Azaz az autósportálok látogatottságáról. Ma az Origo autós csatornája, a Vezess.hu vezető helyen foglalkozott a TotalCar olvasottságával. A cikk szerint a TotalCar azért látszik a független auditor Medián méréseiben a legolvasottabb magyar autós online médiumnak, mert adataiban szerepelteti az Index Autó-motor fórumának látogatottságát. Ez az állítás nem igaz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A cikk ráadásul a tények szisztematikus
elferdítésével igyekszik alátámasztani igazát, ezért, és azért,
mert a kizárólag hirdetési bevételekből élő, ingyenesen olvasható
webes médiumoknál ezek a számok nagyon fontosak, itt most tételes
cáfolat következik.
Idézet a vitatott cikkből:
Szerkesztőségünk a vezess.hu indulása óta naponta elkészíti saját és versenytársai összehasonlító statisztikáját a hivatalos webaudit adatok alapján. A kimutatások szerint a Totalcar oldalletöltési számai 2001. május hónapban az előző hónap 240 %-ára emelkedtek (unique user 209 %), minden átmenet nélkül.
Az idézet tökéletesen helytálló, valóban ez történt. Ekkor kerültek be a Webauditba a fórumok mérőpontjai. Ezzel az akkortájt jellemzően munkanaponkénti 20.000 oldalletöltésünk és 6000-es olvasószámunk átlagosan 40.000-re és 11.000-re nőtt. Ez közel 100%-os növekmény. Ezek szerint a fórumok munkanaponként 20.000 oldalletöltést és 5000 egyedi felhasználót adtak a TC addigi értékeihez. A lépés indokairól később még szó esik, egyelőre haladjunk tovább.
![]() |
|
![]() |
![]() |
2001. májusa óta eltelt 8 hónap. Ez alatt az
idő alatt a TotalCar átlagos adatai rohamos növekedést mutattak,
azóta
többször átlépve a 100.000 oldalletöltést, és stabilan
meghaladva a napi 20.000 olvasót. Ugyanezen idő alatt a fórumok
olvasottsága alig nőtt. Így tehát például a 113.000 oldalletöltést
és 23.700 olvasót jelentő eddigi rekordunk napján a fórumok számai
26 ezer és 6 ezer voltak. Ha ezeket kivonjuk a bruttó számokból,
még mindig messze-messze magasabb értékeket kapunk a
konkurenciánál. Több mint kétszer annyit.
Idézet a vitatott cikkből:
Azon a napon, amikor az Index fórum technikai okok miatt nem működött (ilyen volt pl. 2001. szeptember 12-e, szerda), a Totalcar oldalletöltési számai a megszokott töredékére csökkentek. Kimutatásunk szerint az előző hét azonos napján, amikor az Index fórum zavartalanul működött, közel 100%-kal magasabb oldalletöltést számoltak el a Totalcar oldalon, mint a leállás napján.
A világ eseményeit figyelemmel kísérő olvasóknak valami eszébe juthat a szeptember 12-ei dátumról. Bizony, ez volt az Egyesült Államok elleni terrorcselekmények másnapja. Aznap valóban nem működött a fórum. Sőt, a híréhség akkora volt, hogy az Index más oldalai sem üzemeltek, kizárólag a válsággal foglalkozók. Így a TotalCar is gyakorlatilag elérhetetlen volt csaknem egész nap. Így nem csoda, hogy az aznapi mutatóink alacsonyak. Egy technikai jellegű szerverleállás hatását kiemelni fél év statisztikájából nem tűnik szerencsés lépésnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A mellékelt grafikonok elég egyértelműen
mutatják a valós helyzetet. Összehasonlításként készült egy olyan,
amelyen
számainkból kivettük a fórumokat. A konkurenciánál
meghagytuk a bruttó (a fórumaikat tartalmazó) értkeket. Itt
világosan látszanak az arányok.
A fórumok kiemelése egyébként nem indokolt. A TotalCar az Index autós melléklete, ezért az autós közösséget értelemszerűen a TotalCar hivatott kezelni. Teljesen értelmetlen lépés lett volna egy eleven közösséget szétzilálva új fórumot indítani ugyanannak az olvasókörnek. Ezért kapnak a fórumok jelentős helyet a címlapunkon, ezért vonjuk bele rendszeresen a fórumlakókat tesztjeinkbe, ezért kezelhetjük mi a fórumokat mint hirdetési felületet.
A fórumok által hozott növekmény szintje világos: munkanaponként átlag 18-22 ezer PI, 4-5,5 ezer olvasó. Az adatokat a Vezess nyilván elfogadja, hisz hivatkozik rájuk. Nyugodtan tessék ezeket kivonni mostani bruttó értékeinkből.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És végül: mindenkitől, akit ez a vita
méltatlan, kicsinyes hancúrozásra emlékeztet, elnézést kérünk.
Szerintünk is olyan. Az ügy lezárásaként a további üzengetés
elkerülésére a
fórum mérőpontok értékeit a Webauditban hamarosan külön fel
fogjuk tüntetni. Ez visszamenőleg is igazolni fogja
állításainkat, a jövőben pedig elejét veszi az ehhez hasonló
értelmetlen konfliktusoknak.
Ezzel az ügyet részünkről lezártnak tekintjük. A továbbiakban újra csak autókról írunk majd, mert ez az, amit igazán szeretünk csinálni. Hogy a két lap hitelét mennyiben befolyásolta a torzsalkodás, majd elválik. Az olvasónak mindenesetre mindegy, hogy hányadik legnépszerűbb lapot olvassa, ameddig szereti. Így az is mindegy, hogy most történetesen épp az elsőt. Olvassanak minket továbbra is.
