Nincs igazság

2004.01.15. 10:26

  Ford Ka

Teszt: Ford SportKa és StreetKa
Rendszámok: Ford Ka

Nínó Karotta: Kylie Minogue az Addams Familyben - a gyönyörű, örökké korszerű formájú Ka iszonyú családba született. A kortárs Fiesta és Escort olyan jellegtelen, hogy emlékezetből még senkinek se sikerült lerajzolnia, a régi Mondeo állítólag nem volt csúnya, de szerencsére elfelejtettük, a gutaütéses Scorpio pedig még a Sierra tervezőjének utolsó ámokfutása volt, mielőtt száműzték volna a naprendszerből. A Ka a szép Fordok előhírnöke, sajnos nem jött mögötte senki. Ráadásul jó vezetni, a SportKa egészen valószerűtlenül nagyszerű kis állat.

Rácz Tamás: Ha a KA Kylie Minogue, akkor a kis kabrió, a StreetKA maga Angelina Jolie, úgyis mint Lara Croft. Nagyon tetszett, ritka szép és sportos és drága darab. Ha egyszer a lányomnak kabriót veszek majd, ha megnyertem a lottóötöst és lányom is lesz, az valami ilyesmi kell legyen.

Égő Ákos : KA mindenképpen érzelmeket vált ki. Nincs olyan, aki semlegesen szemlélné. Szerintem a gyári kerekekkel hátulról kicsit roburos hatást kelt. A duci autóhoz keskeny a nyomtáv. Kylie mehet a fenébe. Egy szép felni és egy kis smink optikailag is sokat javít. Az igazán nagy csoda az, hogy a borzalmas KA-ból gyönyörű fedetlent csináltak.

  Ford Fiesta

Teszt: Ford Fiesta 1,4 TDCi Comfort
Rendszámok: Ford Fiesta

Nínó Karotta: Hmm, mintha egész jó kisautó lenne. Igazság szerint nem nagyon emlékszem.

Winkler Róbert: Biztos pont a kisautók között: ha valaki tanácsot kér, mit vegyen a kategóriában, ugyanolyan nyugodt lelkiismerettel javaslom, mint a Focust és Mondeót. Rejtett gyengesége nincs, az összes hibája jól látható: unalmas dizájn kívül-belül, nem túl kényelmes ülések. Rejtve csak az erényei vannak: jó minőség, a kategória talán legjobb futóműve - sportosan vezethető, szerethető kisautó. Ha valakit nem zavarnak az említett hátrányok, nem csalódhat benne.

Gracza Zoltán: Amióta külsejének útjai elváltak a Mazda 121-étől már sokkal jobban tetszik. Most már tipikus Ford. Azért a Mazda 2 jobban sikerült.

Gruber Gergely: Olasz labdarúgás. Kicsit unalmas, csöppet otromba, néhol faragatlan, de elég eredményes. A futómű-váltó-kormánymű-kasztni csodálatos csapatjátéka nagyon élvezetessé teszi a Fiestát. A forma keltette kezdeti borzongást jóleső melegség váltotta fel az együtt töltött napok alatt, és a Fiesta nálam belopta magát a mini Top3-ba, három ajtóval, valami szép színben.

Füge: Nagy beltér, érzelemmentes forma, a legjobb futómű a pajtásai közt, de tényleg. Nyúzásra termett. Na jó, a váltókar túl vastag.

  Ford Fusion

Teszt: Ford Fusion 1,6
Rendszámok: Ford Fusion

Nínó Karotta: Miért? Miért? Miért? A Fusion néhány sötét tekintetű, rosszindulatú piackutató ármánya, akik elhitették szegény Forddal, hogy az aktív urbánus fiatalok egy idomtalan, rút és variálhatatlan belsejű autóra vágynak, amit rosszabb vezetni, mint az olcsóbb Fiestát, és ami mindenben rosszabb az alig drágább Focusnál. Az emberiség csodálatos sokrétűségének legszebb bizonyítéka, hogy mégis vannak, akik megveszik, én szívem szerint urnában sem utaznék benne.

Winkler Róbert: Formavilága őrzi frissességét, most is ugyanúgy összerezzenek és rosszul leszek, ha megpillantok egyet. Igaz, azóta láttam egy Focus C Maxot, az ha lehet, még súlyosabb.

Rácz Tamás: Nekem tetszett, az 1,4-es dízellel. Ennek három oka volt: egyrészt az autó kellemesen, a szó jó értelmében igénytelen, tehát nincs benne az az érzésem, hogy vigyázni kell rá; másrészt keveset evett és nem ment rosszul, harmadrészt pedig nem vettem meg, így nem kellett kifizetnem az árát.

Gruber Gergely:Meglepő, de nem annyira mulatságos. Egyébként nem rossz autó, de akkor is. Miért? Miért? Miért?

  Honda Jazz

Teszt: Honda Jazz 1.4i ES
Rendszámok: Honda Jazz

Nínó Karotta: A Jazz a tökéletes válasz az összes, a Fusion tervezői által félreértett kérdésre. Ijesztően nagy és variálható belül, minden vasdarabja remek, tökéletes a váltója, jó a motorja és a futóműve, és még mókás az arca is. A Jazz a legalkalmasabb a törpe családi autóságra, reális alternatívája a ronda, pufók Civicnek. A Jazzt szeretjük.

Winkler Róbert: Legkitartóbb szerelmem; kívül is szép, a belseje meg olyan, hogy még az Alfa Romeo tervezői se nagyon tudnák felülmúlni. És milyen csodálatos, hogy a turbódízelesen mértékletes benzinmotor úgy szól és pörög, mint egy rendes Hondáé. Persze, mert az is.
És a Jazz mondhatja magáénak nemcsak a kategória, de talán a teljes autópark legokosabb üléshajtogató rendszerét.

Rácz Tamás: Kénytelen vagyok elhatárolódni a szerkesztőségi véleménytől, a Jazz nekem valahogy nagyon idegen, bármily mozgékony és praktikus legyen is. A váltógombon még ma is röhögnöm kell, ha eszembe jut.

Égő Ákos: A Jazz belülről egy borzalom! Miért jó vödörnagyságú, nulla információval bíró műszereket bámulni? A technikai nagysága nem kérdés, de hogy szép, az vitatható.

Gruber Gergely:A Punto II utáni és az új Y előtti idők a legszebb külsejű és minden idők leglogikusabb belterű kisautója. A Honda-motorokkal a Jazznek biztos helye van egy hármas befutóban.

  Hyundai Atos

Teszt: Hyundai Atos
Bemutató: Hyundai Atos
Rendszámok: Hyundai Atos

Égő Ákos: A régebbi verzió a gnómok vezére. Az Atos a Prime-mal egy evolúciós lépcsővel feljebb lépett. Használhatóvá vált, és szerethető.

Gracza Zoltán: Az új Atos szinte egyszerre jelent meg a Pandával. Szerintem ez hiba volt. Bár lehet, hogy nem volt véletlen, mivel formájában és célközönségében is nagyon hasonlít olasz ellenfelére. De sajnos az ár-presztizs - ha valamelyiknél lehet ilyenről beszélni - aránya a Fiatnak sokkal kedvezőbb. Arról nem is beszélve, hogy a szállítási ideje is rövidebb.

  Lancia Ypsilon

Bemutató: Lancia Ypsilon
Rendszámok: Lancia Ypsilon

Nínó Karotta: Kisautóság, amikor minden összejön. Az Ypsilon egy játékmedve orrával kezdődik és a Thesis lámpacsíkjával végződik, a kettő között pedig a minivilág legszebb, legotthonosabb, legfelnőttesebb belsejét viseli. Úgy tökéletes, ahogy van, el a kezekkel.

Winkler Róbert: Még egy kisautó, amiért érdemes élni. A típus ősrajongója vagyok, még mindig nem jutottam túl az Y10 mattfekete hátsó ajtaján, az ám a forradalom! Imádtam a kifutó Y-t is. A mostani talán még felül is múlta az elődök formatervi megoldásait, és kicsit váratlanul, de hihetetlenül jó a minőségérzet.

Rácz Tamás: Na, ha tehetném, EZT venném a feleségemnek, aztán soha nem hagynám vezetni. Folyamatosan kényeztet és elbűvöl, csodás kis gép.

Égő Ákos: Csak hosszú ujjú csajok válasszák, mert különben az indexkapcsolót csak a kormányt elengedve tudják kezelni. Télen a dízel - lassú melegedése miatt - felejthető. Mindezek ellenére, ha kisautóra vágynék, akkor nekem az elsők között szerepelne. Kívül és belül is megnyerő.

Gruber Gergely:Még nem érintettem, így nem tudom milyen autó, de nálam most ez a mezőny legszebbje.

  Mazda 2

Gruber Gergely: A Mazda2 tulajdonképpen Fiesta, csak a szemmel sokkal könnyebben fogyasztható, azaz szebb, otthonosabb Mazda-belsővel. Kívülről viszont dobozabb, és nem túl olcsó. Az utóbbi évek legkisebb durranása a Mazdától.

  Mercedes-Benz A osztály

Teszt: Mercedes Benz A 170CDi Lang Elegance
Rendszámok: Mercedes Benz A

Nínó Karotta: Státusz-Merci azoknak, akiknek igazi Mercire nem futja. Olcsó hangulatú belső, vicces vételár és nyomasztó emlékek a télapó szánhúzóiról. Az A osztály nem rossz autó, de ha célközönség helyében lennék, én inkább egy C osztályt akarnék kapni a partneremtől.

Rácz Tamás: Gyűlöltem, megvetettem és kinevettem, amíg el nem töltöttem egy hetet egy 1,7-es dízel A-val. Azóta tisztelem, becsülöm és megértem azt, aki ezt az autót választja a groteszk külső és az előítéletek ellenére. Ha lehunyt szemmel használjuk, ízig-vérig Mercedes.

Égő Ákos: A osztály, Mercedes-Benz????