Tanuljon sajtóközleményt olvasni!

2007.05.24. 15:37

Az igazi baj, hogy a fosszilis energiahordozók kiváltása tényleg fontos lenne. Csak el ne vegyék a kedvünket ilyen sajtótájékoztatókkal.

Új PRÉMIUM ÜZEMANYAG A MOL-CSOPORTTÓL: MOL EVONEO

MONOPOLCÉGÜNK MEGINT KIFUNDÁLT VALAMIT, AMIBŐL EXTRAPROFITOT REMÉL

A Mol 2007. június 1-jétől új, minimum 4,4 százalékos biokomponens tartalmú, 99-es oktánszámú prémium üzemanyag forgalmazását kezdi meg. Az új EVONEO műszaki paraméterei alapján európai szinten is élvonalbeli minőséget képvisel. A megújult prémium üzemanyag használata csökkenti a környezet terhelését és az egészségre káros anyagok kibocsátását, miközben dinamikusabbá teszi a vezetési élményt.

Egy hét múlva új 99-es prémiumbenyát árulunk! Kevertünk bele literenként négy cent szeszt, hogy környezetbarátnak mondhassuk. A szabványoknak megfelel, tehát kárt nem okoz a motorban. Meg persze gyorsabb, erősebb lesz tőle a kocsid, és jobban nőnek az őserdők, haha.

A MOL fejlesztései eredményeképpen 2007 júniusától Európában csak Svédországban található hasonlóan magas motorbenzinekre vetített biokomponens tartalom. Az EVONEO-ban található bio-ETBE (etil-tercier-butil-éter) az elérhető legmagasabb minőségű, speciális technológiával előállított biokomponens, mely azon túl, hogy megújuló alapanyagból készül, olyan tulajdonságokkal is rendelkezik, mint a korábban oktánszámnövelő komponensként alkalmazott MTBE.

A svédeknél több szeszt kevernek a benzinbe, de utánuk mi jövünk! Az új szmötyi is van olyan jó, mint a régi, csak tettünk bele szeszt.

Az új EVONEO üzemanyagot az ország MOL töltőállomásainak 90 százalékán árusítják majd. Az EVONEO rendszeres használatával dinamikusabb vezetési élmény, jobb gyorsulás, hosszabb motor élettartam és kisebb károsanyag-kibocsátás érhető el, s ráadásul dupla törzsvásárlói pontot kapnak a vásárlók.

A régi, lepukkant, itt-ott még AFOR-táblás kutakra nem visszük az EVONEÓt. Hidd el: megy majd tőle a kocsid, mint állat, amerre jársz, jobban zöldell a fű, és még kétszer annyi üveggyöngyöt kapsz, ha a céges kártyádról a drágább benzint tankolod.

A MOL-nál kapható gázolajok (Tempo Diesel és az EVO Diesel) összetétele nem változott, a vállalat továbbra is az eddig megszokott magas minőségű gázolajokat kínálja vásárlóinak. Ugyanakkor bővítik az EVO Dieselt is forgalmazó töltőállomások számát. Az EVONEO a jelenlegi EVO prémium üzemanyagot váltja fel, bevezetése az első lépés a MOL üzemanyag családjának teljes megújításához.

A gázolajok maradnak, csak sulykolunk két brandet: Tempo diesel, EVO Diesel, Tempo Diesel, EVO Diesel. Több kútnál áruljuk majd drágábban is a gázolajat divatos néven. Az EVONEO az EVO helyére lép, mert az nem fogy elég jól, meg mert időnként meg kell újítani a brandet, hogy azt hidd, a termék is új.

A MOL korábban - a fenntartható fejlődés szellemében -, Európában az elsők között csökkentette üzemanyagai kéntartalmát, amely következtében a hazai üzemanyagokból a környezetbe kerülő kén mennyisége gyakorlatilag a nullára csökkent. Magyarországon elsőként, bankkártyás automata-tankolási lehetőséget kínál a vásárlóknak a társaság június közepétől "Gyorsítósáv" néven. A kényelmi szolgáltatás azon vevőknek lesz különösen vonzó, akik tankolás után a lehető leggyorsabban szeretnének továbbhaladni, bankkártyával fizetnek és kizárólag üzemanyagra van szükségük. A Skandináv országokban és Olaszországban már igen népszerű fizetési mód a MOL fóti úti töltőállomásán mutatkozik be. A társaság a próbaüzem tapasztalatai alapján dönt a szolgáltatás kiterjesztésének módjáról.

Mint mindenki Európában, mi is kevesebb ként hagyunk a benzinben, mióta nem szabad sokat. Nemsokára tankolhatsz majd kártyával úgy, hogy be se kell menned a shopba, így a kutasoknak több idejük lesz a kápés, borravalós kuncsaftokra.

De komolyan:

A növényi adalék használatával azt éri el az emberiség, hogy az elégetett üzemanyag egy részét már a légkörből megkötött szén-dioxidból szerzi vissza, így legalább ennyivel nem terheljük tovább a Földet üvegházhatást gerjesztő gázzal. Mínusz a földeken dolgozó traktorok, kombájnok, permetezőrepülők által elfogyasztott kőolaj, mínusz a feldolgozáskor elhasznált energia, mínusz szállításhoz használt energia.

Az új benzinről elemi dolgok nem derültek ki. Például mennyi szesz kerülhet a benzinbe anélkül, hogy károsítaná a motort, és egyáltalán, ezt a 4%-os is hol, meddig, milyen körülmények között tesztelték. És a teljesítménynövekedést hogyan, min, mikor mérték. És vajon miből adódhat. Máshol mennyit adnak el a felszeszezett benzinből, és az mennyi megtakarított ásványi energiahordozót jelent. És tényleg, mennyi plusz környezeti terhelést. Csak a rizsa, a rizsa, a rizsa.

Az EVONEO MOL új, minimum 99-es oktánszámú, 4,4% növényi eredetű alkoholszármazékot tartalmazó prémiumüzemanyaga. Június elsejétől kapható a nagyobb kutaknál, az EVO 99 a forgalmazás kezdetével megszűnik. Az EVONEO ára a jelenlegi EVO és a 98-as benzin között lesz, a MOL a forgalmazás megkezdéséig nem árulja el a pontos árat. A sajtótájékoztatón elhangzott: a teljesítménynövekedés, lerakódás-csökkenés mértéke a kísérleti tesztelés szerint 3-4%. Egy rosszhiszemű újságíró hangosan el is álmélkodta magát: de hát ennyi a mérési hibahatár.

Háttér

Na mégegyszer!

A MOL-csoport termékfejlesztési politikájában évek óta kiemelkedő fontosságú termékei környezetre gyakorolt hatásainak javítása úgy, hogy az ne menjen a teljesítmény rovására. Egy nemzetközi szakértői felmérés szerint a MOL EVO üzemanyagai eddig is Európa élvonalába tartoztak. A társaság Európában az elsők között áttért a kénmentesnek tekinthető üzemanyagok gyártására, elkezdte egy biológiai eredetű alapanyagokból előállított üzemanyag-komponens, a bio-ETBE gyártását és termékeiben az MTBE helyett történő felhasználását is. A bio-ETBE (etil-tercier-butil-éter) mezőgazdasági eredetű etanolból (bioetanol) előállított benzinkomponens, mely azon túl, hogy megújuló alapanyagból készül, olyan előnyös tulajdonságokkal rendelkezik, mint a korábban oktánszámnövelő komponensként alkalmazott MTBE.

Ugyan ezt mondtuk el az előbb is.

A Bio-ETBE bioetanol felhasználásával előállított benzinkomponens, mely növeli a benzin oktánszámát és kiváló alkalmazástechnikai tulajdonságokkal rendelkezik.

A szesz új csodaszer, mindenre jó! Hidd el!

A biotartalom kifejezés az üzemanyagban a növényi eredetű, a természetben folyamatosan megújítható alapanyagok jelenlétét takarja. A benzinek esetében ez az összetevő a nagy tisztaságú bioalkohol, melyet cukornádból, cukorrépából vagy kukoricából nyerhetnek, illetve ennek származéka, az úgynevezett ETBE (etil-tercier-butiléter).

Tehát még egyszer: szeszt teszünk a benzinbe.

Környezeti tényezők

Jön a világvége

A klímaváltozás globális, emberi beavatkozást igénylő problémává vált. A probléma megoldása nagyon sok szereplő aktív részvételét feltételezi. A felmelegedésért felelős károsanyagok (szén-dioxid) számottevő része ugyan az üzemanyagok előállítása során és azok elégetésével a közlekedésen keresztül jut a környezetbe. Azonban jelenleg nélkülözhetetlenek a hagyományos üzemanyagok, hiszen nagy mennyiségük, könnyű hozzáférésük és optimalizált gyártásuk miatt kiváltásuk lehetetlen. A környezeti hatások csökkentése érdekében azonban számos fejlesztési irány indult el a világban, amelyek fokozatosan "zöldebb" alternatívaként szolgálhatnak. Az egyik ilyen út a bioüzemanyagoké. A cél az, hogy az üzemanyagok:

Gyártása és felhasználása révén csökkenjen a légkörbe jutó széndioxid

mennyisége
Előállításuk során kevesebb energiát használjunk fel
Összetételük a megszokott menetteljesítményt biztosítsa a környezet kisebb terhelése mellett a jelenleg széles körben használt járművek meghajtó berendezései számára.

Tönkretettük a Földet, amiben nagy szerepünk van nekünk, olajtársaságoknak. De hát muszáj nyomni az olajat, ettől pörög a gazdaság, ebből van a profitunk. Meg mert - hidd el, mi mondjuk, aki ebből él! - nem is lehet ez másképp. Azért igyekszünk úgy tenni, mint akit ez érdekel, például szeszt teszünk a benzinbe, és azt mondjuk, ettől még gyorsabb is a kocsid.

Az Európai Unió 2020-ra kívánja elérni, hogy az Unióban felhasznált energia 20 százaléka már alternatív energiaforrásokból származzon. E törekvés egyik eleme a növényi alapú, a természetben folyamatosan hozzáférhető és egyben évről-évre megújuló alapanyagból gyártott biokomponensek részarányának növelése az üzemanyagokban.

13 év múlva seggberúg az EU, ha nem váltjuk ki az olajat húsz százalékban mással. A legegyszerűbb megoldás, ha szeszt teszünk a benzinbe.

A biokomponensek rohamos elterjesztését óvatosan kell kezelni, hiszen túlzott, a fenntartható növekedésen túli gyártásuk akár a természetes környezet károsodásához (például az esőerdők irtása), illetve az élelmiszeripari növénytermesztés visszaszorulásához vezethet.

Túl sok szeszt nem tehetünk a benzinbe, mert mi lesz akkor a finomítókkal?