Az illegális és a legális gyorsulási versenyek után a civil autósport új szakága érkezett Magyarországra. Ágyúgolyófutam; Burt Reynolds, Roger Moore, Farrah Fawcett, kaja, csajok, száguldás. És rögtön két, egymástól független cég is hirdeti a saját három napját.
Mag Zoltán és Balogh Dávid a Nyugati Pályaudvar közelében, az általunk is kedvelt, Senkivej néven emlegetett (valójában Sen csuj vej, vagy ha pinjinben jobban tetszik: Shen Qui Wei) távirányításos miniautókat forgalmazó üzletükből irányítják a saját versenyüket.
– Február 15-én indultunk, megvan az időpont: július 8–9–10. 8-án
prológ, 9–10-én futam.
– Micsoda?! Prológ?
– Hát... nevezés, felrakjuk az autókra a matricát.
– Tehát akkor semmi. Csak ismerkednek az emberek.
– Igen. A helyszín még képlékeny.
– Van már nevező?
– Konkrét nevező, aki konkrétan...
– befizette a 60 ezer forintot...
– Eddig huszonöt. Viszont 1554-en töltötték le a netről a
jelentkezési lapot . Lesz médiafutam, a szereplőkkel még tárgyalunk, de Besenyei
Péter műrepülő biztosan indul
– Hogyan találtátok ki, hogy ágyugolyófutamot rendeztek? Addig
néztétek a... hogy is hívják a bajszos kaszkadőrt?
– Burt Reynolds?
– Ez az, köszönöm. Szóval addig-addig néztétek, míg egyszerre csak
megkívántátok?
– Nem. Modellautókkal foglalkoztunk. Először két éve kezdtük a
Miniracerrel, ezeket hozogattuk be. Végülis autós vonalon mozogtunk,
tehát kijártunk a gyorsulási versenyekre, árulni, reklámozni. Honnan is
jött az ötlet? Ja, kitaláltam egy hülye reality showt, de idejében
rájöttem, hogy valami egyszerűbb dolog kéne.
– Volt már ilyen Magyarországon?
– Igen, bár ezt mi is akkor tudtuk meg, amikor a sajátunkat
kezdtük az elsőként reklámozni. Akkor szóltak többen, hogy 1997-ben már
tartottak egyet, ami botrányba fulladt, mert nem fizették ki a
nyereményeket. Aztán állítólag két éve volt még egy, nevezési díjakkal,
nyereményekkel. Ott állítólag több mint hetven jelentkező volt, viszont
a szervezők megint leléptek a pénzzel.
– Ti viszont azzal próbáltok bizalmat gerjeszteni, hogy titeket
adott esetben meg lehet találni és meg lehet verni?
– Autós körökben már szerintem elég sokan ismernek minket, van
valamennyi múltja a cégnek.
– Hogy találtátok ki a nevezési díjat? Miért pont hatvanezer? Hány
nevező kell, hogy összejöjjön az egymilliós fődíj, meg a rezsi?
– Ez természetesen üzleti titok, de száz autóban limitáltuk
a mezőnyt. Ennyi az, amennyit tudunk kezelni, szállásolni.
– Szállásolni? Nem mindenki úgy megy, ahogy akar?
– Nem, ez nálunk... Ismered a Gumballt? Cannonball Run? Ezek az
angliai futamok.
– Nem amerikai?
– A Gumball indult Amerikából. Amerikában hasonlóan megy a dolog,
mint a filmekben, start, aztán mindenki boldogul, ahogy tud. Azt
mondjátok, menjetek, aztán nyolc államban nyolc különféle dologért
csukhatják le őket. Hallottam már olyan Cannonball-résztvevőről, akit
köröznek is nyolc különböző államban. Sehol se tudták elkapni. Agliában
a Gumball az, amin indulnak a marha milliomosok, 8–10 ezer fontos
nevezési díjért, állítólag megint átjönnek Magyarországon, és július
17-én lesznek itt. A Cannonball szintén európai, de ott kisebb a
nevezési díj, ötezer font körüli.
– És ebben mi a jó?
– Fíling. Végigmész az országon, csajok, ki a legügyesebb,
csapatok, csajok...
– Kommunikációs szempontból azért nem könnyű nektek. Nyilván azt
kéne kifelé nyomni, legalábbis a célközönségnek az lenne vonzó, hogy
mint Amerikában, tűz kétszázzal, ami a csövön kifér. Ezt viszont
hivatalosan nem képviselhetitek. Egy szabályos, 50–90–130-as
„autóverseny” viszont maximum az oldtimereseket érdekli, ők meg már
foglaltak.
– Van egy meghirdetett szakasz, amit a KRESZ-nek megfelelően
megállapított szintidőhöz közel kell megtenni.
– Tehát ha valaki 300-as átlaggal ment végig, a cél előtt pár
kilométerrel heverésznie kell másfél órát, hogy ne érjen be túl
korán?
– Nem egészen; minden autóban lesz GPS-jeladó, az effajta,
gyorshajtásból következő kempingezés pedig tilos.
– Szóval a buli.
– Öt buli lesz összesen. 8-án este, 9-én reggel, az egy
light buli, 9-én este, 10-én este, ez három nagyobb buli. És öt
alkalommal kiállításmegjelenés van. Vacsora, ökörsütés-babgulyás,
őrzött parkoló. Végülis egy két és fél napos autós buli. Megyünk,
csajozunk, bulizunk, inni csak ha nem vezetünk.
– Meg persze a partidrogok. És ha egy árva csaj se lesz?
– Lesznek. Van egy csaj, aki motorral fog akrobatikus
mutatványokat csinálni, félmeztelenül, 90%, hogy ott lesz.
– Ez eddig egy. Jó, persze, félmeztelen.
– Lesz több is.
– Nehéz dolog egy ilyen műfajban az első kapavágás.
– Nem egyszerű, ezt tudjuk. Be kell jelenteni a rendőrségnek, de
mivel nem zárunk le utat, csak jóhiszeműségből kell bejelenteni, valami
ilyesmi a jogi terminus. Egyébként magánterületről indul a verseny, oda
is érkezik. Valószínűleg rendőri biztosítás lesz a rajtnál és a célnál.
– És úgy kezelik, mint egy nyugodalmas veteránderbit.
– Nincs átlagsebesség az ellenőrzőpontok között, csak a napi
szakaszok végén, ami azt jelenti, hogy két nap és 1500 kilométeres
ösztáv, tehát kb. 750–750 km.