Szubjektív alsóközép-értékelés

2004.01.22. 12:23

  Ford Focus

Teszt: Ford Focus 1.8 TDCi

Winkler Róbert: A formáját két hét után meguntam, de ha az ár-minőség arányt és a vezetési élményt nézünk, vitathatatlanul a kategória legjobbja. Akárcsak a megbízhatóság terén: a Focus volt az első német autó, ami megtörte a japán autók egyeduralmát. És épp most lesz a legjobb vétel, hogy az új Focus közeledtével jönnek a jó kis akciók a kifutó modellekre.

Égő Ákos: Régen próbáltam a Focust, de ma is emlékszem, hogy a futómű megdöbbentően jóra sikerült. A beltérben használt anyagok tökéletesek. Amihez hozzá kell nyúlni, annak a tapintása kellemes. Nem nagyon tetszik, de jó kis kocsi.

Füge: Korrupciótól szenvedek. Fordék lekenyereztek: a családban két Mondeo és két Focus győzött meg az éles Fordok értékeiről. Húgom önhibáján kívüli balesetet élt túl (egy apró töréssel megúszta) egy első szériás Focusban. Az autó nem élte túl, jó testőrhöz méltóan viselkedett, megsirattuk. A halottat új Focus követte, és abban sem csalódtunk még soha. Érzésre nem sokban különbözik az ST170 és az 1,6-os futóműve. Kifejezetten öröm a kanyar, a Trend felszereltség ülései tartanak is rendesen (a Ghia kényelmesebb ülései kevésbé), de hosszabb utakon megfájdult a hátam a támlától. Ára mindig nagyon jó volt, harmadszor is ezt javasolnám.

Nínó Karotta: Bár külsőre csak a háromajtós tetszik, a Focust őszintén szeretem. Vezetni minden konkurensénél jobb, normális méretű a beltere, és maga furcsa módján nem is csúnya. Tiszta szívvel ajánlom bárkinek, úgy jó, ahogy van. Egyik kedvenc normális autóm.

Gruber Gergely: Mindig is kedveltem, és még most is ugyanúgy tetszik, mint régen. Pazar futómű, remek motorok, nagyon jó választás. Az ST170 a kedvenc GTI-m: senkit sem fog megijeszteni, de az integránsokat leszámítva mindenkit meg lehet verni vele a városban.

Rácz Tamás: Szerintem ronda.

  Honda Civic

Teszt: Honda Civic 1.6 5a

Winkler Róbert: Minden Honda jobb, mint ez, beleértve valamennyi korábbi Civicet is. Se a formája nem az igazi, se a belseje. A műszaki tartalommal baj nincs, de megszeretni nem sikerült — a Streammel együtt nemigen tudjuk hová tenni. Nem rossz, de jobbhoz, izgalmasabbhoz szoktunk, ez meg egy unalmas Golf akar lenni, márpedig konszolidált unalom terén a Golffal versenyre kelni értelmetlen.
Mindez természetesen nem vonatkozik a Civic Type R-re, de a következő Civicből már az alap is lehetne sokkal tájperresebb.

Nínó Karotta: Nem is értem, tényleg. Egy tökéletes autó azoknak, akik előző Civicjük eladása óta húsz évet öregedtek. Konzervatív, jellegtelen, praktikus és gigászi belül. Hibátlan, minden mellette szól, de egy porcikám sem kívánja.

Gruber Gergely: Az elmúlt évek legnagyobb csalódása a Hondától. A kasztniról pont azokat a részeket csiszolták le feleslegesen, amik a Corollát még szemrevalóvá teszik.

  Kia Rio

Teszt: Kia Rio
Teszt: Kia Rio 1.5 Safety facelift

Winkler Róbert: Az előző generáció elég gyengécske volt — máig csodálkozva fürkészem a sofőr arcát, ha szembejön egy Rio, mi vitte rá az illetőt, hogy ilyet vegyen. Csúnya forma, gusztustalan anyagok a beltérben, közveszélyes futómű, és hát az ára sem olyan hivogató. Azt hiszem, a marketingesek túltettek a mérnöki csapaton, és ügyesen találták ki az akciókat, de a Kia-vásárlókat még a frissített változatban is gyanakvó szemmel méregetem

Füge: Emlékeim szerint pimaszul drága, főleg ha tudjuk, a Skoda 120L-ben megszokott keverem-kavarom-nemistomhanyasbanisvagyok váltó van benne. És persze tessék a szörföt belepróbálni! Lehet akár szépnek és lendületesnek is látni, na de hogy ez egy sportkombi?! Haha!

Nínó Karotta: Nem, nem, nem. Ennyi pénzért annyiféle pompás dolgot vehet az ember. Több tonna gumicukrot, lélegeztetőkészüléket pediátriai osztályoknak, sok-sok taxicsekket. Vagy akár kiváló, nagy, megbízható, szép, alig használt autókat egy másik országból.

Gruber Gergely: Egyik kedvencem, mindig hangosan mosolygok, ha meglátok egyet. Az autógyártás leggyengébb láncszeme.

  Mazda 3

Bemutató: Mazda3

Gruber Gergely: Kidolgozottsága és szépsége lenyűgözött, az ára letaglózott. A mezőny egyik legújabb képviselője, és ez meg is látszik rajta. Meglepő módon négy ajtóval szebb, mint csapott farral.

Nínó Karotta: Komoly, nagy, drága autó, ami tetszik, de nem kívánom. Inkább kéne egy fél RX-8.

  Nissan Almera

Nínó Karotta: Öt év garancia. Nagyjából ez minden. Mechanikailag remek autó, de ha az unalom szóra keresnék hatbetűs szinonimát, habozás nélkül rávágnám.

Gruber Gergely: Édesanyám imádott Sunny kombiját cserélte le egy szürke Almerára. Az autó ugyanolyan megbízhatóan, szorgalmasan teszi dolgát, mint az elődje, de egyénisége még annál is kevesebb van. Az 1,8-as motor szerintem kicsit lusta, a váltókar lötyög, de ezt már több Nissanban tapasztaltam, és ettől eltekintve szépen, finoman működik. Jó kis autó, de a legnagyobb jóindulattal sem tudnék korteskedni mellette.

  Opel Astra

Teszt: Opel Astra 1.6 Comfort

Winkler Róbert: 2003-ig két generáció hódított egyszerre. A régi, most Classic néven futó F Astra („Igaz barátja, Opel Astra”) most azért érdekes, mert már annyira olcsó volt, hogy kisautóáron kaptunk egy tisztességes méretű kompaktot, rendes csomagtérrel, elviselhető terű hátsó üléssel. Nem egy élményautó, de igáslónak tökéletes, nagyon jó vétel volt.
A G Astra formája még ma is érdekes. Lenne, ha nem futna belőle annyi. Belül is lényegesen modernebb, mint a Classic, és ha valakit nem zavar, hogy észre sem veszik, nem csalódhat benne.

Gracza Zoltán: Tagadhatatlan az Astra érdemtelenül elnyomott szépsége, de ha az utcán csak Claudia Schifferek járnának, mindenki egy Audrey Tatoura vágyna. Kérem a flottatulajdonosokat, hogy maradjanak a Classická avanzsáló G-nél, és hagyják, hogy vehessünk magunknak egyet a hamarosan érkező H-ból. Köszönöm!

Égő Ákos: A Bertone Coupe és a Cabrio az Astra-formából kihozta a maximumot. Nekem határozottan tetszik mindkettő. A klasszikus kivitelhez viszont tilos hozzányúlni, minden spoiler és szárny azonnal nevetségesé teszi.

Füge: Sohasem jutott eszembe a formáját mélyebben elemezni, mert ez egy Astra. Sok van belőle, és nem feladata szépnek lenni. De az eleje tényleg játékos, viszont a hátulja sajnos túl tömzsi. Persze jól bírja a megpróbáltatásokat, egyik barátom rendszeresen G Astrával megy Erdélybe, fel a hegyekbe. Ott kap rendesen a futómű, de nem tiltakozik. Focust vennék, de az Astra sem elvetendő.

Rácz Tamás: Semmi baj sincs vele, csak annyira kommersz szegény, hogy még a csodaszép Coupéra is legyintünk már.