Harmincezerből melyik a legjobb?

2008.01.11. 07:46

Prémium-közepesek

Igazi német vadászterület, nézzük, hogy állják a svéd, olasz, japán ostromot a germánok. Jól. Az aktuális 3-as BMW 22 ítélet alapján 8,33 pontjával a mezőny élén áll, messze-messze leszakadva érkezik csak a kategóriába talán még beférő S60-as Volvo , 7,9 pontos elégedettségi indexszel, majd az S40/V50, 7,81-gyel. Az új Merci C-ről még nincs elég ítéletünk a pontos képalkotáshoz, a nemsoká kifutó A4-es 7,75, a már ki is futott előző C Merci 6,87 pontjával elég messze került a Bimmertől (ez utóbbi az egyesített lista 383 típusa közül csupán a 339-edik!). A Lexus IS is csak 7,31 pontra volt jó Önök szerint (itt vág vissza az öreg kontinens a felkelő napnak), a 9-3-as Saab 6,82 pontot kapott. A 159-es Alfáról még nem gyűlt össze 15 ítélet, de 8,9 pontjával egyelőre ígéretes autó.

A korábbi szériákból a lelkes rajongótábor a '78-tól ''94-igy gyártott bézbólsapka alakú Saab 900-assal a legelégedettebb, ha szabad ezt a kocsit ebbe a kategóriába osztani. Szépen szerepel az E30-as BMW is, a '93 és 2000 között készült C Merci , meg a rég elfeledett 300-as Volvo . A páréves Audik, Mercik és persze Alfák viszonylag rossz szereplésére magyarázat lehet, hogy a prémiummárkák fenntartása általában idősebb korukban sem olcsó, így amikor a gyengébben eleresztett vásárló végre hozzájut álmai kocsijához, mert négy-öt-hat évesen már ki bírja fizetni, szomorúan szembesül az első szervizlátogatáskor azzal, hogy jobban járt volna egy szerényebb tömegmárkával.

Más a helyzet azokkal a kocsikkal, amikben még anyag vót. A 190-es Merci, a kocka 80-as Audik kedvelt, olcsón fenntartható kocsik – önök szerint.

Felső-közepesek

Az 5-ös, az E, az A6-os hazája. Közülük is az Audit szeretik a legjobban, 24, többnyire elégedett tulajdonos 8,02 pontra, erős négy csillagra osztályozta. Az E60-as, Bangle tervezte Ötös jóval mögötte kullog. Az aktuális E Merciből még nincs elég ítéletünk az értékeléshez, de elődje, a tavaly kifuttatott, 2002-2006-os széria igen szomorúan szerepelt, az összesített táblázatban a negyedik legrosszabb autó! (Mindjárt kiderül, hogy ki a harmadik legrosszabb a Tavria és az Oltcit után. El sem hinnék!)

Korábbi ítélethirdetések

A tuti 10 ezer után
A még tutibb 20 ezer után

A korosabb közepes presztízsautók között a Mercié a pálya. A legendás tepsi, a '76-tól '85-ig gyártott 123-as Merci végzett az élen, 8,2 ponttal. Szorosan rátapad a 124-es, 8,16-tal. Ezután már újabb modellek következnek: önök szeretik a 850-es, S70-es Volvókat , a 9000-es Saabot is. Titkos tipp a '99-ig készült 600-as Rover , a megszűnt gyár elegáns szedánja nagyon olcsón megkapható, de önök szerint nagyon megbízható, kellemes autó. Meg kell említenünk még a Peugeot próbálkozását is, a 607-est : ezt a kocsit nagyon nem szeretik.

Nagyok

A luxusautók kategóriáját két S Merci keretezi. A legjobb modell, egyben az összesített táblázat második legkedveltebb autója a 126-os, tapsoljuk meg! A legrosszabb viszont – fúj, fúj – az 1998-tól 2006-ig gyártott eggyel ezelőtti S. És igen: ez az, ez a luxusautó csúfoskodik a táblázat végén, az az a kocsi, amit Önök szerint csak a Tavria és az Oltcit múl alul a Népítélet szempontrendszere szerint. Ritka érdekes pályaív egy autógyártótól.

A második legtutibb behemót Önök szerint a VW üzleti kudarca, a Phaeton , de a 2001-ben kifutott 7-es BMW-kről is elismerően beszélnek. Még két típusról, a '94-'02-es A8-asról és az aktuális 7-es BMW-ről van elég írás az adatbázisban a képalkotáshoz: gyenge 4, illetve erős 3,5 csillagjukkal mindkettő megvásárlása alaposan megfontolandó döntés.

Puttonyosok

A kisteherautónak tervezett, családi autónak is megcsinált puttonyosok legjobbika Önök szerint a Fiat Dobló . Látszik, hogy ez a kategória nem elsősorban a komfortról, a teljesítményről, az ergonómiáról szól: még ez a kocsi is csak a 136-odik az egyesített listában. A többiek meg... A Kangoo a következő, ő már a 289-edik, aztán jön a VW Caddy Life (327), az Opel Combo (337) , a Citroen Berlingo (347) , és a Peugeot Partner (361). Látszik, hogy ez a kategória viszonylag új keletű dolog, az öreg, már kifutott típusok közül csak a Renault Express/Rapid került be az összesítésbe, 21 ítélettel. Mellesleg ő a legkevésbé szeretett púpos, 372-edik az abszolút listán.

SUV-ok, terepjárók

Az aszfalthoz kevéssé kötött autók favoritja Önök szerint – nahát – egy japán, az előző Honda CR-V . És szeretik még a '98-ban kifutott ős-Vitarát , és a 2006-ban leváltott, 2000-től gyártott középső RAV-4 generációt is. Legkevésbé a Nissan Terrano II-t kedvelték. A valóban terepre szánt kocsik viszont annyira rétegmodellek, hogy alig-alig van típus, amelyről összegyűlt volna tizenöt ítélet. Kedves terepjárósok: tessenek írni autójukról, mindannyiunk épülésére!

MPV-k, kisbuszok, öt ülésnél többel

Ha nagy a család, de nem kell hét ülés, érdemes elgondolkodni először a Fiat Multiplán . (Az első és a második széria értékelése szinte azonos, de 15-nél több ítélet eddig csak az elsőről született.) A típusért rajonganak, az autó az abszolút listán is a huszonkettedik. A második sokszemélyes egyterű megint egy 2x3-as, a Honda FR-V . A következő a VW Touran , gyenge négy csillaggal még ez is ajánlható modell. A futó Zafirával, az aktuális Corolla Versóval is egész elégedettek.

Nem azok viszont a '96-'02 közötti Renault Espace-szal , amely abszolúte csak a 368-adik a 383 típusból. De nem rajonganak a Mercedes Vitóért , a '95-től 2001-ig gyártott Chrysler Voyagerért sem. Mind nagy autó, elutasítottságukra a magyarázat tehát részben itt is az lehet, hogy a sokgyerekes nagycsalád örömmel csap le a levetett sokülésesre – majd rájön, hogy a nagy busz nagy, drága alkatrészeket is jelent.

Sportkocsik

És végül a l'art pour l'art élményautók, köbcentire, életkorra való tekintet nélkül: mit élveznek legjobban Önök? (Természetesen ez a legtorzabb kategória, hiszen számos ízig-vérig sportkocsi M3-as BMW-től az Impreza WRX-en át a Swift Sportig nem külön jelenik meg a listában, hanem beolvad a típusba. Kéretik ezt is figyelembe venni, ha a Népítéletből merítenének ihletet játékautó-vásárlás előtt!)

A Honda CRX középső generációját. Nagyon erős négy, majdnem négy és fél csillag 22 ítélkezőtől: a száguldó koporsó nem véletlenül lett legenda. De az Opel Manta is kedvelt tárgy, hiába, a gyerekkori vágyak, az elméleti elérhetőség igen sokat jelent a világ e szegletében.

De azért lassan csak elkapitalizálódunk. Erre utal, hogy bár Ferrarik, Lambók, Porschék nem hemzsegnek a listában, 16 darab Mazda RX8 ítéletünk azért van. Sőt, 7,48 ponttal, 225-ödik abszolút helyre sorolásával még fanyalogni is tetszenek rajta!

A Népítélet itt érhető el. Érje el, és használja! Kiírhatja bánatát, beszámolhat öröméről, segíthet másokon. Tetszés szerinti terjedelemben mesélhet autójáról, leírhatja szerviztapasztalatait, értékelheti, pontozhatja autója erényeit és hibáit. Ha az Ítélet megírásakor megadja e-mail címét is, később szerkesztheti, bővítheti, korrigálhatja Ítéletét.

Minden Ítéletet átnézünk publikálás előtt, így a legtöbb egyértelműen kamu írás eleve nem jelenik meg az oldalon, a játékból vagy rosszul értelmezett márkaszeretetből keletkező hamis értékelés pedig nem kerül be a statisztikákba. Ha mégis átcsúszik valami hülyeség, akkor lelkes olvasóink visszajelzése alapján később dobjuk ki őket.

A Népítélet e cikk megjelenésekor több mint 31 000 értékelést számlál.

Nem találta meg autóját a cikkben? Keresse meg a statisztikában, böngéssze kedvére a teljes táblát Ön is!