A fejlesztők igazi családi autót hoztak létre, ami mindössze 3,3 litert eszik százon (vegyes használatban).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Csupán fél liter hiányzik az eredetileg előirányzott 2,8
liter/100 km fogysztási mutatóhoz. A kísérleti járgány nem az első
a cég kutatólaborjában. Kifejlesztése során felhasználták a
1996-ban debütált ESX és a két évvel fiatalabb ESX2 tesztelése
során nyert adatokat. A hibrid hajtású autó kormányzati
támogatással született, elsősorban a környezetvédelmi célok
domináltak a tervezés során.
A károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett fontos tényező volt, hogy - többi konceptautótól eltérően - autókülseje legyen, a vásárló ne érezze, hogy az újabb technológiák érdekében bármilyen kényelmi szolgáltatásról le kell mondania.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elért eredmények magukért beszélnek: a
termoműanyag karosszériás 1020 kg súlyú autó (a töréstesztek
szerint a biztonsága megfelelő) 11 másodperc alatt gyorsul százra,
5 utast szállít egy tankolással max. 644 kilométerre. Meglepően
kicsi, 23 literes a tankja, kilométerenként mindössze 1 g CO2-t
bocsát ki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Másfél literes, közvetlen befecskendezésű, 3
hengeres, 74 lóerős, max. 4200-es fordulatú
alumínium dízelmotor üzemelteti a generátort, litium-ion
akkumulátor szolgáltaja az energiát az első kerekeket meghajtó
permanens mágneses elektromotornak. Az utastér 2900 liter, a
csomagtér 450. A gyártók rendkívül büszkék rá, hogy a kocsi anyagai
80 százalékban újrahasznosíthatók.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A minimális fogyasztás elérésében
nagy szerepet játszik az elektronika. A legújabb
technológiájú fedélzeti komputer nemcsak a menettulajdonságok
szabályozásáért , az üzemanyagadagolásért és fékrendszerért felel,
de egyben a fedélzeti hifi és videórendszert is vezérli.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A DaimlerChrysler eddig több mint 7 milliárd
dollárt fektetett a projektbe, előrejelzéseik szerint a már két éve
tesztelés alatt álló autó
sorozatgyártása 1-2 éven belül megindulhat. A luxusnak
azonben ára van: az ESX3 vagy utóda 7500 dollárral drágább lesz
hagyományos dízeles társainál, ami az USA-ben, ahol még ma is
fillérekért lehet üzemanyaghoz jutni, nem éppen egy vevőcsalogató
tényező.
|
