Meglepő, de Olvasóink is a Ssangyong Rodiust találták a Budapesti Autószalon legrondább autójának. Az, hogy mi egy hétig minden nap azzal az érzéssel néztünk rá, mintha frissen gyógyult sebünkbe tüzes vasat mártogatnának, korántsem jelentette, hogy erre az eredményre számítottunk volna. Azért meglepetések is voltak.
Mínusz 3,11-es átlaggal a Rodius nyerte a csúnyasági versenyt. Pályafutásunk során sokszor éltünk már át olyat, hogy az Olvasó másként vélekedik egy autó szépségéről, úgyhogy nem lepődtünk volna meg, ha a Rodius valahol a középmezőnyben végez. Ezúttal azonban teljes a harmónia: Ken Greenley műve brutális fölénnyel, majd' másfél ponttal találtatott rondábbnak, mint a második helyezett.
Ha megnézzük a szavazatok szórását, láthatjuk, hogy gyakorlatilag senkinek nem tetszett, közömbösek is alig vannak, és csak statisztikailag kimutatható azok aránya, akik közepesen csúfnak tartják. A túlnyomó többség szerint ez bizony egyszerűen borzalmas.
Az újhullámos, olcsó népautókban a rondaság gyakran része a szériafelszereltségnek. Az első csapást talán a Renault Thalia jelentette: a harmonikus megjelenésű Cliót a marketing-csomagtartó rátapasztása varázsütéssel változtatta szörnyszülötté.
Aztán a Fiat is megcsinálta a maga billegős, nagy csomagtartójú népautóját, az Albeát, amit már majdnem megszoktunk, de máris újabb konszern, a General Motors jelölt új tagot az Ocsmányak Dicsőségcsarnokába. A Chevrolet Aveo a Daewoo Kalos lépcsős hátú változatának elbrutalizálása.
Eredetileg Giugiaro és az Italdesign jegyzi, és állítólag ez lett volna a Fiat Punto III. generációja, de inkább házilag csinálták meg a Grandét. Így tulajdonképpen az lett volna az igazságos, ha ez a förmedvény a Fiat Albea helyett jön létre, de hiába, a 400 literes csomagtartója felett kackiás szárnyat viselő lóarcú néputó Chevrolet emblémát visel, talán ezért is kapott egész jó, -1,74-es átlagot.
Rondasági bronzérmesünk a Tata Indica, egyszerűen csak jellegtelenül fertelmes, szubjektíve talán nem is bénább, mint egy Fiat Palio Weekend. Illetve majdnem ugyanolyan. Lehet, hogy valójában az?
Kedvencünk az új Honda Civic 1,68 pontjával méltatlanul eltűnt a középmezőnyben. Mi dobogóra vártuk volna, az ilyen szavazások viszont gyakran úgy működnek, hogy ha valami szélsőséges reakciókat vált ki, tehát részben nagyon tetszik, részben nagyon nem, annak középmezőny lesz a vége.
Mi csak borzongunk rajta, de Olvasóink szerint ugyancsak középmezőnyben a helye (19.) az új Fiat Cromának, és a Cadillac típusskála nagy részének. A szekció szebbjei a Lexus RX hobbiterepjárója, és némi meglepetésre az új Mazda MX-5-ös - ezekről még nem hallottunk, hogy egy kicsit is randák lennének.