A túraautózás csodálatos. Az egész versenyen statáriális ítélkezés folyik, és ha nem megy ésszel, majd megy erőből. Egyenesben és kanyarban is kilincs a kilincsen, fém a fémen, féktávon pedig lökhárító a lökhárítón. Nincs benne hajbókolás, nincs álságosság - a pályán háború van.
Családot bepakolni, és irány a ring!
Idén már harmadik alkalommal rendezi meg az Opel a Legendák Találkozását a Hungaroringen. Az idei téma a motorsport, aminek kapcsán bemutatják az Adam R2-t és az Astra OPC-t. A május 11-i rendezvényen garantáltan nem fog unatkozni a család egyik tagja sem, a gyerekeket és a hölgyeket is számos, kifejezetten nekik szervezett program várja. A kilátogatók ezúttal olyat láthatnak, amire eddig még nem volt példa, legendás magyar versenyzők vívnak majd jótékonysági csatát a ringen, és ahogy korábban is, a magyarországi Opel állomány krémje most is ki lesz állítva. Zenében sem lesz hiány, az Alma együttes és a Tankcsapda is fellép. Részletek: www.legendak.com

1996-ban a DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) éppen túl van az aranykoron, épp csak ITC-vé (International Touring Car Championship) cseperedett. Három gyártó, az Alfa Romeo, a Mercedes és az Opel indult a tizenhárom fordulós bajnokságon, a futamok nagyobbik részét külföldön (Helsinki, Estoril, Magny-Cours, Silverstone, Mugello), és a tengerentúlon (Suzuka, Sao Paolo) tartották. Meglepetésre a sorozat Németországon kívül csúfos bukás volt, és anyagilag a német versenyek sem voltak sikeresek.
Viszont műszaki szempontból minden idők legszínvonalasabb túraautó-bajnoksága volt 1996-ban az elnemzetköziesült DTM-örökös. Nem túlzás, ha azt mondjuk: 1996-ban a ralit és az F1-et is sokkal több szabály közé szorították, mint az ITC-t. Megjelentek az automata váltók, a gátlók és a rugók precíz csavargatása helyett a futóművet laptopokról, elektronikusan állították, programozhatóak voltak a difik és a stabilizátorok. A versenykörülmények között használt kipörgésgátló és ABS mára már a hétköznapi élet részévé vált. Az autók magasságát, súlypontjának helyzetét menet közben a boxból is állíthatták, a légbeömlőket a kedvezőbb légellenállás érdekében be lehetett zárni. Az autókat moduláris felépítésük miatt akár néhány perc alatt újjá lehetett építeni a romjaikból.

Motorelrendezés | száraz karteres, négy vezérműtengelyes, hengerenként négy szelepes V6, elöl hosszában beépítve | |
Hengerűrtartalom | 2498cc | |
Furat | 94 mm | |
Löket | 60 mm | |
Kompresszió | 12.5:1 | |
Teljesítmény | kb. 368 kW / 500 LE – 11650 percenkénti fordulatnál | |
Nyomaték | 310 Nm 9000 percenkénti fordulatnál | |
Motorvezérlés | Bosch Motronic MS 1.9 | |
Erőátvitel | Hatfokozatú, szekvenciális váltó, háromtárcsás karbon kuplung, mechanikus vagy elektro-hidraulikus differenciálzár, összkerékhajtás | |
Karosszéria | hegesztett acélváz, szénszálas aerodinamikai elemek | |
Üzemanyagtartály | 140 liter (háromkamarás) | |
Hossz | 4673 mm | |
Szélesség | 1756 mm | |
Magasság | 1385 mm | |
Tengelytáv | 2605 mm | |
Nyomtáv | 1570 mm (elöl és hátul) | |
Fék | Bosch négycsatornás verseny ABS, elöl 6 dugattyús monoblokk féknyergek, hűtött acél féktárcsák (elöl 380, hátul 313 mm) | |
Saját tömeg | 1040 kg (versenyző és üzemanyag nélkül) |

Nyilván elszálltak a fejlesztési és fenntartási költségek, a jegyárak is az egekbe szöktek, a paddock nem volt látogatható, ezért a nézők eltűntek a lelátókról. Pedig ilyen izgalmas bajnokságot addig sehol sem lehetett látni. Az Alfa tízet, az Opel kilencet, a Mercedes hetet nyert. A nyílt sisakos küzdelem tele volt látványos akciókkal, előzésekkel, és persze a túraautós lökdösődéssel. Nagyon komoly figurák vettek részt a tolongásban: Tarquinit talán mindenki ismeri, de Stuck, Alessandro Nannini, Bernd Schneider, Dario Franchitti, Giancarlo Fisichella, és Manuel Reuter mind nyertek futamot.
Az év csúfos bukás lett, és a sorozat végét jelentette. A legkiegyensúlyozottabb szezont az opeles Manuel Reuter nyerte, a gyártók között pedig az Opel végzett az élen az Alfa Romeo és a Mercedes előtt.
A legnagyobb Opel siker egy ötös befutó – nem tévedés, ebben a mezőnyben 1-5. helyen Calibra ért célba.
Az új DTM
Négy évvel később az Opel és a Mercedes kezdeményezésére alakult újjá a DTM (Deutsche Tourenwagen-Masters néven), amihez az Audi – pontosabban az Abt tuningcég – is csatlakozott, sőt a BMW is részt vett a szabályok megalkotásában, de végül 2012-ig kellett várni arra, hogy beszálljanak. Az Opel az Astrát küldte a Mercedes CLK és az Audi TT ellen.

Az Opel egy év végi második hellyel nyitott az új bajnokságban, de a korábbi sikereit nem tudta megismételni. Hiába vetették be az új Vectra formájú új autót 2004-ben, csak egy oscherslebeni harmadik helyre futotta, a rüsselsheimi csapat pedig kiszállt a versengésből. De ez a DTM már nem az a DTM volt.

Évek óta fel-felröppennek pletykák, melyek az Opel DTM-visszatéréséről szólnak, azonban a híresztelések kézzelfogható alapja egyelőre nem igazán látszik. Úgy tűnik, hogy az Opel Motorsport részlege jelenleg inkább a megfizethető árú autósport alternatíváin dolgozik.
Hatezer lóerős kísérlet
Az Opel Motorsport nem csak az Adamot fejleszti, hanem a Nürburgringen működő német endurance bajnokság (VLN) keretein belül egy Astra OPC kupát is szervezett. Húsz autót gyártottak le, melyek mind gazdára találtak. Kellemes pályautó lett a kétliteres Astrából: 300 lóerő, 400 Nm, amelyet a kézi kapcsolású, hatfokozatú sebességváltó sperrdifin keresztül közvetít az első tengelyre. A 18 collos felnik alá a világverő Calibráéval lényegében megegyező méretű, 378 mm-es és 314 mm-es féktárcsákat szerelnek hatdugattyús féknyereggel, a fékrendszer természetesen blokkolásgátlós.

A négyórás futamokon a pilóták cserélnek, ezért egy-egy autónak 2-3 fős legénysége van, így mintegy ötvenen jutnak rendszeresen lehetőséghez a Nordschleifén. A sorozat egyébként pénzdíjas.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!
