Minden évben kell egy ilyen nap. Egy önfeledt nap, amikor a hírszerkesztő nem szerkeszt hírt, az újságíró nem telefonál, nem idegeskedik, fejében cikket nem fogalmaz. Ez az a nap, amikor az ügyvezető hátrahagyja az összes megoldandó problémát, lecsapja a notebook alumínium fedelét és a többiekkel együtt autóba száll. Velük tart a Motordoktor, akinek éppen elkészült legújabb Bogara, a főszerkesztő aki szájharmonikázással üti el az időt a Mercury Cougar volánja mögött, egy kisautós úr a legnagyobb autójával és a motoros szerkesztő, aki csodás képekben látja a világot.

Osztálykirándulásnak neveztük, végül valami ennél is jobb sült ki a Totalcar szerkesztőségének egynapos kiruccanásából. A főszerkesztő ötlete volt, hogy látogassuk meg a Pintér Művek híres haditechnikai múzeumát, Kecelen. Rövid előkészület után robotpilótára állítottuk a TC-t, eldöntöttük a ki, kivel megy kérdést és Csikós legszebb állólámpása mögé sorakozva, elindultunk dél-felé. Az úton mindenki kipróbálhatta a másik évek óta dédelgetett autóját, Stump Bandi 504-esében hordozható kazettás magnóról szólt a zene, a csodálatos Angéla a jobb egyen élvezte a 1302-est, és Dani sem vesztem el végleg, miután elnézett egy lehajtót és felesleges kilométereken át bolyongott a GS-sel az M0-ás körgyűrűn.

Pintér úr gyűjteménye egyedülálló. Aki nem volt sorkatona, biztosan soha nem látott ennyi orosz haditechnikát egy helyen. Vadászgépek, harcihelikopterek és hajtóművek, mindenféle méretben és állapotban. A katonai teherautók, vontatók és harcjárművek erdejében ott a huszadik század második felének technikatörténete, a zárt kiállító teremben pedig azok a kézifegyverek, melyekkel az elmúlt száz évben vadásztak állatra és emberre. A szovjet hadiiparban nem spóroltak az alapanyaggal, pénzből is több jutott a fegyvergyártásra, mint bármi másra. Tanulságos tárlat, az biztos. Az ott látottakról és a Totalcar osztálykirándulásáról szól nagyképes sorozatunk. A fotókat Zirig Árpád, Csikós Zsolt, Papp Tibor és Rézmányi Balázs kollekciójából válogattuk.