Variációk egy térre

2004.05.05. 13:39

Az egyik legdinamikusabban fejlődő kategória. Ezt a borzasztó dinamikát nem is győzzük követni, így svédasztalon, mintegy ömlesztve tálalunk öt-, hat- és hétszemélyes autókat egyaránt. Természetesen nem járt nálunk minden autó, és mi sem jártunk minden autónál, így nem nyújthatunk teljes képet, de azért a legismertebb típusokat sikerült végigülnünk. Őszinte sajnálatunkra a talán legjelentősebb egyterűforrás, Amerika minibuszait és vanjait nem tudtuk megszerezni, pedig ezek nélkül a kép nem lehet teljes. Bocs.

 
  Tartalom:
 
  1. oldal: Citroen C8 - Citroen Picasso - Fiat Multipla - Ford Focus C-Max - Honda Stream - Kia Carnival

2. oldal: Honda Stream - Mazda MPV - Nissan Almera Tino - Opel Meriva - Opel Zafira - Peugeot 807 3. oldal: Renault Scénic II - Renault Espace - Seat Alhambra - Toyota Avensis Verso - Toyota Corolla Verso - VW Sharan - Eredményhirdetés, kedvenceink, szavazás
 
  Veszély!
 
  Szubjektív áttekintés: az alábbi rövid összefoglalók szerkesztőségünk tagjainak személyes érzelmi viszonyait tükrözik. A személyes kedvencek listája nem szükségképpen az autók tényleges minőségét vagy ár-érték arányát mutatja, hanem azt, hogy melyiket mennyire szeretjük. Akit a részletes — és így objektívebb — véleményünk érdekel, olvassa el a kapcsolódó teszteket, ez a rövidke áttekintés csak megmosolygásra való.
  Citroen C8

Citroën C8 2.2 HDI SX
Citroën C8 Exclusive Captain Chair

Rácz Tamás: Lásd 807-es: egyediség, béke poraidra!

Gruber Gergely: Öt kényelmetlen óra a harmadik sor egyik ülésén, csomagok közt, télen: behavazott utakon, összefagyott ruhákban, a viszontagságok ellenére kiváló hangulatban. Rémlik valami a párával kapcsolatban, nem nagyon akart eltűnni az ablakról ott hátrafelé, de az is lehet, hogy elöl annyira kellett a szélvédőt fújni, hogy hátra már nem jutott elég meleg fuvallat. Vicces formájú műszerek, sok elektronikus cucc.

Égő Ákos: Az egyik legszebb belsejű egyterű. Ha villanyosak az oldalajtók akkor pedig igazi élvezet. Egyetlen bánatom a PSA-klónozás.

Nínó Karotta: Villanyajtó kétoldalt, normális használhatóság, hideg télen alkalmatlan fűtés a dízelmotoros változatoknál. A műfajon belül nem rossz választás, de én gyűlölöm az egyterűeket.

  Citroen Picasso

Citroën Xsara Picasso

Rácz Tamás: Közel sem olyan igényes, mint a Scénic, és bár annyival nem olcsóbb, nem kerül oly sok forintba sem. A piacra lépés idején szürrealistán modernnek számító kasztniból mára valamiféle jóindulatú böszmeség maradt. A megbízhatóság az ismeretségi körömben lévő példányoknál PSA feletti, biztos nem véletlen, hogy oly sok Picasso taxi rohangál az utakon. Csak HDI-vel javasoljuk, nyugodt és vidám családoknak.

Winkler Róbert: Ez a dizájn se öregedett. Eleinte extrém volt, mára ebből az egyediség maradt, de semmiképpen sem csúnya. Egyik kedvenc utazóautóm, HDI-vel. Idegesség ellen a legjobb, és a teherautó-hangulat miatt ebben értelme is van a műszerfalra szerelt váltókarnak, szemben mondjuk az ötletgazda Honda Civickel, amelyben inkább öncélú technikai attrakció.

Gruber Gergely: Agorafóbia maxima. Lehetséges, hogy biztonsági szempontból jó dolog az autó orrától minél messzebb ülni, de a Picassóban annyira messze vannak az ajtók, meg a szélvédő, hogy olyan érzés, mintha az autó közepén ülnék. Jó motorok, nem olyan jó váltó.

Gracza Zoltán: Nekem nem tetszik. Az első lámpáknál talán már csak a hátsók csúnyábbak. Nem így belülről. Bár a helykínálat a külső méretet meghazudtolóan kicsi, mégis az egyik legesztétikusabb belső térrel rendelkezik. Ebből következik: ne nézzék, vezessék. A Picasso egérmozija igazán használható. A bézs belső színösszeállításban készült változatok különösen esztétikusak. Kis benzinmotorjait nem ajánlhatom senkinek, a HDI a tökéletes választás.

Nínó Karotta: Kedves jelenség, az 1,6 HDI meg állítólag remek motor. A Scénic fényében kissé kevésbé hat korszerűnek. A műfajon belül nem rossz választás, de én gyűlölöm az egyterűeket.

  Fiat Multipla

Fiat Multipla
Fiat Multipla 1.6 ELX 16V

Gruber Gergely: Sokat vitatott forma: annyira ronda, hogy muszáj szeretni. Vagy utálni. Hajlandó vagyok szeretni, csak vezetnem ne kelljen a rémesen billegő kasztnival és lassú futóművel szerelt szörnyet. Hátra bármikor beülök.

Égő Ákos: Multipla mindenek felett. A legfurcsábban kinéző és számomra legkedvesebb egyterű. Kívül, belül egyaránt. Viszont a következő generáció elvesztette minden báját. Kár érte.

Nínó Karotta: Már előre siratom a formáját, amit én imádok, és a most érkező új modell már másmilyen - a többség szerint kevésbé csúnya - lesz. Szerintem semmi baj sincs a futóművével, sőt, a műfajon belül inkább a jók közé tartozik. Szeretem a Multiplát, bár az egyterűeket általában gyűlölöm.

Rácz Tamás: Grubi kollégával szemben nekem tetszett, ez nem egy sportautó. Egyszer vezettem, még nagyon régen, egy szalonban kértem el kíváncsiságból rövid próbaútra. Igen jó autó, a szélességét kellett megszokni némi padkán futás árán, aztán hadd menjen! Akinek nem jön be a formája, közelítse meg csukott szemmel, üljön bele, és egyből rájön, a Multipla annyira jó, hogy egy idő után már szép is.

  Ford Focus C-Max

Ford Focus C-Max

Winkler Róbert: Még nem ültem benne, de a szomszéd utcában régóta parkol egy. Nem feltűnő jelenség, a legjobb volna észre se venni, de az sajnos nem megy. Annyira ijesztően csúnya, hogy minden álmos, reggeli kutyasétáltatás alkalmával ettől ébredek fel. Iszonyú, és persze biztos nagyon jó autó.

Rácz Tamás: Egy svájci sajtóbemutatón ismerhettem meg, várakozásaimon messze felül teljesített. A Ford felzárkózása a VW-konszern minőségorientált palettájához a Mondeóhoz hasonlóan a C-Maxben már tökéletesen sikerült, első, de még második pillantásra is akár Touranban érezhetnénk magunkat. Kár, hogy a nagy hasonulásban minden egyediség is lemorzsolódott a Fordról, már ovális óra sincs a műszerfalon. A kétliteres TDCi-motort nem érheti gáncs, amelyik autót ilyennel szerelik, keveset eszik, és nagyon megy. Ha a család C-Maxet választ családi autónak, készüljön fel rá, hogy apa öltöny, anya kiskosztüm, gyerek fekete nadrág-fehér ing nélkül mindig egy kissé kényelmetlenül fogja érezni magát benne.

Füge: Már láttam néhányat az utcán és a formájából hiányzik nekem a Focus bumfordi egyedisége. Ha a Ford nőket csinálna minden nap, a Focus lenne érdekes arcú, a C-Max a sablonnal rajzolt.

  Honda Stream

Honda Stream 2.0

Gracza Zoltán: Inkább nagy kombi, mint egyterű. Nem is nagyon emlékszem rá. Volt benne motor, váltó meg hét ülés. Hatan kényelmesen elfértünk, csak a süteményes tálcákkal volt gond, nem fértek a hátul ülők ölébe az előttük lévő támlától. Ennyi.

  Kia Carnival

Gracza Zoltán: Kényelmes amerikai hajó. Aki szereti a tengerentúli stílust, de pénztárcája csak közép-európai, biztos társra találhat egy Carnivalban. Hat személlyel mindenkinek jut egy fotel. Plusz egy ember rögtön két másikat is büntet. A kivehető székeket még éppeen el lehet bírni, aztán ha letettük őket apró kerekeken gördíthetők tova. Itt-ott felfedezhető némi pattogó krómozott műanyag, de cserébe mindenki utána fordul az áruházak parkolójában.

Égő Ákos: Furcsán hangzik, de a Carnival a legkényelmesebb autó, amit az elmúlt időkben vezettem. Nem a legfrissebb fejlesztés, mégis kívül-belül megállja a helyét. Az ár-felszereltség arány messze a legjobb az itt felsorolt egyterűek közül. Be kell látnunk, a KIA egyre jobban ott van a szeren.

Rácz Tamás: Kisbusznak kitűnő és olcsó, de egyedül félek benne. Valahogy olyan nagy.