Ezek az újdonságok érkeznek a szalonokba 2019-ben

2019.02.06. 15:26 Módosítva: 2019-02-06 19:34:26

Nehéz dolga van manapság az embernek, ha új autót szeretne vásárolni. Sok tucatnyi márka kínál rengeteg típust, ezerféle felszereltségi szinttel és hajtáslánccal. Ráadásul folyamatosan érkeznek az új modellek, az enyhe ráncfelvarrások és a frissített motorok tömegei. Összeszedtük, milyen újdonságokra lehet számítani, ha az újak közül is a legújabbat szeretnénk.

Alfa Romeo

Az Alfa Romeónál alapvetően a már ismert típusok fognak alig észrevehetően változni, új modellek nem várhatók. Márciusban érkezik a bálnatestű Stelvióhoz egy speciális széria 'Ti' néven, és ugyanekkor befut a Giulietta új változata is. Az év vége felé pedig a Stelvio és a Giulia 2020-as modellváltozata is elérhetővé válik.

Audi

A Volkswagen-csoport lakossági prémium márkája idén rá fog erősíteni a tölthető hibrid kínálatára, az A7, az A8, a Q5 és a Q7 is megvehető lesz zöld rendszámmal, hogy az igazán nagytestű luxusban is környezettudatosnak érezhessük magunkat. Ha viszont bolygónk jövőjével kapcsolatban nem ismerünk kompromisszumot, az e-Tron örökre búcsút mondhatunk a gonosz benzinkutaknak.

A hagyományos hajtásláncok kedvelőire is gondolt az Audi. Idén érkezik az új A1, és a legapróbb, de még mindig nem kicsi SUV, a Q3, amihez mindjárt elérhetővé is teszik a kupésított változatot is, ahogy az A3 és az e-tron is megkapja a Sportback kasznit.

BMW

Ha BMW-ből is csak a legújabb jöhet szóba, érdemes még várni néhány hónapot, bár, ha igazán nagyot szeretnénk villantani, tulajdonképpen már bármelyik szalonban berendelhetjük magunknak a 8-as Coupét. Szép lesz és drága, de a szerelem nem ismer korlátokat. Ha szeretnénk a bálnaméretű cápatest irányából egy kissé hétköznapibb kaszniba ülni, akkor sem kell félni, az új 3-as március 9-én érkezik. Komoly veretéshez pedig érdemes megfontolni egy új Z4-est, ha a Toyota is elég jónak gondolja, hogy ráragassza a Supra matricát, feltehetően nem lesz rossz.

Tavasszal előlép az árnyékból teljes életnagyságában a legújabb Pixar animációs rajzfilm főgonosza, a veszett hód, aki hatalmasra mutálódott fogaival passzióból írtja az őserdőket. Az X7 néven garázdálkodó hegyomlást ellensúlyozandó érkezik még az új X5-ös és a 3-as tölthető hibrid változata. Frissül még a 7-es, és érkezik néhány M betű az X3-ra, az X4-re és 8-as Coupéra is.

Citroën

2019-ben új modellből csak egyet kapunk, a jópofán kedves C5 Aircross február közepétől elérhető lesz. Az év hátralevő részében a Citroen 100 éves évfordulója kapcsán érkeznek majd limitált kiadások. Az év nagy újdonsága egyértelműen a DS teljes különválása a márkától, ezzel tulajdonképpen idén először vehetünk magunknak DS-t, DS szalonban. Rögtön kettőt is. Májusban érkezik a DS 3 Crossback, a már elérhető DS 7 mellé, és szeptembertől mind a két modell kap egy kis villanyosítást, illetve a DS 3 teljesen elektromos lesz, míg a DS 7 tölthető hibridként megtartja a benzinmotorját is.

Dacia

Új modellt idén nem mutat be a Dacia, de gyakorlatilag az összes modelljükbe bekerülnek a Renault-féle új motorok és a Dustertől elkezdve a Dokkeren át, a Sanderóval együtt egészen Lodgy-ig mindegyik típus kap valamilyen fajta limitált szériát, amiről egyelőre pontosabbat nem tudunk, bizonyára valamilyen felszereltségi csomagokról lehet szó.

Fiat

Még az első negyedévben érkezik a Tipo 'S', ami valamiféle sportos kiadásnak ígérkezik, de hogy ez most kimerül egy optikai vadításban, vagy társul mellé egy kis műszaki tartalom is, arról még nem tudni biztosat. Az év végére pedig a Panda és Fiat 500 is kapható lesz mild hibrid hajtással. Az Abarth ugyan már erős és független márka, de csak a Fiattal együtt ad ki egy kerek bekezdést. Az 595 és a 695 is az év második felében kapja meg az Abarth hetvenéves születésnapja alkalmából érkező limitált kiadást.

Ford

Ha szeretnél egy igazi platós vadállatot, akkor a Ranger Raptor érkezésére csak májusig kell várni, ha pedig elég a lényegesen visszafogottabb terephangulat, akkor tavasszal már be is lehet rendelni egy kis emeléssel és néhány fekete műanyagelemmel a Focus Active változatát. A Mustang ugyan már régóta elérhető, de a Bullitt verziót csak tavaly december óta lehet megvenni itthon, és nem biztos, hogy sokáig tart a limitált széria.

A Mondeo faceliftjével együtt belerakják a hibrid hajtást a kombiba is. Ha a kissé lomha, de takarékos puttonyosnál többre vágyunk, akkor júliustól vehet magának a csapatni vágyó vásárló Focus ST-t. Vagy várhatunk még izgatottan év végéig egy jelenleg még névtelen mini SUV-ra, amit az Ecosport és a Kuga közé lőttek be a Fordnál.

Honda

A Hondánál hatalmas tűzijátékra nem kell számítani, de fontos modellként hamarosan megérkezik a CR-V Hybrid, tágas beltérrel, kicsit később pedig a HR-V Sport másfeles VTEC turbóval. Ezen felül bemutatnak majd egy elektromos városi kisautót, amire nehéz nem rákívánni, bár könnyen lehet, hogy átcsúszik jövőre a magyarországi értékesítés.

Hyundai

Az i30N már Michelisz-csomaggal is kapható, de a jól sikerült sportos kompakt Fastback változata még csak most érkezik. A Santa Fé is megújul, nagyobb lesz, kicsit szebb és minden téren kicsit jobb is, pedig eddig is kifejezetten megérős választásnak számított. Egyel kisebb méretben nagy újdonságra nem érdemes számítani, de a Tucson is kap legalább egy N-Line névre hallgató csomagot tavasszal, amivel lényegi változtatások nélkül fog sportosabbnak tűnni. Kap még nagyobb aksit és enyhe ráncfelvarrást az Ioniq, és a Konából lesz már tölthetetlen, sima hibrid is. A teljesen új i10-esről ugyan még sokat nem tudni, de legalább nem is biztos, hogy ideér decemberig.

Jaguar Land Rover

A nagy múltú brit márkák indiai kézben kezdenek magukhoz térni, a Land Rovernél az új Evoque márciusban érkezik, a részletekről még sokat nem tudni, egy biztos, langyos hibrid hajtással is kapható lesz. A Jaguar már egy ideje elfogad depozitot, ha nagyon szeretnénk egy I-Pace kormánya mögé ülni március környékén, ami teljesen érthető lenne, mert a jelenleg elérhető elektromosok között is kiemelkedik a tudásával és persze az árával is.

Jeep

Itt azért sem érdemes eget rengető újdonságokra számítani, mert az előző év végével lezárult szinte a teljes modellpalettát jelentő hármas, a Renegade, a Wrangler és a Cherokee megújulása. Ennek megfelelően idénre csak néhány frissen érkező felszereltségi szint maradt. Nyáron rendelhető lesz a Compass, és ősszel már a Cherokee is Trailhawk felszereltséggel.

KIA

A KIA különösebben nem fogja megkavarni az idei palettáját, a két újdonság közül egy már itt is van: a Proceed. Kifejezetten jól néz ki, miközben a kombik előnyeinek javát megtartotta. Másodikként egy teljesen új modell, egy Ceed-alapokra épített SUV érkezik, amiről még sokat nem tudni, de idővel nyilván egyre több részlet fog kiderülni. Itthon egyelőre úgy tűnik az év második felében kezdik bevezetni.

Lexus

Ha bejön a Toyota, de egy kis prémium mázzal még jobban tetszene, akkor a Lexus is tartogat újdonságokat idénre. Az ES már rendelhető a hatalmas szájával együtt, és márciusban érkeznek az első UX-ek is, nem kevésbé méretes hűtőráccsal. Mind a kettő hibrid és mind a kettő meglehetősen látványos, de ha a Lexus vonások laposított esszenciájára vágyik a kedves vevő, akkor már szaladhat is venni magának egy ráncfelvarrott RC kupét.

Mazda

A kis japán gyártó néhány éve bemutatta a Kodo névre hallgató dizájnvonalát, amivel néhány évre elszürkítette a konkurencia nagy részét, és most hasonlóra készülnek a teljesen megújult 3-assal. Bár egyelőre még csak egy pódiumon pörögve láttuk, meglehetősen rossz fényviszonyok közepette, egészen látványosnak tűnt, és márciusban már itthon is elérhető lesz. Érkezik majd még az év vége felé egy crossover is, illetve egy teljesen elektromos Mazdáról is hallhatunk majd idén pletykákat a pletykák szerint.

Mercedes

Idén igazi modell-lavinára számíthatunk a Mercedestől. Már rendelhető a Kecskeméten gyártott A-osztály AMG változata, az új B-osztály és ezek közül bármelyik mellett is döntünk, három hónapon belül már át is vehetjük. Ha egy fokkal türelmesebbek vagyunk, és hajlandók vagyunk nyár közepéig várni az új autónkra, akkor egy kisebb flottányi újdonság is szóba jöhet a Mercedesnél. Az A-osztály limuzin, az E-osztály dízel hibrid változata, a GLE, faceliftes AMG GT és a vadiúj CLA már az év első felében hazavihető.

Az év második felében a még hivatalosan be sem mutatott CLA Shooting Brake első darabjai is elkészülnek Kecskeméten. A legnagyobb újdonságot azonban az EQC fogja jelenteni, hiszen mégiscsak ez lesz a márka első tisztán elektromos modellje, és ezzel az Audi e-Tronnal együtt már két prémium villanyhombár közül is választhatunk, ha épp erre vágyunk.

Mitsubishi

A méltán népszerű Outlander plug-in frissített hajtásláncának lényegében mindene nagyobb lesz. A kétliteres helyett már egy 2,4 literes Atkinson-ciklusú motorhoz igazították hozzá a nagyobb generátort és akkumulátort. Szeptemberben egy teljesen új L200 is érkezik, új külsővel és dízelmotorral, egy hónappal később pedig már az ASX frissített változatáért is be lehet fáradni a szalonba.

Nissan

A japán gyártónál az idei év elsősorban az új motorokról fog szólni. Már egy hónapja vehetünk magunknak Micrát az új ezres benzines 100 vagy 117 lóerős változatával, és áprilistól a Qashqai és az X-Trail is megkapja az új 1,75-ös dízelt. Ezen kívül a Leaf nyár vége felé már elérhető lesz a nagyobb, 62 kWh-s akkumulátorral. Csupán egyetlen igazi újdonságra lehet számítani a márkától, az év vége felé kiderül, hogy mit sikerült megőrizni a Juke vaddisznószerű örökségéből az új modellben.

Opel

Az Opelnél az új modellek érkezése annak is köszönhető, hogy a PSA nem olyan rég megvette a márkát a GM-től, és szép sorban az összes modell átáll Peugeot-alapokra. Nyár vége felé érkezik a Grandland X tölthető hibrid változata, az év végén pedig a teljesen új Corsa, aminek lesz tisztán elektromos változata is, bár az jó eséllyel már csak 2020-ban lesz kapható. Azért a régi alapokon még frissítenek egyet közben az Astrán is.

Peugeot

Az Opel bekebelezése mellet szerencsére jutott ideje saját modellek fejlesztésére is. A már most is elérhető gyönyörű 508-as májustól kombiként is szédíti a vásárlókat. Az SW változat talán még szebb és a csomagtere is használhatóbb lesz. Októberben pedig érkezik a 208-as, amiről még alig tudni valamit, de vélhetően a Genfi Autószalon kiderülnek a legfontosabb részletek. Az év végére az 508 és a 3008 plug-in hibridként is megvehető lesz.

Renault

Már január óta elérhető a Kadjar ráncfelvarrott változata, a Mercedessel közösen fejlesztett turbós benzinessel, de ha igazi újdonságra vágyunk és nem zavar, hogy csak egy sima autó, mindenfajta hasmagasság trükközés nélkül, akkor az év második felében már be is ülhetünk az új Clióba. Bár a forma nem lesz forradalmian új a Mégane után, de továbbfejlesztett platformra épül (CMF-B), új lesz a fedélzeti infotainment-rendszer és készül belőle hibrid változat is. A Renault elektromos kisautója, a Zoé is megújul, de ez hivatalosan is csak egy facelift lesz.

Seat

Ami a Škodánál a Kodiak, az lesz idén a Seatnál a Tarraco, egy tágas, emelt hasmagasságú családi dömper, az egyterűek végzete. Ha ez nem lenne elég újdonság, vagy épphogy sok a légköbméter, akkor az új Leon érkezését érdemes lehet megvárni. Ami Volkswagen Golfként etalon tud lenni, az egy fokkal izgalmasabb Seat-formával is jó lehet.

Škoda

Egészen ritkaságszámba megy, hogy a Škoda nemcsak létező modelljeit frissíti, hanem egy teljesen újat is bemutat idén. A Scala állítólag célszerűbb lesz elődjénél, a szerencsétlenül járt Rapidnál, amit egyúttal el is tüntetnek a kínálatból. A sportos hobbiterepjárózás kedvelőinek jó hír, hogy a Kodiaq RS változata már idén elérhető lesz.  240 lóerő, 500 Nm, ideális családi autó.

Suzuki

Suzukiék annyira letarolták a hazai piacot a Vitarával, hogy idén tulajdonképen más dolguk nincs is mint hagyni, hogy vigyék a mi SUV-unkat, mint a cukrot. Ennek ellenére a legszerethetőbb autó kategóriáját az egyetlen indulójukkal is magasan nyerik. Igaz késve, de még idén érkezik az új Jimny. Egy igazán őszinte terepjáró, ami tényleg bárhol elmegy, de közben ezzel a formával utána fordulnak a városban is.

Toyota

Tavasszal érkezik a szalonokba az új RAV4, a negyedik generációs hibridhajtással, de dízelmotor nélkül. A megboldogult Avensis hűlt helyére slisszan be májusban az amerikaiak kedvence, a Camry, ezen felül két visszatérőre is számíthatunk. A jól bejáratott Corolla név is újra elfoglalja az Auris helyét, rögtön háromféle karosszériaváltozatban, kétféle hibridhajtással. A legnagyobb várakozás azonban az új Suprát övezi, nyár végén már ki is derülhet, hogy mennyire tudták a Toyota mérnökök saját elképzeléseiknek megfelelően átszabni a BMW Z4 technikáját.

Volkswagen

Ugyan a nagy reményű elektromos modellpaletta első típusaira még néhány évet várni kell, de addig sem kell teljesen lemondani az új Volkswagenekről. Idén a Passat kap egy kis fiatalító ráncfelvarrást, és bemutat egy friss városi terepjárót T-Cross néven, ami lényegében egy puffasztott Polo lesz.

Volvo

A kínaiak pénzén egyre szépülő svéd márka 2019-re csupán egy új modellel készül, de az igazi hiánypótló lesz. Az S60 most kapja meg először az új, meglehetősen látványos orrkialakítást, ami már az S90-en is olyan jól mutatott, ráadásul egyel kisebb méretben még a farrészt is sikerült egy fokkal harmonikusabban hozzá igazítani. Ha viszont dízelmotorban gondolkodunk, akkor kénytelenek leszünk más márkánál is körülnézni, vagy beérni a Volvo-féle egyenbenzines valamelyik teljesítményszintjével, dízel csak a V60-asból készül. Esetleg szóba jöhet még a plug-in változat is, de bárhogy is döntünk, nyár közepe felé már lehet is érte menni a szalonba.