Száguldás? Buli?

2005.04.28. 08:22


– Az állomások kiléte titok?
– Igen. Úgy működik, hogy elindulsz Budapestről, megkapod az első borítékot. „Kemence”, elmész Kemencére, lepecsételed, kapsz egy másikat, felnyitod, akkor tudod meg, hová kell menni. Mindez azért, hogy ne tudják előre megtervezni az útvonalakat.
– És ha valaki visz magával palmtopon futó GPS-es navigációt?
– Ám legyen, menjen azzal.
– Ezek a programok általában tudják azt, hogy a leggyorsabb és legrövidebb utat is kérhetem.
– Igen, az a mindennapi életben jó is, de versenyen nagyon sok mindenen kell sakkozni, hogyan járunk a legjobban.
– Vállaltok azért felelősséget, ha egy magáról megfeledkezett versenyző egy faluban letarol némi ingóságot?
– Ezt a kötelező biztosítás tartalmazza, de egyéb károkra kötünk külön biztosítást.
– Az autók követését pedig egyetlen PC-vel oldjátok meg?
– Nem, ezt a feladatot szakembereknek adtuk ki, akik off road versenyeken üzemszerűen csinálják ezt. Ezért is kellett száz autóra korlátozni a versenyt.

– Le lehet védeni az „ágyúgolyófutam” kifejezést?
– Igen, elindítottuk a szabadalmi eljárást, az ügyvédünk pedig felszólította az illetőt a jogsértő magatartás abbahagyására. Itt az igazolás.
– „Ágyúgolyófutam / ábrás”, ez mi az ördög?
– Az ábrát is levédettük.
– A G?
– Á és F, mint ÁgyúgolyóFutam.
– Kicsit sarlókalapácsos.
– Lehet, most, hogy mondod, a színe is stimmel.
– Szóval bíztok benne, hogy ez a Fast and furious életérzés most már nemcsak begyűrűzött, megfelelően gyökeret is eresztett nálunk?
– Február 15-e óta több mint 15 ezer egyéni látogatónk volt, 1554 letöltött nevezési lap, csörög a telefon, kerestek televíziók, rádiók.


Az ORFK nem tud róluk

Az ORFK sajtóosztályától kapott tájékoztatás szerint ők most értesültek mindkét ágyúgolyófutamról, tehát egyik szervező sem konzultált még a rendőrséggel, illetve ennek hivatalos nyoma nincs. Nem történt tehát semmilyen rendőrségi előkészület, és ha ezután sem jelentik be az ágyúgolyófutamokat, csak a közlekedési szabályok megsértése esetén intézkednek a rendőrök.

A másik (egyik?) ágyúgolyófutam szervezője, Nádorfi Árpád szerint kevésbé egyértelmű a jogi helyzet.


– Tájékozódtam, de ilyen elnevezést sajnos nem lehet levédetni, megpróbáltam, de úgyanúgy nem ment, mint a „márkafüggetlen” kifejezésé. Az egri vállalkozó elsősorban újautó-értékesítő cégét akarja reklámozni a versennyel. Minden résztvevő autóján lesz egy (ékezetekkel) www.márkafüggetlen.hu matrica, azonkívül az autó potenciális reklámfelületeivel a résztvevők maguk gazdálkodhatnak (a honlap bizonyos keresőkkel csak ékezetek nélkül működik). Ha valaki tudja, kiadhatja a lökhárítóját, vagy az autója tetejét további hirdetőknek. Ha a „márkafüggetlen” és az „ágyúgolyófutam” kifejezéseket nem is lehet levédetni, Nádorfi Árpád a domainregisztrációról mindenképpen elkésett.

markafuggetlen

A vállalkozás az uniós jogszabályok bejövetelével tudta megkezdeni az érdemi újautó-forgalmazást. A lényeg, hogy a szalonár alatt értékesítik az autókat, mivel szalon nélkül lényegesen kisebb a rezsi. Az autókat végül az iroda előtt adják át. A kötelező nullarevízióra már leszerződtek egy céggel, garanciális karbantartásra pedig bármelyik márka- vagy egyéb, megfelelő minősítésű szerviz megfelel. Az ügyvezető szerint január óta 18 autót adtak el így.

Ágyúgolyófutamból akár ménkű sok is lehet, www.agyugolyofutam.hu csak egy van, a miniraceres társaságé. Az egri cég így a www.agyugolyo.hu-n érhető el. A honlapot a múlt héten alakították át – már azt hittem, újabb szereplő bukkant fel az ágyúgolyópiacon, de talán csak a domainregisztráció elmulasztása miatt kompenzál a webmester. Nádorfiék egyébként eredetileg szeptemberre tervezték a maguk futamát, de aztán jöttek a miniraceresek a júliusi turnéval, úgyhogy előrehozták májusra. De miért? Az ágyúgolyózás nem kimondottan nyárias elfoglaltság?


– Az autóversenyzés, legalábbis ez a válfaja nem nyári műfaj. Szerintem a szeptember lett volna a legjobb, de a május se lesz rossz.
– Vannak már jelentkezők?
– Hát, nem sok, de mindig ez van, az utolsó pillanatokban esnek be. Rendeztem már Egerben hóralit, meg tolatóversenyt, még a Fókusz is eljött forgatni, de akkor is mindenki az utolsó pillanatra halasztotta a nevezést. Annyit tudok mondani, hogy a nevezési lapot az internetről eddig 840-en töltötték le.

A nevezési díj ötvenezer forint, az összdíjazás ötmillió, de az eredeti tervekkel ellentétben több versenyző osztozik majd az alapon. A győztes 2,5 milliót kap, és további 19 versenyző részesedik a nyereményalapból. A 10-20 helyezettek gyakorlatilag a nevezési díjakat kapják vissza. Partizásról itt nem esett szó („a programok előkészítése folyamatban”), csak versenyzésről: az ellenőrzőpontok egy potenciális szponzor hálózat benzinkútjai lesznek.


A mezőny Egerből indul, ahol lezárják majd az egyik szupermarket előtti négysávos utat. Valamennyi nevező egyszerre startol, így remélhetőleg nem feledkeznek majd el arról, hogy 1650 kilométer áll rendelkezésre a pozíció javítására. A későbbiekben GPS-es követés nem lesz, csak az offline, térképek és ellenőrzőpontok.

A szervező bevallottan a Burt Reynolds-filmből vette az ihletet, legalábbis erre enged következtetni, hogy az www.agyugolyo.hu kezdőlapján a bugyis női alsótest mellett látható még egy száguldó halálfej és egy piros sportautó körözvénye.

Paraméterek

Ágyúgolyófutam

www.agyugolyofutam.hu

időpont: július 8–9–10.
versenytáv: 1500 km
nevezési díj: 60 000 Ft
nyereményalap: 5 millió Ft és egyéb különdíjak
első díj: 3 millió forint
Motorosoknak: igen, 75 000 Ft
Indulás, érkezés: Budapest, Budapest

www.agyugolyo.hu
időpont: 2005. május 20–21–22
versenytáv: 1650 km
nevezési díj: 50 000 Ft
nyereményalap: 5 000 000 Ft
első díj: 2,5 millió Ft.
Motorosoknak: nem
Indulás, érkezés: Eger, Eger