Forma–1 ezerötért?

2010.07.15. 08:22

Már az elején tisztázzuk, kik olvassák el a cikket, nézik meg a videót: akiket érdekel a Forma–1. A többiek csak pazarolják drága idejüket.

Mivel az LG már jó ideje fő partnere a Forma–1-es világbajnokságnak, így nem csoda, hogy a legjobbak közül is a legjobb autókat kapja meg, ha éppen kiállítani támad kedve. Az azonban kisebb csodával is felér, hogy a londoni Formula One kiállítást sikerült ide elhoznia.

Kiállítás, persze, dögunalom, dohszag, undok orkok a bejáratnál, sehol egy korty víz… Lehet, ezt szoktuk meg, vagy ez körvonalazódik mindenkiben, de ha elmondom, hogy 2007-ben elnyerte a Legjobb Kortárs Kiállítás címét az angol Design Héten, akkor azért kapják fel a fejüket, kötelezően.

Mert hiszik vagy sem, 1500 forintért ez az év egyik jó üzlete mindenkinek, aki elmegy. Mert hagyján, hogy ott van a H16-os BRM vagy Stirling Moss törékeny, parányi, de világverő Cooper T51-ese, de ha azt mondom, hogy a McLaren Technology Center kölcsönadta Ayrton Senna 1988-as McLaren-Honda MP4/4-esét? Na? A répa konkrétan a H16-os BRM-nél kezd porcosodni, de ez a McLaren, Gordon Murray zseniális szüleménye, na ez mindent vitt.

Ayrton Senna, aki 1993-ban, a Donington Parkban, a szakadó esőben, az első körben körbeautózta a mezőnyt, és a hatodik helyről az elsőre ugrott. Prost, Schumacher, Mansell? Itt ült, ezt a kormányt fogta ’88-ban, amikor világbajnok lett és az autók taroltak: 16 versenyből 15-öt megnyertek. Közelebb sosem kerülök ifjúkorom hőséhez. Nézzék meg itt!

.

Az aktív futóműves Williams FW14B? Nigel Mansell ülepszagával? Stirling Moss Cooper T51-e… Ah, minek krákogok itt? Hogyan is tudnám példaként felhozni mindenkinek, aki valaha autós tematikájú kiállítást szervezett vagy szervez anélkül, hogy ne nézné meg, hogy kell az ilyet csinálni? Az interaktív, 3D-s filmeket, a high-tech cuccokat, az LG egész know-how-ját és azt a nyugodt, ám benzingőzös-olajcsöpögős hangulatot, amit a Sportmax-központba hoztak? Filmek, évszámok, 1951-es EREDETI programfüzet a Brit Nagydíjról és a Gépek. A vékonyka kis lengőkarok, a Cosworth DFV vagy 900 lóerős Honda V6. A Walker-féle Lotus 18, mely felett ott lebeg a géniusz, Colin Chapman szelleme.

És ezek működő autók, Goodwoodban rendre szerepelnek, van bennük motor, kilométer és kopott kormány. Valóságosak és gyönyörűek. Menjenek el, tényleg érdemes.

Nyerjen belépőt!

Egy-egy kétszemélyes belépőjegy várja az első negyven hozzáértőt, akik erre az e-mail címre beküldik a helyes válaszokat az alábbi három kérdésre:

  1. Ki és melyik évben, ill. milyen autóban vitte egyedüliként sikerre a H16-os motort? (Név, évszám, pontos típus)
  2. Melyik istállónál kezdte Ayrton Senna Forma–1-es pályafutását és mi első autójának típusa?
  3. Mit mondott a hétvégi Brit Nagydíjon a rádióba Mark Webber, miután a csapat gratulált neki a győzelemhez? Nem is rossz, egy…?

A verseny addig tart, amíg az első negyven helyes válasz be nem érkezik. A nyerteseket értesítjük.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.