képei láttán olyan érzésünk támadt, mintha már láttuk volna, pedig még nem volt hozzá szerencsénk.


Galéria - kattintson a képre

Az érzés alighanem az ismerős formáknak és arányoknak köszönhető. A Rogue karosszérialemezei ugyan nem azonosak egyetlen más korábbi Nissan típuséival sem, de egyetlen olyan stíluselemet sem találunk rajta, amellyel ne találkoztunk volna már valahol. Leginkább talán egy felfújt Qashqaira emlékeztet, bár a hűtőrács inkább a Muranót idézi, az első lámpák pedig a 350Z sportkocsi fényszóróit juttathatják az eszünkbe. A lemezek alatt sem találunk semmi meglepőt.


Galéria - kattintson a képre

A Rouge orrában egy 2,4 literes, 170 lóerős, keresztben álló, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amelyhez fokozatmentes automata váltó, és első- vagy négykerék-hajtású erőátvitel csatlakozik. Az új típus mégis eséllyel indulhat csatába a kisebb hobbiterepjárók amerikai piacán. Ha túlzottan hasonlít is saját testvérmodelljeire, azért összetéveszthetetlenül Nissan, tágasabb és erősebb, mint a Honda CR-V vagy a Ford Edge alapváltozatai, és húszezer dolláros alapárával nem is tűnik túl drágának.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a típus Európába is eljut-e, de nem kizárt, hogy ezzel a modellel váltják fel a hatodik évét taposó X-Trailt.

Volvo XC60-tanulmány Detroitra

2006 december 14., 10:16 Módosítva: 2009.07.25 19:56

A svédek későbbre tartogatták a meglepetést, de a fotók túl hamar kiszivárogtak. Hivatalos sajtóközlemény híján egyelőre viszonylag kevés a biztos információ, de azt így is minden nyugati szaklap biztosra veszi, és velük együtt mi is, hogy a kompakt szabadidőautót semmi nem mentheti meg a szériagyártástól.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmány és a majdani szériamodell is a Ford EUCD kódnevű platformjának alkatrészeire épül, ugyanazokra az elemekre, amelyből az új Mondeo, S-Max és Galaxy típusok, valamint a Land Rover Freelander 2 is építkezik. A közösen fejlesztett elemek köré a Volvo tervezői a szokásosnál egy kicsit bátrabb formákat rajzoltak. Bár itt is megtaláljuk a Volvo egyenruha néhány elemét – a motorháztető és a hűtőmaszk jellegzetes kialakítása miatt a tanulmány le sem tagadhatná a származását –, a meredeken emelkedő övvonal és a korábbiaknál lágyabb, ugyanakkor sokkal több dinamikát sugárzó formák azt jelzik, hogy a robotmunkások helyét ismét élő emberek vették át a rajzasztalok mellett.

Az XC60 a belső tér néhány részletét leszámítva egy kicsit sem látszik tanulmányautónak, azon sem csodálkoznánk, ha holnaptól kapható volna. Ugyanakkor a végleges típus bemutatójára alighanem hosszú ideig kell még várnunk. Egy évig biztosan folyik még a fejlesztés, de találkoztunk olyan hírekkel is, amelyek szerint a típus csak 2009 elején érkezhet meg a Volvo-kereskedésekbe.

Itt a megújult Porsche Cayenne

2006 december 4., 15:07 Módosítva: 2009.07.25 19:52

Galéria - kattintson a képre

A sportos terepjáró sokkal morcosabb lett, de sokkal kevésbé Porsche-szerű. Miközben a többi Porschénél egységesen áttértek a kerek első fényszórók használatára, addig a felújított Cayenne-en továbbfejlesztették az előző 911-es sorozat könnybe lábadt tekintetét. A lökhárítót is lecserélték: a gyengébb változatokon középen egy Volkswagenesen vigyorgó hűtőnyílás terpeszkedik középen, valamint a lámpák alatti nyílások formája is szögletesebb lett, és két vízszintes elemből álló rács került rájuk, így a Cayenne elölről sokkal karakteresebb jelenség lett. Csak a Turbón találkozunk nagy, ovális középső nyílással a nagyobb hűtőlevegő-szükséglet miatt.


Galéria - kattintson a képre

Talán a külső átalakításoknál is fontosabb azonban a megújult motorválaszték. Az alapkivitel a VW csoport új, 3,6 literes V6-os motorjának 290 lóerős változatát kapja meg a régi 3,2 literes helyett, így már 8,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, és akár 227 km/h-val is haladhat. A V8-as motor hengerűrtartalmát is megnövelték, 4,5-ről 4,8 literre, így a turbó nélküli változat 385 lóerő és 500 Nm, a turbós kivitel pedig 500 lóerő és 700 Nm leadására képes. Így a Cayenne S 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és legfeljebb 252 km/h-s sebességgel száguldhat, míg a Turbóval 5,1 másodperc alatt érhető el a százas tempó, a végsebessége pedig 275 km/h.

A megújult típust ugyan csak februártól forgalmazzák, de már most is felvesznek rá rendeléseket. Az alapmodell németországi ára valamivel több mint 51 ezer euró, míg a csúcsmodellért több mint 108 ezer eurót kérnek.

Saturn Vue: Opel Antara Amerikának

2006 december 1., 10:56 Módosítva: 2009.07.25 19:51

Los Angelesben mutatták be a Dél-Koreában fejlesztett terepjáró újabb változatát.


Galéria - kattintson a képre

Az új Saturn Vue külsőre csupán a jelvényében különbözik az Opel Antarától , de az eltérő vásárlói igényeknek megfelelően teljesen új motorválasztékot kapott a típus. Dízelmotoros kivitel egyáltalán nem készül belőle, viszont benzinmotorból háromfélét is kínálnak. Az alapmodellbe az Antarában is használt 2,4 literes Ecotec motort építik be, de a nagy négyhengeres ezúttal 141 helyett 164 lóerő leadására képes, és négysebességes automata vagy ötsebességes kézi váltóval érkezik. A következő fokozatot már egy 3,5 literes, 215 lóerős, 304 Nm csúcsnyomatékú V6-os jelenti, míg a csúcsmodellekbe a GM 3,6 literes, 250 lóerős hathengerese kerül. A hathengeres motorokhoz kizárólag hatsebességes automata váltót kínálnak.


Galéria - kattintson a képre

Ez azonban nem minden. A Vue-ból 2007 közepére hibrid hajtású változat is készül. A Green Line fantázianevű típusváltozatba állítólag már a DaimlerChrysler és a BMW közreműködésével fejlesztett two-mode elnevezésű hibrid hajtásrendszer kerül, amely állítólag egy hagyományos automata váltó helyére építhető be, így a karosszéria áttervezése nélkül is beépíthető a legtöbb GM-típusba. Azt egyelőre nem tudni, hogy a benzin-elektromos változat Európába is eljut-e, de Amerikában már nagy szükség volt rá, hiszen a Vue legnagyobb riválisa, a Ford Escape már évek óta kapható hibrid hajtással is.

Új Ford Escape: baltával faragva

2006 november 30., 09:45 Módosítva: 2009.07.25 19:50

Amerika legnépszerűbb kompakt terepjáróját váltja fel a Los Angelesben bemutatkozó újdonság, amely az amerikai Ford új stílusát tükrözi.


Galéria - kattintson a képre

Az új Escape láttán az az érzésünk támadhat, hogy a japán és koreai konkurenciával szemben folyamatosan teret vesztő, több milliárd dolláros deficitet halmozó vállalatóriásnál a létszámleépítés a modellező részleget is utolérte. És miután az izgalmas formákat összegyurmázó munkatársak utcára kerültek, a tervezők kénytelenek voltak olyan tervet kitalálni, amelyet egy szakképzetlen favágó is képes megmintázni. Mindez persze nem igaz, de sokkal vonzóbb elmélet, mint az igazság. A Ford hatalmas, több száz főt foglalkoztató dizájnrészlege hosszú hónapok fáradságos munkájával hozta össze ezt az ingerszegény külsejű guruló dobozt, miután valaki azt mondta a vezetőségben, hogy kellene valami kevésbé szokványos.


Galéria - kattintson a képre

Az előző Escape, amelyet nálunk Maverick néven forgalmaznak, amúgy egész sikeres volt Észak-Amerikában jellegtelen külseje ellenére is. Több mint egymillió példányt adtak el belőle 2001-es bemutatója óta, és az új modelltől azt remélik, hogy még kelendőbb lesz. Az autó amúgy a formatervet leszámítva nem változott sokat, még a motorválaszték is változatlan maradt. Az alapmodellbe a Mazda-féle 2,3 literes, négyhengeres motor kerül, amely jelen esetben 153 lóerő és 206 Nm leadására képes. Ezenfelül kínálják háromliteres, 200 lóerős V6-ossal és hibrid hajtáslánccal is. Ez utóbbi egy 133 lóerős benzinmotorból és egy 70 kW-os villanymotorból áll, amelyek maximális összteljesítménye 155 lóerő, de a Ford sajtóközleménye szerint ugyanolyan jól gyorsíthatja az autót, mint a V6-os, miközben városi forgalomban a négyhengeresnél is takarékosabb lehet.

A Fiat Panda Dakarba készül

2006 november 29., 16:04 Módosítva: 2009.07.25 19:50

Két különlegesen átalakított Panda Cross vághat neki a sivatagi kalandnak 2007. január 6-án. A Lisszabonból induló mezőny két legkisebb tagját a Fiat a szériamodellekhez legközelebb eső T2 kategóriában indítja, bár a két versenygép így sem hasonlít túlzottan sorozatgyártású testvéreire.


Galéria - kattintson a képre

A megemelt hasmagasságú, hatalmas kerekeken guruló, alulról alumínium lemezekkel burkolt autók hátsó ablakait átlátszatlan lemezek helyettesítik, hiszen a sofőrön és a navigátoron kívül csak a versenyfelszerelést – három pótkereket, a víztartalékot és a szerszámokat – viszi magával az autó, ezeknek a tárgyaknak pedig jobb, ha nem tűz rájuk közvetlenül a sivatagi nap. Ugyanakkor a műszaki alapokon a szabályok értelmében csak keveset változtattak. A négykerék-hajtású erőátviteli rendszer és az 1,3 literes turbódízel motor nagyrészt szériagyártású alkatrészekből áll, bár a versenygépet mozgató 105 lóerő arról árulkodik, hogy ahol csak lehetett, azért igyekeztek javítani a kisautó képességein.

A rali-Pandákat egy Fiat Sedicivel és két Iveco szervizkamionnal kísérik, így a műszaki háttérrel biztosan nem lesz probléma, az egyik autót pedig az olasz ralilegenda, Miki Biasion igyekszik majd célba juttatni. A Pandák természetesen túl gyengék ahhoz, hogy a győzelemért folyó versenybe érdemben beleszólhassanak, de a Fiatnak láthatóan nem is ez a célja. Sokkal fontosabb, hogy a kisautók kibírják a több mint 8600 kilométeres utat, és bebizonyítsák, a nagy terepjárók között is megállják a helyüket.

VW Concept Tiguan: terep-Golf előzetes

2006 november 29., 10:14 Módosítva: 2009.07.25 19:50

A Los Angeles-i Auto Show-n leplezték le az új hobbiterepjáró kedvcsináló változatát.


Galéria - kattintson a képre

A Concept Tiguan már a jövő tavasszal érkező szériaváltozat vonásait viseli, bár a Volkswagennél mindent elkövettek, hogy a fájdalmasan józan formaterv ellenére olyan benyomást keltsenek, mintha egy érdekes autót látnánk. Ennek köszönhető a tükörfényes, acélszürke hűtőrácskeret, az ugyanilyen színű 19 hüvelykes felnigarnitúra, a Lamborghini-narancssárga fényezés, az üvegezett tető és a futófelület alatti narancssárga betéttel megbolondított Continental terepgumik használata. Elölről és hátulról még ki is néz valahogy a Tiguan, ami nagyrészt a jól eltalált lámpáknak köszönhető, de oldalnézetből így is a semmilyen szó illik leginkább az autóra.


Galéria - kattintson a képre

A tervezők talán a t betűs név, talán a hasonló méretek miatt nem tudtak elszakadni a Touran emlékétől, amely méltán pályázik az elmúlt évtizedek legsemmitmondóbb külsejű autójának címére. A Touran-tulajdonosoknak amúgy aligha okoz gondot a Tiguan elhelyezése a garázsban: 4,4 méteres hosszával, 1,85 méteres szélességével és 1,69 méteres magasságával az új hobbiterepjáró alig nagyobb egyterű testvérénél. Belül persze kevesebb a hely – a nagyobb hasmagasság és a hosszabb orr elveszi a tér egy részét –, de a VW szerint öt személynek így is kényelmes a Golf műszaki alapjaira épülő Tiguan. A fekete bőrkárpitok és az ezüstszín-betétes fekete műszerfal egyszerű és komor benyomást kelt, hiába formáz vigyori arcot a kormány és a mögötte megbújó kétórás műszerfal, sőt, még a fekete ülőlapokon végigfutó narancssárga mintázat sem segít sokat a gyászos hangulaton.

A tanulmány kapcsán a VW egyelőre igen keveset árult el a kisebbik terepjáró konkrét műszaki megoldásairól, elvégre a szériaváltozat genfi bemutatójára is hagyni kel valamit. Így csupán annyit tudtunk meg, hogy a Concept Tiguanba egy szupertiszta dízelmotor került a Mercedestől átvett Bluetec fantázianevű nitrogén-oxid-katalizátorral.

Smart ForFun2: az óriástörpe

2006 szeptember 14., 13:09 Módosítva: 2009.07.25 19:58

Galéria - kattintson a képre

Igazi monster truck született a leköszönő Smart ForTwo-ból. Az ötlet Görögországból származik. A helyi off-road bajnok, Stefanos Attart álmodta meg a terepjáró Smartot, a megvalósításban pedig a Mercedes-Benz Hellas segített. Eleinte az okozta a legnagyobb fejtörést, hogy melyik Mercedes szolgáljon a rövid bigfoot alapjául. Szóba került az M osztály és a G osztály is, de végül az Unimog 406-osra esett Attart választása.


Galéria - kattintson a képre

Az univerzális munkagép jó választásnak tűnik, nagy teherbírású alkatrészei különösebb változtatások nélkül is megbirkóznak a hatalmas, 1,4 méter átmérőjű, 26 hüvelykes felnikre szerelt traktorkerekekkel, és 5,7 literes, hathengeres dízelmotorjának 84 lóereje is bőségesen elég bármiféle terepen. A 3,7 méter magas Smart amúgy valóban mindenütt elboldogul, ahol ez autóval egyáltalán lehetséges: a rövid karosszéria és a 650 milliméteres hasmagasság mellett a kézi vezérlésű légrugózás gondoskodik erről.

Felújították a Land Rover Defendert

2006 augusztus 23., 13:30 Módosítva: 2009.07.25 19:50

Ahogy korábban is sejteni lehetett, új motort, váltót, és kulturáltabb belső teret kapott az ős-Land Rover, külsőre azonban alig változott valamit. Egyedül a továbbfejlesztett fűtő- és légkondicionáló berendezés miatt kijjebb került hűtőrács tűnhet fel, de ez már a korábbi légkondis modelleken is hasonlóképp nézett ki.


Galéria - kattintson a képre

A leglényegesebb változás az új dízelmotor bevezetése: a Ford Transitból származó 16 szelepes négyhengeres ugyanúgy 122 lóerős, mint az elődje volt, de 2,5 helyett csak 2,4 literes, és állítólag hatalmas előnye, hogy a csúcsteljesítményének több mint 60%-a 2200-as és 4350-es percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. A teljesítmény jobb kihasználhatósága érdekében a régi, ötsebességes váltót egy új, GFT MT 82 lejzésű hatsebességesre cserélték, amely az eddiginél szélesebb áttételtartományt fog át. Ezzel állítólag épített úton és terepen is könnyebbé válik a haladás, sőt, még a fogyasztást is csökketi, bár erre vonatkozó adatokat egyelőre nem közöltek.


Galéria - kattintson a képre

Még ennél is nagyobb előrelépést jelent a megújult belső. A korábbi Defender műszerfalát és üléseit eddig legfeljebb egy GAZ-éhoz vagy ARO-éhoz volt hasonlíthattuk. Igénytelen, ronda kialakítás és anyagok mindenütt, nagyjából a 70-es és 80-as évek fordulójának szellemében. Most azonban úgy néz ki, ennek is vége, a műszerfalat teljesen kicserélték, a Discovery 3 formatervezett műszerei és kezelőszervei köszönnek vissza a Defenderből is. Az ülések látszatra szintén sokat javultak. Állítólag nemcsak kényelmesebbek, de a használatuk is kevésbé fárasztó. A második üléssor a hosszabb 110-esekben aszimmetrikusan, osztva dönthető, a háromajós 90-esben pedig két, összehajtható és oldalra billenthető ülést találunk hátul. Ugyanezek az ülések ráadásul a 110-esbe is beszerelhetők, harmadik üléssor gyanánt.

A Land Rover Defender lényegében persze mit sem változott. Továbbra is a világ egyik legjobb terepjárója, és alighanem most sem volna igazán jó divatcikk, ahhoz túl nyers. Ugyanakkor az átalakítások nyomán talán egy picit kellemesebb társ lehet a dolgos hétköznapokban, és ami a gyártó szempontjából talán még lényegesebb, akár még 5-6 évig piacon maradhat, 20-25 ezer biztos vásárlót hozva a Land Rovernek évente.

Startech Commander SD6: nagy doboz sportosban

2006 július 14., 11:58 Módosítva: 2009.07.25 20:00

A Jeep óriását szépen átöltöztették, de tohonyaságán a motortuning sem változtatott sokat.


A Brabus tuningcég Chrysler modellekkel foglalkozó részlege a szokásos változtatásokat végezte el a Commander külsején. Terveztek hozzá két új, ezüstszín-betétes lökhárítót. Elöl a jellegzetes, hétfelé osztott Jeep hűtőmaszk szélességében húzódik a fémes fényezésű műanyag elem, tovább erősítve az amúgy is karakteres óriás megjelenését, hátul pedig kartervédőt imitál az álalumínium. A hátsó lökhárító érdekessége, hogy középen egy kivehető darab alá rejtették a vonóhorgot, így ha épp nincs rá szükség, akkor egyszerűen eltakarható az összképet zavaró alkatrész. Emellett krómozott tükörházakkal, rozsdamentes acél kilincsekkel és új kipufogóvégekkel igyekeztek feldobni az összképet.


A 3 literes Mercedes dízelmotort a motorvezérlés átprogramozásával tették erősebbé: a V6-os 218 helyett 262 lóerős lett, a csúcsnyomatéka pedig 510-ről 580 Nm-re növekedett. Más autóknál valószínűleg hatásosabb lenne egy ilyen típusú átalakítás, de a nagy, szögletes terepjáró bő két tonnás súlya, és aerodinamikusnak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető formája miatt alig gyorsult. A végsebessége 191-ről 200 km/h-ra nőtt, és 9 helyett 8,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. Talán ezzel magyarázható, hogy egyelőre nincsen a Commander SD6-oshoz komolyabb fékrendszer. Egyelőre a gyári is megteszi, bár a fejlesztés már folyik. A futóműhöz 30 mm-es ültető csomagot is kínálnak, bár a 20 hüvelykes, ötküllős alufelnik külön is megrendelhetők az autóhoz.

Sajnos a pontos árakat egyelőre nem ismerjük. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Commanderhez kifejlesztett alkatrészek egy jelentős részét külön is meg lehet rendelni az autóhoz.

Felújították a BMW X3-ast

2006 június 28., 11:23 Módosítva: 2009.07.25 19:54

Három új motor és néhány kozmetikai beavatkozás választja el egymástól a régi és az új változatot.


Az X3-as a közönséget megosztó formája ellenére is sikeresebb lett, mint az bárki gondolta volna, így a külsejéhez nagyon óvatosan nyúltak a tervezők. Egy picit nagyobbak lettek a hűtőrácsot alkotó BMW-vesék, kicserélték a hátsó lámpákat – az új világítótestekben már LED-eket találunk izzók helyett – és új lökhárítókat készítettek, amelyeken sokkal nagyobb a karosszéria színére fényezett felület, mint eddig. Mindez alig változtatott az összhatáson, bár az új részletektől egy picit talán elegánsabb lett a BMW kisebbik szabadidő-autója. Belül csak a kormánykeréken, és a műszerfal burkolatának anyagain változtattak.


Ugyanakkor az X3-as nem maradt lényeges változtatások nélkül, bár mindet a lemezek alatt kell keresnünk. Az eddig használt ötféle motorból kettőt lecseréltek, és egy háromliteres, két turbófeltöltős hathengeres dízelmotorral bővítették a választékot. A 3.0sd modellváltozatba szerelt motor az 535d-ből ismert hathengeres rokona, de nem azonos vele. A tervezők tovább növelték a teljesítményt: az X3-asban 272 helyett 286 lóerő leadására képes a kétlépcsős feltöltésű motor, maximális, 580 Nm-es nyomatéka pedig 1750-es és 2250-es percenkénti főtengely-fordulatszám mellett folyamatosan rendelkezésre áll. Az autó két benzines hathengeres motorját is kicserélte a BMW: a 2,5 literes (X3 2.5si) teljesítménye 192-ről 218 lóerőre növekedett, míg a háromliteresé (X3 3.0si) 231-ről 272-re növekedett. A régi motorválasztékból a kétliteres, négyhengeres benzines és dízel, valamint a háromliteres, 218 lóerős hagyományos turbódízel maradt meg. A legerősebb háromliteres benzin- és dízelmotorokhoz hatsebességes automata váltó jár, a kisebb teljesítményű X3-asok viszont alaphelyzetben hatsebességes kézi váltóval készülnek, bár némi felár ellenében a gyengébb hathengeresek is rendelhetők automatával.


Az új motorokkal az X3-as igazán fürge jószág lett. A 3.0sd 6,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és elérheti a 240 km/h-s sebességet is, bár eközben vegyes üzemben akár 8,7 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerre. A benzines 3.0si hasonlóan dinamikus: 7,2 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és 232 km/h a végsebessége, bár természetszerűleg sokkal iszákosabb: vegyes üzemben minimum 10,1 liter benzint nyel el 100 kilométeren. A kisebb 2,5si már visszafogottabb egy picivel: 100 km/h-ra 8,5 másodperc alatt gyorsulhat, legfeljebb 221 km/h-val képes haladni – bár ez a képessége csak az extraként megrendelhető, V sebességindexű gumiabroncsokkal használható ki – és a gyári adat szerint 9,9 liter benzinnel tehet meg 100 kilométert.

A motorválaszték mellett az autó fedélzeti elektronikáját is korszerűsítette a BMW. A terepjáró megkapta a DSC+ nevű, továbbfejlesztett menetstabilizáló rendszert. Ez – amellett, hogy a szokásos módon bolondbiztossá teszi az autó viselkedését, készenlétbe helyezi a fékeket, ha a sofőr lelép a gázról, nedves időben a súrlódó felületek összeérintésével szárazon tartja a féktárcsákat, lejtőn felfelé segít visszagurulás nélkül elindulni, és mindenféle beavatkozás nélkül növeli a fékerőt, ha a féktárcsák túlmelegedése miatt csökkenne a fékhatás. Emellett a DSC+-nak van egy DTC, azaz Dynamic Traction Control nevű funkciója is. Ez a kárpótlás azért, hogy itt a menetstabilizálót nem lehet kikapcsolni: a DTC aktiválásával a rendszer valamivel több csúszást engedélyez, így egy kicsit több teret biztosít a sportos vezetőknek.

A BMW X3-as felújított változatának megjelenésére persze még várni kell néhány hónapot: úgy néz ki, az első példányok valamikor kora ősszel kerülhetnek új gazdáikhoz.

Bemutatkozik az új Land Rover Freelander

2006 június 23., 11:53 Módosítva: 2009.07.25 19:52

Már láttuk is néhány kiszivárgott fotón, és ismertettünk néhány fontosabb adatát, de a hivatalos sajtóközleményben azért találtunk néhány új részletet.


Galéria - kattintson a képre

A második generációs Freelander formájára nem is érdemes sok szót vesztegetnünk: majdnem ugyanolyan, mint az elődjéé, csalódottságunkat pedig már korábban kifejeztük ezzel kapcsolatban. A csaknem változatlan karakter ugyanakkor bizonyos szempontból érthető, hiszen a lemezek alatt az utolsó csavarig megújult a legkisebb Land Rover. Az új padlólemez a Ford Galaxyból származik, és később ugyanezen alapul majd a Mondeo, illetve a Volvo XC50-es is. A megújult műszaki alapoknak köszönhetően a Freelander egy picivel nagyobb lett, mint az elődje, hosszában 50, széltében 109 mm-rel nőtt, és 32 mm-rel lett magasabb. Az adatok alapján a belső térkínálat sem tűnik kevésnek: alaphelyzetben 755, lehajtott hátsó ülésekkel 1,67 köbméternyi csomag befogadására képes. Emellett megtartották az elődmodellnek azt a jellegzetességét, hogy a hátsó üléssor magasabban van, mint az első, így a hátsó utasok sem panaszkodhatnak a kilátásra. A térérzetet emellett napjaink divatját követve nagy felületű üvegtetővel s növelték a tervezők.


Galéria - kattintson a képre

A motorválaszték kérdésében nem tévedtek a korábbi pletykák terjesztői. Kezdetben a Volvo 3,2 literes, benzines, soros hathengeresével és a Ford 2,2 literes, négyhengeres turbódízel motorjával lesz kapható a Freelander. Ez utóbb motoron azonban változtattak egy keveset a tervezők, így a teljesítménye 155-ről 160 lóerőre nőtt, legnagyobb forgatónyomatéka pedig erek 400 Nm. Az erősebb, 235 lóerős motorral, amelyhez kézzel is kapcsolható automata váltó csatlakozik, egész dinamikusan mozog a hobbiterepjáró. A gyári adatok szerint 8,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és akár 200 km/h-val is haladhat, miközben az átlagfogyasztása 100 kilométerre 11,2 liter, természetesen szabványos vegyes ciklusban mérve. A dízelmotorral már kevésbé fürge az autó, 11,7 másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez, méghozzá hatsebességes kézi váltóval, cserébe csupán 7,5 liter gázolajat fogyaszt el 100 kilométeren. A dízelmotoros változat is megrendelhető automata váltóval, de úgy valószínűleg szákosabb, és még lomhább lesz. Úgy tudjuk, később két másik motor is bekerül a Freelanderbe: a Volvo hathengeres új, 2,6 literes változata, és a jól ismert 2,7 literes, V6-os PSA-Ford dízelmotor.


Galéria - kattintson a képre

A Land Rovernél mindent megpróbáltak, hogy a lehetőségekhez mérten elfogadható terepjárót faragjanak a Freelanderből. A nagyobb hangsúlyt persze az épített utakon való barátságos viselkedés elérésére helyezték, hiszen a leendő tulajdonosok nagyobb része csak elvétve téved terepre, ezért – ahogy korábban is – önhordó karosszériát és független kerékfelfüggesztést alkalmaztak. Ugyanakkor itt is megjelenik a Discovery típusban bemutatott Terrian Response fantázianevű rendszer, amelyen beállítható a leküzdeni kívánt terep típusa, és az elektronika ennek megfelelően igyekszik beállítani a hajtás paramétereit, bár az csak az első próbák során derül ki, hogy ebben az esetben ez mennyit ér. Emellett persze van lejtmenet-vezérlő és borulásgátló rendszer is, így könnyebb terepen nyilván gyakorlatlanabb felhasználóknak sem okoz komolyabb gondot az előrejutás.

Az autó felszereltségét is a kor igényeihez igazították. Van kulcs nélküli indítás, adaptív xenonlámpák, esőszenzoros ablaktörlők, parkolóradar, többzónás légkondicionáló, érintőkijelzős fedélzeti számítógép, Dolby hangzást biztosító 12 hangszórós hifi, és még számos hasznos vagy kellemes apróság, amit manapság lassan elvárnak egy ilyen, drágább típustól. Az új Freelander forgalmazását várhatóan 2007 elején kezdik meg a kontinentális Európában, alapára várhatóan 30 ezer euró körül alakul.

Nissan 4x4 próba

2006 június 2., 12:55 Módosítva: 2009.07.25 19:57

A Nissan píárosa nem sokat kertelt. Elmondta, leginkább úgy akarják elérni a számukra fontos potenciális terepjáróvásárló közönséget, hogy igen jómódú embereknek szánt (ezt már nem ő mondta) sporteseményeket szponzorálnak, és ott majd jól megtalálják a jövő Nissan-vásárlóit.


Galéria - kattintson a képre

Itt van mindjárt ez a 470-es Európa Bajnokság – Open Nissan Cup. Senkit sem untatnék a részletekkel: a balatonfüredi vitorlás EB-ről itt , a hajóosztályról meg itt lehet többet megtudni. A lényeg: az egyhetes verseny döntõje június 18-án, vasárnap lesz Balatonfüreden. A pályát a parthoz közel jelölik ki, hogy a nézõk is élvezhessék. Ha lesz szél, biztos látványos lesz – nem rossz vasárnapi program, és még terepjáró sem kell hozzá.

Pedig a Nissan kőkemény kísérletet tett arra, hogy az újságírók a teljes 4x4-es paletta műszaki jellemzőivel, motorkínálatával, felszereltségével és árlistával megismertessenek minket – ezt ugyanis megdöbbentő részletességgel tárták elénk. Nem mintha lett volna közte bármi is, amit eddig ne tudtunk volna, azt is beleértve, hogy a Nissan terepjáróival nagyon jól lehet vitorlást húzni.


Galéria - kattintson a képre

A Nissan 4x4-es palettával szerencsére nem csak a hajánál fogva előrángatva találkoztunk, hiszen a rendezvény helyszíne az Adventure Park off-road pályája volt, ahol ki lehetett próbálni az összes modellt. Nagy meglepetést nem várhattunk, hiszen a Totálsár már tesztelte az itt felvonultatott autók legjavát (a Navarát , a Pathfindert és a Muranót ), ráadásul épp itt. Viszont találtunk a Nissan tesztautóparkjában két olyan jármûvet, amit még nem saraztunk össze, úgyhogy hamarosan jön egy X-Trail és egy Patrol-teszt.


Galéria - kattintson a képre

Mivel a Totálsár minden tesztautójának képességét az Adventure Parkban mérjük egymáshoz, már előre sejtettem, hogy a nap fénypontja, vagyis az autók kipróbálása izgalmas esemény lesz a két napny zuhogó eső után. Nem is csalódtam. Noha az instruktorok a rendezvény előtt bejárták a pályát, az egyik kollégát már a tesztútvonal legelején próbára tette a saras emelkedő, majd rövid úton le is győzte. Így azonnal világossá is vált, hogy túl magasan van a léc, mégpedig azért, mert olyan nagy a sár, hogy lábon megállni is nehéz. Ennek ellenére az egyik instruktor – igaz külső segítség igénybevételével – kiszabadította a Navarát a jelentős anyagi kárral fenyegető helyzetéből, a másik kettő pedig könnyedén visszatolatott azon a szűk, kacskaringós és emelkedő csapáson, ahol bejöttünk az erdőbe.

Később módosított útvonalon folytatódott tovább a sárdagasztás. A környező aszfaltutakon az X-Trail-t és a Muranót lehetett kipróbálni, azokat ugyanis nem engedték a sár közelébe. A Murano esetében ez tökéletesen érthető, de az X-Trail azért megér egy próbát. Hamarosan sort is kerítünk rá.

Nyolchengeres dízelmotor a Range Roverben

2006 május 25., 14:20 Módosítva: 2009.07.25 19:54

Az utolsó BMW-motor is eltűnik a luxusterepjáróból. A 177 lóerős soros hathengeres helyét a Ford nemrég bemutatott 3,6 literes V8-as turbódízel motorja váltja fel, amely 272 lóerős, és akár 640 Nm csúcsnyomaték leadására is képes.

A jórészt a PSA és a Ford által közösen fejlesztett 2,7 literes V6-os alkatrészeiből összeállított nyolchengeres ugyan még mindig nem képes vadállatot faragni a 2,7 tonnás óriásból, de legalább elfogadható dinamikával ruházza fel. A Range Rover TDV8 9,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és legfeljebb 200 km/h-val képes haladni, azaz legalább egy átlagos középkategóriás szedánnal tarthatja a lépést. Ráadásul a gyári adatok szerint az átlagfogyasztása 11,3 liter 100 kilométeren, vegyes ciklusban, azaz pontosan ugyanannyi, mint a 95 lóerővel gyengébb elődjéé volt.

A Range Rover 2004 végéig kizárólag BMW-motorokkal volt kapható, de a benzines V8-ast akkor lecserélték két saját fejlesztésű nyolchengeresre, és egy füst alatt egy picit át is dolgozták az autó külsejét. A dízelmotor cseréje már ennyi változtatással sem járt, a TDV8 a típusjelzést leszámítva kívülről és belülről is épp olyan, mint BMW-motoros elődje volt.

Európába jön a négyajtós Jeep

2006 május 22., 14:46 Módosítva: 2009.07.25 19:53

Úgy tűnik, nem csak Észak-Amerikában örülhetnek a tágasabb Wrangler Unlimitednek , amelyet még áprilisban mutatott be a Jeep New Yorkban. A kétajtós alapváltozatnál 52 centiméterrel hosszabb típust az európai piacon nem csak 3,8 literes, 205 lóerős V6-os benzinmotorral fogják árusítani, hanem a Cherokeeból már jól ismert 2,8 literes, 163 lóerős olasz VM Motori dízelmotorral is. Sajnos a dízelmotoros változat elkészítése és az európai homologizáció hosszadalmas folyamatnak ígérkezik, így a négyajtós Wranglert állítólag csak 2007 közepétől forgalmazhatják nálunk, bár Észak-Amerikában már az idén ősztől hozzá lehet majd jutni.

Felújítás előtt a Land Rover Defender

2006 május 15., 14:50 Módosítva: 2009.07.25 19:51

2010-ig biztosan gyártásban marad a legendás munkaterepjáró, csupán az elkerülhetetlen átalakításokat végzik el rajta az év végéig. A Land Rovernél persze az évtized vége után is gyártásban tartanák a bevált, és elpusztíthatatlannak tűnő terepjárót, hiszen egy új típus kifejlesztése egyszerűen nem érné meg, de lehetséges, hogy az új biztonsági szabályok miatt négy-öt év múlva mégis le kell cserélni a jelenlegi modellt.

Az ős-Landie egyenes ági leszármazottja, a Land Rover Defender igazi, nyers munkagép, épp ezért divatcikknek gyakorlatilag alkalmatlan, leginkább a nagy, céges megrendelések tartják el a típust. Évente mintegy 25 ezer példányt adnak el belőle, és ez a szám évek óta többé-kevésbé változatlan, bár ebben jelentős szerepet játszik a típus robusztus felépítése is. Az elmúlt 58 évben gyártott Land Rover terepjárók mintegy 60%-a ugyanis mind a mai napig működik valahol a világban.

Kalasnyikov a Ladától

2006 május 15., 12:30 Módosítva: 2009.07.25 19:50

Katonai terepjáró fejlesztésébe fogott az AvtoVAZ. A legnagyobb orosz autógyártó állítólag a Roszboronexporttal, az ország első számú fegyverexportőrével szövetkezett a katonai terepjárók piacának meghódítására. A Kalasnyikov név használatát is a Lada partnere szorgalmazza, mivel azt remélik, hogy a géppisztolyok révén közismertté vált márkanév eladhatóbbá teszi az AvtoVAZ új terepjáróját külföldön. A legfontosabb vásárlójelölt persze az orosz védelmi minisztérium, hiszen a régi UAZ terepjárók leváltása lassan elkerülhetetlenné válik. A fejlesztési költségeket 160 millió euróra becsülik. A Ladának jelenleg egyáltalán nincsen katonai célra kialakított járműve, bár személyautóikat és a Niva terepjárót kis számban az orosz hadsereg is alkalmazza.

Leállítják a Hummer H1 gyártását

2006 május 15., 10:04 Módosítva: 2009.07.25 19:50

Megszületett a döntés: az óriásterepjáró polgári pályafutása júniusban ér véget. A General Motors vezetése elsősorban az alacsony kereslet miatt határozta el, hogy leállítja a gyártást.

A H1-est fel kellett volna újítani, hogy piacképes maradjon, de az átalakításhoz szükséges pénzt inkább új, polgári használatra jóval alkalmasabb típusok tervezésére költik. "Döntésünk pontosan tükrözi, hogy merre tart a Hummer" - mondta Martin Walsh, a márka igazgatója. A H1-est az első öbölháború után felélénkülő érdeklődés nyomán kezdte el polgári kivitelben gyártani az AM General, de borsos ára miatt 1992 óta mindössze 12 ezer darabot készítettek belőle.

Mostanság már csak néhány száz példány talált gazdára évente. Ugyanakkor a gyártást végző üzem illetékesei szerint a hadsereg az utóbbi hónapokban több autót rendel, mint korábban, így a polgári változat megszüntetése révén a katonai megrendeléseket is könnyebb lesz teljesíteni.

Újabb rettenetes SsangYong tart felénk

2006 május 11., 14:08 Módosítva: 2009.07.25 19:50

Galéria - kattintson a képre

Bíztunk benne, hogy soha többé nem történik meg. Egy szívroham és egy spontán kézgyulladás után kicsit már tartunk az új Ssangyongoktól, de úgy néz ki, nem ússzuk meg az újabb rémséges terepjárót, az Actyont sem. A képviselettől ugyanis megkaptuk a tavaly ősszel bemutatott típus magyar nyelvű sajtóanyagát, és úgy néz ki, az év végén már élőben is megtapasztalhatjuk, miféle hatással van a dél-koreai csoda egy ereje teljében lévő autós újságíró fizikai állapotára. Vigyázat, már a képek nézegetése sem veszélytelen: az orrszarvúba oltott ámbráscet ábrázat látványa könnyen tudathasadást, esetleg az esztétikai érzék azonnali elvesztését okozhatja.


Galéria - kattintson a képre

Más szögekből nézve messze nem ilyen veszélyes az Actyon, bár látszik, hogy Ken Greenley hátul is próbált meglepőt alkotni. A ferde hátú, ötajtós alapforma azonban nem tűnik túlzásnak, sőt, határozottan kellemes benyomást kelt, egyedül az első szériás Dodge Neonról szökött hátsó lámpákba tudnánk belekötni, de ez sem menne minden izzadságszag nélkül. Talán csak az autó hátsó felét mutató fotót látta az is, aki a hivatalos közleményben ezzel a mondattal jellemezte az Actyon külsejét: Divatos és modern formaterv a kisméretű szabadidőautók piaci elvárásainak kielégítésére. Nem sokkal később pedig a kategória legvonzóbb járművének nevezte a terepjárót.


Galéria - kattintson a képre

Ha nem nézzük, csak az adatait olvassuk, az Actyon tényleg jópofa városi terepjárónak tűnhet: a 4,455 méteres hossz könnyű parkolást ígér, az 1,88 méteres szélesség, az 1,74 méteres magasság és a 2,74 méteres tengelytáv alapján tágas belső teret vizionálhatunk, a kétliteres, 141 lóerős XDi200-as Ssangyong - született Mercedes - dízelmotor pedig kellemes menetdinamikát sejtet a 20 kilogramm híján két tonnás tömeg ellenére is. Ezen kívül van benne menetstabilizáló elektronika, lejtmenet-vezérlő és borulásgátló rendszer, és személyautós fazonú futómű elöl kettős keresztlengőkarokkal, hátul meg öt lengőkarral. Csupa olyan megoldás, amellyel a közvetlen konkurencia - a Kia Sportge és a Hyundai Tucson - mellett tényleg labdába rúghatna az Actyon, ha nem vágna olyan ostoba képet.

Az első évben 36 ezer példányt szeretnének eladni a városi terepjáróból Dél-Koreában, azután jön az export 2006 őszétől. Egyelőre nem tudni, hogy a terv sikerül-e, de reméljük, hogy valaki a hátralevő néhány hónapban a fejéhez kap a SsangYongnál, és kiadja a parancsot a hűtőmaszk azonnali áttervezésére. Ha nem így lesz, az akár néhány jobb sorsra érdemes tesztelőnk életébe is kerülhet.

Bemutatkozik az Opel Antara

2006 május 10., 10:59 Módosítva: 2009.07.25 20:00

A GM Europe nyilvánosságra hozta az első adatokat és képeket új szabadidő-autójáról.


Galéria - kattintson a képre

Nem titok, hogy az Opel típus ugyanazokra az alapokra épül, mint a Chevrolet Captiva , a két autó között azonban meglepően kevés a hasonlóság. Egyedül az övvonal és a tető íve mutatja a rokonságot, de a részletek még csak nem is hasonlítanak. Az Antara formaterve mégsem teljesen ismeretlen, hiszen számos vonásában emlékeztet a Zafira egyterűre, és az Antara GTC tanulmánytól is örökölt jó néhány formai megoldást. Az Opel hobbiterepjárója könnyedebb, sportosabb jelenség, mint a Captiva, és ez nem csak a formatervezők érdeme: az Antara hossza a gyári adatok szerint 4,57 méter, azaz vagy 7 centiméterrel kevesebb, mint a testvérmodellé, és a különbség nagyrészt a hátsó tengely mögött jelentkezik. Ráadásul az Opel vagy 3 centivel alacsonyabb is - a magassága pontosan 1,7 méter -, egyedül az 1,85 méteres szélesség azonos. A méretkülönbség persze érthető, hiszen a Captivába hét ülést zsúfoltak a tervezők, míg az Antara legfeljebb őt fő szállítására alkalmas.


Galéria - kattintson a képre

Műszaki szempontból ugyanakkor szinte teljesen azonos a két autó, legfeljebb olyan részletekben lehet eltérés, mint a futómű hangolása vagy a végáttétel. A motorválaszték is azonos lesz. Az Antara is megkapja az új, kétliteres, 150 lóerős Daewoo/VM Motori dízelmotort és a 2,4 literes Ecotec négyhengeres, 141 lóerős, nyomatékra hangolt változatát, a csúcsot pedig itt is a 3,2 literes, 225 lóerős, V6-os benzinmotor képviseli. Az Antarába motorváltozattól és a vásárló kívánságától függően ötsebességes manuális vagy automata váltó kerülhet. A hajtásrendszer is ugyanolyan, mint a Chevrolet feliratú testvérmodellben, azaz nem igazán terepezésre való, de a célközönség céljainak megfelel: jó tapadási viszonyok közt csak az első kerekeket hajtja, de az elektronikusan vezérelt középső differenciálmű szükség esetén a hátsó tengelyre is ad némi nyomatékot. A futómű elöl McPherson rendszerű, hátul pedig négy lengőkar dolgozik, így épített úton biztos stabil lesz az Antara. A tervezők persze itt is bevetettek egy csomó hárombetűs biztonsági segítséget: van ABS, ESP, HBA (hidraulikus fékasszisztens), ARP (borulásgátló), DCS (lejtmenet-vezérlő) és külön kívánságra TSA (vontatmány-stabilizáló) is.

Annak ellenére, hogy az autóról már most is igyekeztek a gyáriak teljes leírást adni, az Opel Antara hivatalos bemutatójára még hónapokat kell várnunk. Élőben először a Párizsi Autószalonon lehet majd látni a típust, a forgalmazás pedig még később, valamikor az év vége felé indulhat.

Lamborghini Totálsár

2006 május 2., 12:45 Módosítva: 2009.07.25 19:57

Kerek húsz éve, hogy az olasz sportkocsigyártó műhelyéből kigördült az első LM002-es. A Lamborghini megelőzte korát, akkoriban nem nagyon volt kelendő az autó, a gyártás hat éve alatt összesen 301 példányt adtak el belőle.

Manapság tombol az SUV-láz, az olaszok pedig kimaradni látszanak belőle, pedig a jelenlegi tulaj, az Audi még műszaki alapokat is adhatna egy újabb hatalmas Lambo terepjáróhoz. De vajon hogy nézne ki az LM003? A Murcielago és a Gallardo éles vonásait viselné, vagy az LM002 varacskosdisznó-szerű ábrázatát? HVTM virtuáltunerei most megmutathatják, hogyan képzelik az új olasz sárdagasztót.

A részletes kiírást a pályázat rovatban lehet elolvasni. A legjobb munkáért most is adunk egy Best of Totalcar kötetet, az első három helyezett pedig egy-egy terepjáró-makettet is begyűjthet a Modell & Hobby kínálatából.