Parabolica, Curva grande, Variante Ascari, ó, az autósport egyik keltetőfészke olyan veretes patinával, amely talán csak három másik helyszínnek van. És micsoda nevek kapcsolódnak hozzá! Maserati, Alfa Romeo, Ferrari, Ascari, Rindt, Peterson. Tündöklések, bukások és sokszor a tragédiák. Aki ide eljut, annak nem marad űr az életében.
És most megyünk, a Honda jóvoltából kiutazunk Michelisz Norbival és a csapattal, hogy megnézzük, mit szól az új Civic. Eddig csak sötétben tapogatóztunk, sokat nem lehetett tudni az autóról, ahogy azt Norbi legutóbb elmondta. Tegnap beszéltünk utoljára, mielőtt kiutazott: Izgulsz? – kérdeztem hülyén, - Á, dehogy. – válaszolta nevetve.
Csak már menjünk. Toporog a csapat, a mérnök, mindenki a szája sarkát rágja, a repjegy lefoglalva, kész a friss, ropogós új autó.
Fejben én is összerakom, laptop, fényképezőgép (remélve, hogy az olaszok sikerrel intéznek wifit), oda-vissza két nap egy kis WizzAir-fűszerrel, aztán éjszaka haza, majd Genf Papp Tibivel, húzós hét, de most jó a pörgés, itt a tavasz, beindul az úthenger.
Alig egy hónap van hátra az első versenyhétvégéig, nem sok idő, pláne az a pár óra nem sok, amit addig Norbi az autóban tölt, de fiatal még ő, nem rozsdásodik be, teljesen biztos vagyok benne, hogy észreveteti magát majd a mezőnyben. És abban is, hogy szétrobban a lelátó május ötödikén a Hungaroringen. Akkor is, ha leghűtéses Zaporozseccel állna oda.
Gondoltam, hogy óvatosan beslisszolok a régi pályára, arra, amelyen a hőskor legnagyobb versenyeit futották és amely ma teljesen elhagyatva, éppen csak a minimális állagmegóvás mellett porlad csendben eresztékeiből régi idők illatát érezni. Nagyon hangulatos hely, mindig is el akartam jutni ide.
Csütörtökön és pénteken pedig bejelentkezem a helyszínről egy-egy riporttal, megnézzük, milyen egy ilyen WTCC-teszt belülről.
Aztán jött egy e-mail és mindenki megfagyott: Monzában áll a hó a pályán, a teszt elmarad. Ajaj, Norbi nem ül autóba az első versenyhétvégéig?
Szerencsére nem, az olasz szervezőgárda nem szívbajos, találtak is azonnal egy másik helyszínt Cremona mellett. Bevallom, rá kellett keresnem, mert az Autodromo San Martino del Lagónak még csak a nevét sem hallottam soha pedig motorversenyt rendeztek ott bőven.
Három és fél kilométer, az óramutató járásával szemben, 14 méteres szélességgel, inkább motoros pálya ez, mintsem autós, de mivel nem versenyezni mennek, így elég is lehet. Persze nem egy Monza, de most már menjünk, ha betonkeverők hullanak az égből, akkor is. Azt már tudni, hogy megnézzük, hogyan dolgoznak a JAS Motorsportnál, ahol az autó készül. Érdekes egy parti lehet, hiszen olasz létükre alig pár évig dolgoztak csak Alfa Romeókon, néha egy-egy Ferrarin, de legfőképp: 1998 óta ők építik a Honda túra- és raliautóit. Profi műhely lesz, az olyan pedig mindig érdekes.
Hogy mit sikerül alkotni az új WTCC Civic-kel? Azt Norbitól megtudják, hamarosan jelentkezünk.