Kora délután a Frankfurti Autókiállítás képe teljesen átalakult. Az amerikai események hatására a General Motors megszakította esti fogadását, de the autoshow must go on, így végül elkészült a kiállítási beszámoló első része.
A Frankfurti Autókiállítás területét tekintve Európa egyik, ha nem a legnagyobb területű újautó-kiállítása. Idén 10 pavilonban és több szabadterületen több, mint 1000 kiállító kínálta portékáját, amelyek között természetesen első helyen a csillogó-villogó személyautók szerepelnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ford Fiesta |
Most a kisautók új generációja az egyik sláger:
gyökeresen átalakult a
Volkswagen Polo és a
Ford Fiesta, itt az új
Citroen C3. Az eggyel nagyobb modellek között a Fiat Bravo
utódja pedig
Stilo néven kívánja az eladási statisztikák képét
felforgatni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Audi A4 Cabrio |
Sportkocsikban sem mutatkozik hiány, a
legnagyobb figyelem persze az új
Lamborghinit övezte. Az olaszok sokáig dolgoztak a
Diablo utódján. Amikor már majdnem készen voltak, az
Audi átvette az irányítást, és részben újra kellett kezdeni
a munkálatokat. Ráadásul a névválasztással is akadtak gondok,
hiszen ahogy egy sajtótájékoztatón elmondták: "vetélytársaink
minden bikával kapcsolatos nevet lefoglaltak már". Emiatt lett
azután a típus neve
Murcielago (denevér).
Valójában a Diablo továbbfejlesztéséről van szó. A látogatók elbíbelődtek a kilinccsel, amely a szélvédő mellett a karosszériába simul. Először ki kell pattintani, majd felfele húzni. Persze az olaszok sohasem egyszerű megoldásaikról voltak ismertek, főleg nem sportkocsiknál.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Opel Signum |
A skála másik végén áll, azaz inkább forog az
új
Smart prototípus a szintén trükkös nevű
Tridion. Ahhoz képest, hogy a
Smart, mint márka városi kisautónak indult, a
Mercedes szépen felhízlalta. Immár négyajtós, ötszemélyes
családi autóról beszélhetünk. Tovább ugrálva a kategóriák között a
Skoda standján a
Passat méretű
Superb volt a show egyik kellemes meglepetése. A
Volkswagen égisze alatt a cseh autógyár még a németeket is
megszégyenítő típusokkal rukkol elő. Angol barátom
Fabia és
Octavia mániás, szűk kis vidéki utakon élvezettel kergeti
Fábiáját. Úgy tűnik, hogy a Superb sincs ellenére!
![]() |
|
![]() |
![]() |
VW Polo |
Ha már Volkswagen. Az új Polo biztos, hogy nem
fogja megdobogtatni az autórajongók szívét, arra ott van az
Audi legújabb modellje az
Avantissimo. A V8-as 4.2 literes biturbó motorral szerelt
kombi tanulmányautó még az RS4-t is lepipálja! Lehet, hogy jön az
RS6? Ha már tanulmányautókról esett szó: a
Citroennel a
Crosser prototípushoz kapcsolódó showműsor keretében egy
fiatal táncos lazán a nyaka közé kapta a lábát, majd
összegömbölyödött, csak nem befelé, hanem kifelé! Elég szemléltető
erejű lett a Crosser sokoldalúságának bizonyítása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jaguar R1 |
Ian Callum az Aston Martin után a
Jaguar életét készül felforgatni. Az
R Coupé az egyértelműen retro S-type-ra épül és irdatlan
nagy. Egy angolosított Mercedes CL-ről van szó. A tervező szerint
az arányok a Jaguarok következő nemzedékét vetítik előre! Persze
nem a 21 colos keréktárcsákra gondolt...
![]() |
|
![]() |
![]() |
Suzuki GSX R4 |
A
Suzuki megörvendeztett minket egy
Hayabusa motoros roadsterrel, amelynek alumínium váza
szintén motorkerékpár eredetet mutat. Tőlük nem messze a
Cadillac és a
Saab testvéri egyetértésben demonstálta a
General Motors elképzelését luxusmárkáinak egyesítéséről. A
szögletes, élekkel teli formavilágú
CTS és a
Saab 9X azért jelzi, hogy szó sincs itt egységes arculatról.
A jövő majd eldönti hova vezet a két szellemiség házasítása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Cadillac CTS |
A kiállítási csarnokokban szokatlan csend honol. Mindenütt leállították a zenét, több autógyár vezető munkatársai meg sem jelentek. A Ford standot teljesen ki is kellett üriteni délelőtt bombariadó miatt. A hivatalos megnyitó elmarad, Schröder kancellárnak kisebb gondja is nagyobb annál, hogy Frankfurtba utazzon.
