Cybertruckra várva: hiába fizetett olvasónk a Teslának, nem kapja meg a pickupot

2022.10.28. 14:58

A nettó 100 eurós foglaló visszajár, amit akár befektetésként is értékelhetünk a forint teljesítményét nézve, ám jövőképünk így is mentes a Tesla jövőbéli pickupjától. Olvasónk érthetően szomorú.

GettyImages-1241146635

Tíz éve, 2012 nyarán, az első legyártott Model S sorozat kiszállítása után Elon Musk arról is kezdett beszélni, hogy jó lenne csinálni egy Tesla pickupot. Két évvel később már azt nyilatkozta, hogy a munka egy ilyen járművön 5-6 év múlva indulhat el. 2019-ben, a Model Y bejelentésével párhuzamosan aztán szintet lépett a projekt, hiszen először képeket mutattak a Cybertruckról, majd november 21-én, a hírhedt ablaktörős mutatvánnyal fizikálisan is leleplezték a prototípust.

Az rögtön látszott, hogy a 2019-es koncepcióautó formai, és egyéb technikai okok miatt nemhogy Európában, de még az Egyesült Állomokban sem lehet legális, ám ez nem akadályozta meg a Teslát abban, hogy azonnal elindítsa az előrendelést. Nettó 100 dollár plusz áfa, vagy hasonlóan 100 euro, és tiéd lehetett egy hely a Cybertruck várólista elején.

Cybertruck.png

Bár az európai eladásokat nem részletezték különösebben, Magyarországon 101-es sorszámmal indult az értékesítés, és hivatalos márkaképviselet híján az üzlet az Universal Leasing Kft. asztalán landolt.

Olvasónk elmondása szerint az első foglalási helyre le is csapott az Universal Leasing vezére. Így hát ő, valamint a Cybertruck iránt szintén érdeklődő fia 2019 december harmadikán a CYBER102-es és a CYBER103-as sorszámot kapták, miután átutaltak kétszer nettó 100 euró plusz áfányi, tehát akkori árfolyamon kétszer 41910 forintot.

"Türelmesen vártuk, hiszen a 102-es sorszámú autót 2022-re, a 103-as sorszámút 2023-ra jegyezték elő. Október 5-én, szerdán emailt kaptam az Universal Leasing Kft.-től, melyben tájékoztatnak, hogy a Tesla Cybertruck gépjármű "forgalmazása beláthatatlan, európai típusengedélye bizonytalan” és felajánlják az előleg visszafizetését, de úgy, hogy ez tény és meg se kérdezik, akarok-e élni vele, vagy várok, mi lesz ebből. Ugyan a visszafizetés a jelenlegi árfolyamon történne meg, de én nem árfolyamnyereséget akartam realizálni, hanem gépjárművet szeretnék venni és ezt az igényemet most is fenntartom. Tehát az a kérdésem (mivel ez nincs benne az emailben, mint opció), továbbra is fenntarthatom-e az igényem a vásárlásra, azaz megtarthatom-e a sorszámom? Kötelezi-e bármi a céget, hogy ezt az előrendelést továbbra is kezelje? Mi a Tesla cég hivatalos álláspontja az európai piacról, azon belül a kelet-közep európai piacról? Érkeznek-e ide gépkocsik? Jogukban áll-e egyszerűen leállítani a gépjárművek leszállítását azoknak, akik 2 éve befizették a sorszámhoz való jogukat és hivatalos előrendelés papírjuk van?"

Logózott papír, valamint a hivatalos specifikációk 2019-ből, mikor a Tesla még azt mondta, a Cybertruck Dual Motor AWD névre hallgató, egyként középkategóriásnak számító termék bő négy és fél tonnát vontathat majd, minimum 483 kilométeres hatótávval és 4.5 másodperces százas sprinttel, adaptív légrugózással.
Logózott papír, valamint a hivatalos specifikációk 2019-ből, mikor a Tesla még azt mondta, a Cybertruck Dual Motor AWD névre hallgató, egyként középkategóriásnak számító termék bő négy és fél tonnát vontathat majd, minimum 483 kilométeres hatótávval és 4.5 másodperces százas sprinttel, adaptív légrugózással.

Azt persze hozzátették, hogy bár a szállítási határidő előreláthatóan 2022, az autó vételára az előrendelés időpontjában nem ismert.

Sok minden történt 2019 óta. 2021-ben a Tesla vett egy óriásprést, hogy azzal legyárthassa a Cybertruck hátsó karosszériaelemét. 2022-ben bejelentették, hogy a gyártás a texasi Gigafactory feladata lesz, ahol a Model Y és a Semi is készül. 2022 május 16-án pedig hirtelen leállították az Amerikán kívüli előrendeléseket, mivel ha kimondatlanul is, de egyértelművé vált, hogy ütközésvédelmi szempontból ez a jármű nem mehet át sem az európai, sem a kínai hatóságokon.

Jelenleg így néz ki a Cybertruck legfrissebb prototípusa, melynek sorozatgyártását 2023 közepére tolta épp a Tesla:

Mint megtudtuk, Magyarországon a forgalmazó szerint a jelentősnek mondható érdeklődés és előrendelési hullám után eddig 30-40 vásárló kapta vissza a Cybertruck foglalási összegét a Teslától, ám olvasónk még nem fogadta el a felajánlott 83820 forintot, mivel továbbra is reménykedik a két jármű 2023-as, vagy akár későbbi leszállításában.

A Tesla közép-európai menedzsere cikkünk megjelenéséig nem reagált megkeresésünkre.

Ha valahogy mégis kerül Tesla Cybertruck Európába, egyrészt sok sikert minden kitartó magyar megrendelőnek, másrészt drukkolok Christian von Koenigseggnek is, hiszen tavaly decemberben még azt mondta egy interjú során, hogy lelkes Model S Plaid és Model 3 Performance felhasználóként őt is érdekli Elon Musk őrült pickupja.  

Eközben 2022 szeptemberében Európa legnépszerűbb autója magasan a Tesla Y lett, 29367 rendeléssel. A második helyezett Peugeot 208 ráadásul csak 19601 szeptemberi eladással követi, ami jelzi a Tesla kirobbanó népszerűségét. Az Universal Leasing egyéként teljesített már egyedi beszerzéseket is, ám míg egy Cadillac Escalade könnyedén forgalomba helyezhető az EU-n belül, a Tesla Cybertruckról a gyártás megkezdése előtt ezt nehéz lenne kijelenteni.