Nincs igazság

2004.01.15. 10:26

Öregszünk és hízunk, ez a helyzet. Fennállásunk eddigi évei alatt márkabarátok és márkaimportőrök garmadáját haragítottuk magunkra azzal, hogy leírtuk vagy elmondtuk azt, amit az autókról gondolunk. Az újságokat tudvalevőleg emberek írják, tehát mi épp úgy szeretünk vagy - érdemeinek elismerése mellett - rühellünk egy autót, mint Ön.

 
  Tartalom:
 
  1. oldal: Audi A2 - CitroënC2 - CitroënC3 - Dawoo Matiz - Fiat Panda - Fiat Seicento - Fiat Punto

2. oldal: Ford Ka - Ford Fiesta - Ford Fusion - Honda Jazz - Hyundai Atos - Lancia Ypsilon - Mazda 2 3. oldal: Mini - Nissan Micra - Opel Agila - Peugeot 206 - Renault Clio - Renault Thalia - Renault Twingo 4. oldal: Rover 25 - Seat Arosa - Seat Ibiza - Skoda Fabia - Suzuki Swift - Suzuki Wagon R - Toyota Yaris - VW Polo - Eredményhirdetés, kedvenceink, szavazás

Szerencsére nekünk viszont megadatott, hogy kipróbáljuk majd' az összeset, így objektíve remek pozícióban vagyunk ahhoz, hogy szubjektíve sorba vegyük őket. Most tehát olyat teszünk, amit eddig soha: végre őszintén, a kényszerű tényszerűség nyűgét levetkőzve, kategóriánként kedvenceket választunk a mai kínálatból.

Lesz itt minden: igazságtalan pocskondiázás, méltatlan magasztalás, belviszály és klikkesedés. Kategóriánként fogunk végigmenni a piacon, amely kategóriák emlékeztetnek a nemzetközileg és szakmailag elfogadottakra, de nem egyeznek meg velük. Némelyeket összevontuk, némelyeket átkutyultuk, mindezt azért, mert nekünk most így esett jól. Az áttekintéseket a kategóriát házon belül legjobban ismerő kolléga írja, amibe aztán a többiek belekarcolják saját szubjektumukat. A végén tanulságot vonunk.

Logarlécelők, görcsös okoskodók és Del Medico Imrék vigyázat: nem szakmai rangsorolás következik. Nem szükségképpen a legjobb ár-érték arányt képviselő, legkényelmesebb vagy legvalamilyenebb autók végeznek majd elöl. Az is lehet, hogy igen, de az csak annyit jelent, hogy véletlenül azokat szerettük a legjobban. És hogy ne csak mi nyilvánítsunk véleményt, lesz közönségszavazás is. Csalni ér - a szavazás az érzelmi viszonyról szól, ezért belefér, hogy három fanatikus elmebeteg annyit kattintson, mint háromszáz megfontolt, normális autóbarát. Tehát csalni ér, de nem javasoljuk. És ha megint az alfások csalnak a legjobban, letörjük a kezüket.

Minik-kisautók-gnómok

Mivel nem tudtuk eldönteni, hogy a törpeség és a kicsiség között a tengelytáv, a külhossz, a légköbméter vagy a szín alapján döntsünk, ezért összeolvasztás történt. Így akadnak itt nevetségesen kicsi és szerencsétlen és felháborítóan drága és borzasztó autók is. És persze ide kerültek a gnómok, azok az autók, amik annyira praktikusak és csúnyák, hogy alig volt szívünk írni róluk, elvégre azokért is pénzt adott valaki.

  Audi A2

Teszt: Audi A2 TDI
Rendszámok: Audi A2

Nínó Karotta: Muhahaha. "Gyerekek, gyártsunk egy kisautót csupa alumíniumból, legyenek benne szép anyagok, húzzuk meg a csavarokat, ahogy csak mi tudjuk, és szóljatok a marketinges srácoknak, hogy a bevezetésre találjanak ki kilenc új betűszót az ABS meg a PDTDI mellé, hátha akkor kérhetünk érte feleannyit, amennyibe nekünk van. Az A2 technikai értelemben annyira megelőzte a korát, hogy annak esélye sem volt utolérni. Irgalmatlanul drágán gyártható, jó, de nem különösebben érdekes kisautó. Nem sírunk utána.

Winkler Róbert: Már csak homályosan emlékszem rá, az viszont kellemes. A kisdízel vidám, barátságos varrógéphangja örök emlék marad, a dizájn kívül-belül nagyon tetszett. Ahogy a fix motorháztető, meg a technikai analfabétéknak oly megnyugtató, elöl kibillenthető szervizpanel is. Nekünk persze könnyű, mi csak egy hétig kell vezessük, ingyen, és nem tehetünk szemrehányást a piacnak, amiért sok pénzért végül is nem kellett.

Égő Ákos: Talán ez volt az első autó amivel magunkra haragítottunk egy forgalmazót. Pedig csak a " Gombóc Artúr, görbület a térben " címre haragudtak, miközben nem vették észre, hogy az A2 a felnőtt férfinak a pedálok miatt használhatatlan.

Gruber Gergely:Az egyetlen dolog, amiért egyszer az életben megsajnáltam egy valóságsó-szereplőt.

  Citroën C2

Teszt: Citroën C2 1,4 HDI SX

Nínó Karotta: A C2 legalább szép. Csinos vadócnak látszik, valószínűleg ez vezetett ahhoz a félreértéshez, hogy valakinek a Városi sportautó szlogen jutott róla eszébe. A píárosok helyzetértékelését dicséri, hogy a szlogen időközben Született városi autóra módosult. A nálunk töltött egy hét alatt egyáltalán nem esett szét, de olyan hitelesen ijesztgetett vele, hogy minden nap végén aggódva körbejártuk. Elöl meglepően tágas, a belső olcsó, de pofás, vezetni szinte nem rossz, és állítólag az 1,6-os VTS már tényleg remek, azt talán őszintén szeretni is fogjuk.

Rácz Tamás: Nekem jutott a megtiszteltetés, hogy a hazai sajtóbemutatón az elsők egyikeként üljek be az autóba. Semmi másra nem emlékszem, tehát nem egy nagy jellem, de nem is egy tragédia.

Gracza Zoltán:Sokkal szebb, mint a C3. Sajnos eddig csak a kispénzű utcai sportolók szoktak rá.

Gruber Gergely:Nekem továbbra sem tetszik. Talán a VTR majd tényleg bizonyít, de a Playmobil-dizájn sose fogja megközelíteni a jó öreg Saxo VTS gyönyörű kerékjárat-szélesítéseit és tényleg dögös megjelenését.

  Citroën C3

Teszt: Citroën C3 1.6i-16V Exclusive
Teszt: Citroën C3 SensoDrive
Rendszámok: Citroën C3

Nínó Karotta: Idegesítően hosszú szünet után az első szép Citroën. A második, ha a Picassót is beleszámítjuk. Sem mechanikai tulajdonságaival, sem minőségével nem borította lángba a világot, de annyira örültünk, hogy látszólag véget ért a Citroënt a 90-es években sújtó formatervezési vészkorszak, hogy ennyi elég is volt a szeretethez.

Winkler Róbert: Francia retró a javából, Donato Coco dizájner második nagy dobása a Citroennél a Picasso után. Órákig lehet csemegézni a részleteken és az összbenyomáson - nagy kár, hogy a minőség nem méltó a formához.

Rácz Tamás: Egy hétig éltem együtt egy 1,6-os példánnyal. A szokásos Citroën-tulajdonság, az egymaréknyi lehullott bigyó itt is megvolt, de ezen kívül az autó remekül kiszolgált, még kétszázat is mentem vele, tyuhajj!

Gruber Gergely: Szép? Az igazi New Beetle.

  Dawoo Matiz

Teszt: Daewoo Matiz SE
Rendszámok: Daewoo Matiz

Rácz Tamás : Van egy a családban, mindenki szereti. Semmi többet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki.




  Dawoo Kalos

Teszt: Daewoo Kalos
Rendszámok: Daewoo Kalos

Rácz Tamás : Jól összerakott, látványosan olcsó darab. Nem valami izgalmas autó, nem ez az, amire vágyakozni tudnék évekig, de olcsó céges futkosóautónak kevés jobbat lehetne találni. A legérdekesebb benne, hogy az új Fiat Idea mily nagyon hasonlít rá, majd tessék megfigyelni!

  Fiat Panda

Teszt: Fiat Panda 1,2

Nínó Karotta: A Panda a C2 tökéletes ellenpontja: nem nagyon szép, kicsit szűk elöl keresztben, kiválóan van összerakva, remek vezetni. Kicsike városi autóban az olaszok hagyományosan jobbak, mint stabil parlamenti demokráciában. A Pandában a neve a leghelyesebb, de minden más nagyjából hibátlan, így sokkal szerethetőbb, mint amilyennek elsőre hittük.

Rácz Tamás: Kedves feleségem rágja a fülemet, hogy vegyek neki egyet. Nem is lenne ellenemre, és mást talán nem is kell mondanom. Az 1.3 JTD-vel a kínálat legjobbja lehet.

Gracza Zoltán: Egy bemutatón alkalmam volt úgy 50 km-t vezetni. A tehetségtelen táblaelhelyező szakmunkásoknak hála egy autópálya-lehajtón a belső sávból, 140-es tempóról indítva hajtottunk ki, érős fékezés kíséretében. A jelenlévők kicsit izgultak, de nem borultunk fel. Még csak nem is nagyon billegtünk. Ez jó! Végre ismét egy fiatosan egyedi autó. Öt személy elhelyezése azért bizonytalan.

  Fiat Seicento

Teszt: Fiat Seicento Sporting
Rendszámok: Fiat Seicento

Nínó Karotta: A Seicentónak már nem lenne szabad köztünk lennie, ahogy az is jó eséllyel távozni kényszerül világunkból, aki karambolozni talál benne. Az EuroNCAP töréstesztjén eggyé vált a tesztbábuval, kicsi, könnyű és sebezhető. Ráadásul lassú, kényelmetlen, és nem is nagyon szép. Az önveszélyes spórolásra számtalan jobb módszert ismerünk, itt van mindjárt a száraz éhségsztrájk.

Winkler Róbert: Városi női bevásárlóautónak azért nem rossz, márpedig az olaszok épp erre találták ki. És ebben tűnt fel először nagy dizájnkedvencem, az ajtók belsejének borításaként az autó színével megegyező színűre fényezett vas (valójában műanyag), ami a Barchettában is olyan jól veszi ki magát. És ne feledjük, Kern Nándor a raliban Felicia kit carokat is vert a versenyváltozattal.

Füge: Autópályán életveszély, de hülye is, aki odamegy vele. Van egy kis bája, de sajnos, mása sincs.

  Fiat Punto

Teszt: FIAT Punto II Sporting
Bemutató: Fiat Punto 2003
Rendszámok: Fiat Punto

Nínó Karotta: Ha az aggkorára elhülyülő Leonardo hirtelen nekiesik, és szilikonajkakat és műszempillát fest Mona Lisára, akkor lehetett volna példaképe a Fiat Punto esztétikai szétdúlásának. A Fiat az iparágban elég ritkának számító módon pont a legegyedibb, legszebb részleteket irtotta le a felfrissített Puntóról. Így maradt egy normális, átlagos kisautó, aminek szerettük az elődjét. Reméljük kapós lesz.

Gracza Zoltán:Tulajdonosok bevallása szerint a korábbi Fiatokhoz képest kiemelkedő minőséget képvisel. Volt, akinek hat évig sem volt különösebb problémája vele. Csak hátsó lámpaizzót ne kelljen cserélni.

Gruber Gergely:I-est viszonylag sokat vezettem nagy megelégedéssel, a II-est megjelenése óta az egyik legszebb kisautónak tartottam, így a mostani verzió első pillantásra kicsit elborzasztott. Még ez is változhat, a békalámpás Impreza elfogadásához pontosan annyi idő kellett, amíg kijött a csíklámpás változat, lehet, a Puntóval is így járok.