A Continental legújabb gumijának tervezésekor legfontosabb szemponttá tette, hogy fékezéskor rövid fékutat biztosítson, tapadása kifejezetten jó legyen. A 90-es évek közepétôl alkalmazott szilikát (egy a kormot helyettesítô anyag) és egy általuk bionikus design-nak elnevezett újdonság garantálja a sikert.
A szilika javítja a tapadást, csökkenti a gördülési ellenállást, valamint a nedves úton jelentkezô felúszási hajlamot. A bionikus design a természet utánzását jelenti. A minta különböző állatok bőre, talpa vagy más természeti képződmény: pl. cápabőr, méhsejtek, leveli béka.
Egyik legsikeresebb
a macska talpa volt, ami futás közben összehúzódik, hogy
kicsi legyen a gördülési ellenállás, talajfogáskor viszont
kiszélesedik, hogy stabilabb legyen az útfekvés. A Conti
PremiumContact gumi ugyan nem képes a macskatalp 20 százalékos
terülését elérni, de tízet azért produkál.
A fékezést tovább segíti az aszimmetrikus mintázat és a kötött forgásirány. Az is kötött, melyik a gumi külsô oldala. A belsô oldalon több a barázda, így jobban elviseli a vizet, a külsô oldalon nagyobbak az egybefüggô gumiprofilok, ez a kanyarban javítja a tapadást a súrlódás növelése által.
Dolgoznak egy defekttűrő változaton is, ami a
légnyomás elvesztése után is tovább használható:
80 km/h sebességig hazsnálhatók defekt után, és 80 km-t
tudnak még megtenni. (A Goodyear gumija ezzel szemben 200
kilométert garantál, és nincs szükség speciális keréktárcsára, mert
a gumi merev oldalfala viseli a terhelést.)
Úgy tûnik a gumiipar meglódul a jövôben. Már csak a levetett abroncsok megfelelô újrafelhesználását kellene megoldani.