Variációk egy térre

2004.05.05. 13:39

  Mazda MPV

Mazda MPV

Rácz Tamás: Ó, az a csodás karakuri, az egy (na jó, két) mozdulattal borogatható ülések világa! És ehhez párosul még egy kiváló motor, a kétezres Ford-TDCi mazdásított klónja, valamint egy sok mindenre emlékeztető semleges doboz. Semmi mókás extra, semmi egyéni szín vagy designelem, irdatlan hosszú váltó és japán megbízhatóság. Szeretjük, de egy kis zoom-zoomot hiányolunk belőle. Méretével a Sharan-Alhambra-Galaxy mezőny fölé, árával alá emelkedik, vagy hogy is van ez. Jó kis nagy kocsi - de semmi különös.

Winkler Róbert: Én speciel próbáltam ezt a karakurit, úgyhogy számomra a harakirivel szójátszó élcelődés egyáltalán nem tűnik erőltetettnek. Mind a harakiri, mind az MPV-féle ülésdöntögetés végzetes hatással van a hasfalra, bár a sérv tényleg kevésbé súlyos, mint a vízszintes bemetszés karddal. Ezek az ülések dögnehezek, és súlyos vasakkal, brutális rugókkal kell viaskodnunk, ha ki akarjuk venni valamelyik ülést. Visszatenni még nehezebb.
Vezetni viszont a legjobb; szerintem megvan benne a zum-zum érzés, megy, mint a dízelbarom, és nagyon jól kanyarodik.

Gruber Gergely: Talán a legjobb ár-érték arányú buszlimuzin a piacon, bár a hátrányokat se feledjük: böszme nagy, nehezen mozgatható ülések (kicsit sem karakuri!), nincs automata váltó, formailag pedig a korai amerikai MPV-ket majmolja. Ennek ellenére kifejezetten kellemes társ, erős motorokkal, fapadtól a gazdag felszereltségig, de luxust ne keressünk, a Mazda valóban családi autónak alkotta az MPV-t.

Füge: Mivel kategóriakedvencem a Voyager, és szerintem az aktuális MPV nagyon hasonlít rá, nekem tetszik. Óriási batár, nagyon jó vezetni, de a hajójellegű billegést szívesen kidobnám belőle.

  Nissan Almera Tino

Nissan Almera Tino 1.8

Winkler Róbert: Semmi különös, de tényleg. A típus egyik érdekessége, hogy a magyar forgalmazó hiába hadakozott a nyelvünkön idiótán csengő név ellen. Bezzeg a Hyundai átnevezgette a Getzet, így azt a népautót senki sem keveri majd össze a spermamintával. A Tino másik érdekessége a fokozatmentes automata váltó, ami önmagában nem rossz, de ha valaki vezetett már Audit az ő fokozatmentesével, nem ájul el tőle.

Nínó Karotta: Bár a tesztjét én írtam annak idején, és egészen jó autónak találtam, szerencsére már csak a Brit Gyermekszülési Tröszt nevére emlékszem belőle. Közepes egyterűnek jó, de én gyűlölöm a közepes egyterűeket is.

  Opel Meriva

Opel Meriva 1.7 CDTI

Winkler Róbert: Számomra teljesen felesleges próbálkozásnak tűnt. Csúnya, vezetni nem jó, a beltér anyagai sem valami finomak, bár érdekes, hogy ugyanazok a műanyagok a Vectrában és a Signumban sokkal jobb dolognak tűnnek. Kicsit mintha ez volna a Tesco Gazdaságos Autó. El is adtak belőle rengeteget, úgyhogy ebből is látszik, mennyivel több esze van az Opelnek, mint nekem.

  Opel Zafira

Gracza Zoltán: Aki látott már Opelt, az látott már Zafirát is. Megbízható tömegtermék.

  Peugeot 807

Peugeot 807 2.2 HDI Pullman

Rácz Tamás: Hatalmas tér, kényelmes ülések, csatahajófeeling és a szokásos PSA-kísérőjelenség, apró lepottyant alkatrészek és üzemzavarok szerteszét. Vicces a motoros tolóajtó, csúnyák a konyhamérlegműszerek, és igényes a kidolgozás. A 2,2 literes HDI éppen elegendő a kasztnihoz, ha van benzinkutas a családban, mindenképp a háromezres V6-ot ajánlom. Sok gyerekkel mindig örömmel kirándulnék egy 807-tel, és a garanciaidő lejárta előtt egy nappal eladnám.

  Renault Scénic II

Renault Scénic II 1.9 dCi
Renault Scénic II. 2.0 Privilege

Rácz Tamás: Essünk túl gyorsan a nehezén. Igazi magyar mentalitással nem könnyű kimondani: az új Scénic tökéletes autó. Kipróbáltuk kétezres benzinessel, ami jó-jó, de nem az igazi, és kipróbáltuk az 1,9-es új dízellel, ami viszont kiválló. A huszonvalahány rakodórekesz praktikus, a motoros ülés kényelmes, a digitális műszerfal futurisztikus, a legjobb mégis a hihetetlenül finom anyagminőség mindenütt, ahová az ember keze elér. Sok-sok nagyobb, drágább, gyorsabb vagy szebb autóból ülnék át szívesen egy új Scénicbe. A nagy kérdés, amire majd az Idő ad választ: hogy bírja a finom kis Renault az éveket és a kilométereket.

Winkler Róbert: Szerintem nagyon úgy néz ki, mint ami jól fogja bírni az éveket és a kilométereket. Átgondoltan tervezett, humánus kis autó, az űrdizájn ellenére is nagyon otthonos. Árban sincs igazi vetélytársa. Elfogadható futóművel, jó motorokkal.

Füge: Mégane-nál kevésbé forradalmi forma, de így még pont szép. A márka nem kifejezetten a lieblingem, de a Scénicbe bátran beülnék.

Gracza Zoltán: A szépség és a várható tartósság vitathatalan, de az űrműszerfallal kapcsolatban vannak fenntartásaim. Néhány jelzés halvány, barna színű. Az orrunk előtt lévő rakodórekeszt pedig pont úgy takarja a kormány, hogy folyamatosan az az érzésem van, lemaradok valami fontos jelzésről. A kis bajuszkapcsolók használata megszokható, és azután már nagyon kényelmesen operálhatunk velük. Mindezekkel együtt szeretem!

Nínó Karotta: Bár én gyűlölöm az egyterűeket, a Scénic ár-érték aránya annyira nagyszerű, hogy a saját apámnak is javasoltam megvenni. Aztán szerencsére máshogy döntött, ő is utálja az egyterűeket.