A kormányfő négy kerekei

2005.11.14. 12:28

Miniszterelnökünk szerette a Passat Nasenbaert. Kötődése a konszernhez megmaradt akkor is, amikor társadalmi pozíciója már nem engedte, hogy Népautóval járjon. Megvette az Audi 100-ast. Nagytestű autó, feltörekvő presztízsmárkától, tipikus cégvezetői autó.

A felső-középkategóriás Audihoz akkoriban még nem kötődött pejoratív mellékzönge. Ezt, ugye, az a mentalitás rakta a márkára, amit a kövérkopaszaranyláncosok kezdtek, és később a politikusok folytattak. Ekkoriban azonban, a '90-es évek derekán, még mindkét kaszt főleg Mercedesszel, esetenként BMW-kkel rótta a Nagykörutat.

A Nép ítél Gyurcsány autójáról: Audi 100

Lámpától lámpáig: egy villanás

"Sajnos az útkaparók trehánysága és az én arcoskodásom miatt az Egér úton egy őszi éjjelen kilehelte lelkét a paripám. De el kell mondanom, 120 km/h sebességgel csapódtam oldalról egy villanyoszlopba, és semmi bajom nem lett."

Csodálatos nyomatékgyár

" A fő cél az volt, hogy ráfizetés-eladósodás-bank nélkül sikerrel lecseréljük kiskategóriás autónkat egy családi nagykocsira, amely nem 1-2 évre szól: (i) tágas, komoly kényelmet ad, (ii) szerkezetileg igen tartós, (iii) viszonylag olcsón fenntartható, (iv) jobban megy, mint egy átlagautó, (v) nagyon biztonságos.

Elegáns német limuzin

"Csodálatos kocsi. Hatalmas méret, hatalmas belső tér, hatalmas biztonságérzet, végtelen megbízhatóság jellemzi. Tekintélyes, szép külső, egyszer sem intettek le a rendőrök vele."

És akkor Gyurcsány Ferenc megállapodott, lehorgonyzott, és hűséget fogadott. Többé ki sem tette a lábát az Audiból. A 100-as kikopott, jött a következő modell, az A6-os. Gyurcsány megvette. Talán még emlékszenek a szlogenre: vannak az unalmas limuzinok, és van az A6. A miniszterelnökről sok rosszat lehet elmondani, szoktak is, egyet azonban nem: cseppet sem unalmas ember.

Az A6 már csak azért sem unalmas, mert ugyancsak ambivalens olvasói ítéleteket kaptunk róla. A 2,5 literes TDI-motor állítólag nagyon hajlamos a széthullásra, illetve ebből a típusból már sok bizonytalan előéletű került az országba használt állapotban, ami nálunk búcsúzott el az élettől az addig büszke magyar tulaj karjai között.

Ja, és ezzel a modellel indult az Audi menetelése lefelé a társadalmi megítélés ranglétráján (már ami a legszélesebb társadalmi rétegeket illeti). Maffiaautó, bűnözők kocsija, mindig tilosban parkol, és persze a legsúlyosabb sértés: KORMÁNYAUTÓ!

A Nép ítél Gyurcsány autójáról: Audi A6

A6-os: nem autó, fogalom!

"Hatalmas külső méretek, óriási belső tér. Kényelmes ülések, csend, élményszámba menő vezetés. Extrák alig vannak, ami máshol extra, itt alapfelszerelés."

Ha nincs elég bajod, akkor vegyél Audit

" Az első gond, miért is ne, külföldön, Milánó mellett jött. Úgy otthagyott az autó, hogy azt sem mondta, hogy fogd meg... a belső sávban természetesen... ááááááá, nem lettem ideges. Majd megálltam vele... elindult... ment, de 3000 fordulat felett leoldott... és nem reagált semmilyen gázmozdulatra... majd megint ment valameddig. Átvergődtem vele az Alpokon, mert az idő szorítása, és elvittem Nürnbergben a nagyobbik Audi-szervizbe. Ott azt mondták, hogy a vacak olasz gázolaj eltömítette a gázolajszűrőt, és a cseréjével meg is oldódott a probléma.

Pirosnál vészvillogós Audi, biztos vár valakit

"Sikerült bepalizódnom. Amikor megvettem még az autónepper elintézte nekem a riasztó beszerelést szívességből. Amikor átvettem tőle, este egyszer csak leállt."

Kész, ennyi, Gyurcsány Ferencnek immár nincs saját autója. Jelenleg az állam adta, azaz általunk fizetett Audi A8-as kormányautóval jár.

Gyurcsány Ferenc

Egy 44 éves férfi esetében ennyi autó a múltban nem túl sok. Lehet, hogy a miniszterelnök (és miniszterei) irigységből gondolják úgy, a polgár csak ne cserélgesse az autóit úgy, mint a gatyáját? Könnyedén kihúz az az öreg Skoda, Polski, Passat, Audi100 még pár évet az állampolgárnál? Vagy ha mégsem, csengessen a polgár az államnak rendesen? Talán épp ezért csavarint még egyet kormánya a magyarok és az EU által ezerszer elátkozott regisztrációs adó présének karján.