2014.01.31. 09:37

A hét elején mindenki a kirovi benzinkutas videót nézte. Amiben a sofőr megáll a Lada Samarájával egy benzinkút kútfejénél, de sajnos kicsit messzire parkolt, a töltőpisztoly nem ért el kényelmesen a betöltőcsőig. Történt már ilyen mindannyiunkkal. Bosszantó, mert lehet beülni, arrébb állni. De nem a kirovi vagánynak, ő csak rámarkolt a Samara vonóhorgára, és több arasznyit arrébb taszajtotta a majd egy tonnás autót.

Néztük, néztük a jelenetet, de annyira hihetetlennek tűnt, hogy egy nem különösebben tagbaszakadt fazon ilyen könnyedén mozgasson egy személyautót, hogy már a trükköket kerestük. Nézzétek csak, alig emelkedik a csacsi feneke, nagyon kemény rugók vannak benne, hogy minél kevesebbet kelljen emelni, tutira megjátszott a jelenet. Hogy meg lehet-e egy ilyen emelést a valóságban is csinálni, csak egy módon lehet kideríteni. Kell egy Samara. Vonóhorgos.

Ismerőseim közt senki nem ismert olyat, akinek vonóhorgos Samarája lenne,így maradtak a használtautó-hirdetős portálok. Venni nem szeretnénk, de hátha rááll a tulaj egy tesztre. Találtam is egy eladó példányt, azonnal hívtam is a számot. Elmeséltem, mit szeretnék, amire rövid csend volt a válasz. Ez komoly?! Naná, szoktunk mi viccelni? Szentei Norbertnek nem sok kellett, benne volt azonnal a hülyeségben.

Szerencsére ráért Kőbájker országos haverja, Kathi Béla is, aki egy picit izmosabb mint az átlag. Korábban, ha kellett, háromszáz kiló feletti súlyokkal nyomott fekve, aztán úgy döntött, testépítő világbajnok lesz. Az lett, hiszen ő úgy döntött.

Na, tehát lett Samara, lett erős ember, aki az ellenpróba a tesztben: ha mi nem bírunk a Samarával, az egy dolog, de ha ő sem, akkor egyértelműen hoax a videó. És hogy legyen egy másik ellenpróba is, Prokee országos haverja, Boci elhozta a gyönyörű katonai zöld Trabant Trampját, ami a keleti blokk talán legkönnyebb orrmotoros személyautója volt. Valami sikerélményünk azért legyen már, hiszen a Tramp lökhárítóját eleve úgy tervezték meg, hogy meg lehessen emelni. Egy ilyen kis autóval csak elbírunk. Há nem? De.

Egyetlen dolog okozott még fejfájást, és ez a talaj volt. Jól látni a videón, hogy a kirovi szamarás havon csúsztatja arrébb az autót. Mindenféle ötleteim voltak a szerkesztőségi parkoló műgyanta padlózatának síkosítására, de a természet a hónom alá nyúlt és kisegített: a teszt napján nagy pelyhekben hullott a hó. Innentől már csak emelni kell. Meg vigyázni, hogy ne forduljon ki senkinek a bokája, le ne sérüljön a háta.

Elég jól látszik, nem lehetetlen a Samara, vagy más hasonló kaliberű, szigorúan orrmotoros autó fenekét a vonóhorognál fogva egy embernek megemelni és arrébb tolni. De nem árt, ha az ember mondjuk Zách Dani kollégánknál erősebb testfelépítésű.

És az is előnyös, ha a talaj legalább egy kicsit csúszik, mert érdes aszfalton nem könnyű oldalirányba elcsúsztatni a gumiabroncsokat.

Aztán arra is figyeljünk, hogyan emeljük meg az autót, a gyakorlottabbak azt mondják, szigorúan egyenes derékkal, lábizomból kell emelni. Figyeltem én, amikor Kőbájker a szabályos emelés mikéntjét magyarázta, de a Trampnál valahogy csak sikerült meghúzni a derekamat.

A lényeg: ha nincs nagy gyakorlatunk az autónk puszta kézzel való emelgetésében, inkább indítsuk be a motort, vagy tologassuk a kocsit, és úgy álljunk közelebb a kútfejhez. Mert jó szívvel csak azt mondhatom, otthon senki ne próbálja ki. Ha esetleg mégis, legyen olyan erős, mint a Béci.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.