Most eldől a dízel-benzin vita

2018.05.30. 20:42

Tényleg csak azzal mentem oda Papp Tibihez, hogy elugranék a haverokkal egy hosszú hétvégére bringázni. Nem mintha baj lenne a hazai hegyekkel, de alapvetően felfedezni mindig jó, ezért Bosznia-Hercegovinát jelöltem meg úti célként. Nem a szabi kikérése volt a cél, mivel az MX-5 korlátozottan alkalmas a kerékpárszállításra, valami méretes tesztautó után akartam kuncsorogni. Szó-szót követett, beszélgettünk, mit lehetne megnézni, és beindult a gépezet. Négyen mennénk. Akkor miért nem két autó? Mi lenne, ha ugyanolyanok lennének, de más motorokkal? Oké, az egy király összehasonlító. Hogy vinnénk a bringát? Valami olyan tetőtartó kéne, amit még nem próbáltunk. Oké, de kell egy negyedik bringa. Lett az is.

IMG 8876 preview

Szóval holnap hajnalban nekiindulunk Szarajevónak, három barátommal, négy biciklivel egy-egy Opel Grandland X tetején. Az egyik egy 1,2-es turbós benzines lesz, hatsebességes kézi váltóval, a másik egy kétliteres turbódízel, nyolcgangos automatával. Ez a legjobb az egészben, vagyis hogy a benzines és a dízel csúcsmotort próbálhatjuk ki autópályán, városban, a hegyekben, ugyanakkora távon, ugyanakkora tempóval, ugyanúgy terhelve. És ez nem csak a fogyasztás, de általában a menettapasztalatok unalomba hajlóan alapos összehasonlítására is alapot ad, vagyis Grandland X-fronton mindenképpen eldől a benzin vs. dízel csata.

IMG 8885 preview

És érdekes helyekre megyünk, Boosznia-Hercegovinát úgy tépázta a történelem az elmúlt 100 évben, hogy akad mit nézni. Például az 1984-es téli olimpia máig megmaradt helyszínei, amelyeket a háborúban lőállásnak használtak. Hihetetlenül érdekes épületek, egy furcsa korszak mementói, ráadásul vadregényes helyeken, komoly panorámával. Hogy hova jutunk el autóval, és hova fog kelleni a bicikli, az hamarosan kiderül.

Mert bringát is viszünk ám, jó fajta, enduró és trail-bringákat, amelyek azért a lehető legjobbak a feladatra, mert ugyan mászni is lehet velük tisztességgel, de a lejtőzést is bírják, hiszen van rugóútjuk a levegős futóműnek köszönhetően, és a hidraulikus tárcsafék bárhol megfogja őket. Egy-egy ilyen bringa legalább olyan érdekes technika, mint egy modern autó, erről is lesz szó bőven. Azért, hogy a bringázásunk közszolgálati jelleget is öltsön, kipróbálunk egy vákuumkorongos bringatartót, ami egy kényelmes és kompakt módja a bringaszállításnak – elméletben. Hogy a valóságban mit tud a Tree frog, arról is beszámolunk.

Vasárnapig minden este egy posztban írjuk meg, miért volt érdekes az adott nap, a tesztek eredményeit pedig a túra után külön-külön anyagban részletezzük. Mi holnap hajnalban meghajtjuk a Balkán Kempinget, és elindulunk Szarajevóba, addig is hangolódjanak velünk a remek Dubioza kolektivvel:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.