Mint arról a PT Cruiser hazai debütálása alkalmából írtunk, az európai piac kielégítése céljából jövőre a cég grazi üzeme is megkezdi a retromodell gyártását. Úgy tűnik, az autóipari óriás mind több feladatot szán ausztriai leányvállalatának, amely eddig sem panaszkodhatott megrendeléshiányra.
A DaimlerChrysler azért részesíti előnyben a grazi telephelyet, mert ezzel csökkentheti a szállítási költségeket és kihasználhatja a gyártósorok közös használatából fakadó előnyöket. Kiderült például, hogy a volt Chrysler-üzem évi 750 ezer schillinget - 60 ezer dollárt - takaríthat meg, ha gyártóeszközeit a közeli Mercedes-szervízben javíttatja.
A PT Cruiser esetében ugyanaz a meggondolás érvényesül, mint néhány évvel ezelőtt a Mercedes M osztály kapacitásnövelésekor. Ahogy bebizonyosodott, hogy az M osztályú luxusterepjárók termelésének bővítése nem lenne gazdaságos az eredeti gyártóhelyen, az alabamai Tuscaloosában, úgy vált nyilvánvalóvá a vezetőség számára, hogy a mexikói Toluca-üzem 180 ezer darabos PT-termelése sem elégséges több kontinens igényeinek a kielégítésére.
E meggondolás jegyében kerültek az M osztályú kocsik a Jeep Grand Cherokee összeszerelő sorára, amelynek átalakítási költsége - 35 millió dollár - még így is kisebb volt, mintha új üzemet létesitenek Amerikában. A retromodell grazi összeszerelésének beindításához egyébként hasonló volumenű beruházásra van szükség.