Michelisz a dobogón, ereje teljében

2013.05.05. 14:07

Óvatos becslések szerint is legalább ötvenezer hazai szurkoló előtt állhatott fel a dobogó második fokára Michelisz Norbert.

A Zengő Motorsport pilótája az idei szezon legjobb eredményét érte el és kitűnő formában, igazi profihoz méltóan versenyzett. Az első helyet Yvan Muller, a háromszoros világbajnok szerezte meg de messze nem olyan fölénnyel, amilyenre számítottunk.

Talán a Forma-1-es futam az, amelyik képes ennyi embert kivonzani a Hungaroring lelátóira. A tömeg hatalmas és kétség sem fér hozzá, ki miatt látogattak ki annyian a versenyre. Amikor kinyílt a garázsajtó és Norbi autóját kitolták a boxutcába, olyan hatalmas üdvrivalgás támadt, hogy mindenkinek tágra nyílt a szeme. A Honda gyári csapat vezetői is csak mosolyogtak és hitetlenkedtek, ilyen közönsége egyik versenyzőnek sincs a mezőnyben.

Az autósport azonban olyan, hogy hiába tolja lélekben ötvenezer ember az autót, a versenyző magánya megmarad. Az ülésbe leszíjazva, az ajtókat becsukva valójában egyedül van, rajta – és az autón - múlik minden. Ilyenkor a legnehezebb koncentrálni, ráadásul úgy, hogy be van ékelődve a mezőny két legtapasztaltabb pilótája közé.

Minden az első kanyaron múlik. És nem lett baj.

Norbi jól kapta el a rajtot, egy pillanatig talán orrhosszal Muller elé került, de mivel külső íven fordult, így csak mögé tudott besorolni. Szerencsére az Öreg Tárkány ott volt a harmadik helyen és nagyon odafigyelt, hogy ne hozza nehéz helyzetbe a magyar versenyzőt. Amilyen a hangulat a Hungaroringen, nagy eséllyel meglincselte volna a tömeg, ha bármi történik. De Tarquini profi, védte a harmadik helyét a szárnyakat kapott Huff Seatjától, Norbi pedig tudta, mi a dolga és azonnal egy egészséges távolságot nyert az olasztól.

Tiago Monteirót a második kanyarban kiforgatta a remek formában versenyző Tom Coronel, az ütés következtében valami történhetett a Hondával, mert a következő körben elöl blokkoló fékekkel csapódott be a célegyenes végi gumifalba. Esélyes, hogy a fékrendszer kapott Coronel BMW-jétől ütést. Monteiro egész jól kezdett hétvégéje ezzel fuccsba ment, a Honda zászlaját ezúttal Norbi emelte a magasba.

Nem is akárhogy, hiszen Tarquinitől képes volt elszakadni, ezáltal hátrafelé nem, csak előre kellett figyelnie. Mindenkinek görcsbe volt még a gyomra, mert a forró aszfalton komoly kérdéssé vált a gumikopás. A negyedik-ötödik kör volt a kritikus, de amint a felhólyagosodott réteg lekopik, az abroncsok ismét tapadnak. A Honda remekül használja a gumikat, ez látszott a köridőkön is.

Bár Muller az élen rendre gyorsabb első szektorokat autózott, mint az őt követő Michelisz, de a narancs-fekete Honda a versenytáv felétől többet hozott rajta a pálya második-harmadik részén. Norbi szagot fogott és nem eresztette, 1,2 másodperce hátrányát fokozatosan és szívósan dolgozta le, két körrel a futam vége előtt egy pillanatra felmerült az is, hogy utoléri, de nem volt értelme túlhajtani az autót és esetleg egy törést kockáztatni Mullerrel. Autója magasabb végsebessége előnyhöz juttatta az egyenesekben, a pálya technikásabb részén pedig kivédekezte volna a támadást.

Ráadásul következik a második futam, értékes pontok szerezhetők ott is, kis szerencsével pedig ismét egy dobogós helyezés.

Tom Coronel volt az a háttérben, aki csinálta a műsort.  A holland matador csodát művelt az öreg BMW-vel és keményen, rámenősen tört előre. Azonban a tavalyi bajnok Rob Huffban elakadt. Hiába próbálkozott, hiába nyomasztott, hiába autóztak körökön át lökhárító a lökhárítón, a BTCC-n nevelkedett Huff nem engedett, sőt, Coronelt keményen kifékezve még Bennani is elment a holland mellett, megszerezve ezzel a független pilóták első helyét és a trófeát.

Aztán felrobbant a lelátó. Michelisz Norbi szorosan Yvan Muller nyomában célba ért a második helyen hazai közönség előtt, legjobb hondásként. A harmadik Gabriele Tarquini több, mint tíz másodperccel lemaradva, de szintén ott volt, mutatva a tényt, hogy a Hondával számolni kell.

Ha nincs komolyabb műszaki probléma – márpedig eddig nem volt – akkor bárkivel el tudnak bánni világbajnok ide-oda. Norbi okosan, autóját jól beosztva versenyzett, bármelyik csapat büszke lenne rá és mi is azok vagyunk.

Hogy mi lesz a 14.50 perckor kezdődő második futamon, ahol a kilencedik helyről rajtol? Ha túléli az első kanyar mészárszékét, akkor bármi, Zengő Zoli szerint a fék a gyávák fegyvere és nincs lehetetlen előzés csak kevés lendület.

Meglátjuk, az biztos, hogy Norbi és a Civic is az idei legjobb formájukat mutatják, ha ennyire profin képes kezelni az állórajtos futamot is, akkor bármi. De nem lesz egyszerű.