150 fotó New Yorkból

2005.03.30. 14:30

Kevés igazi újdonság és számos nagyon erős vagy nagyon gyors autó - így foglalható össze az idei New York International Auto Show egyetlen mondatban. Bár a szervezők nemzetközi kiállításnak szánják, a keleti part legnagyobb városában az autókiállítás elsősorban Amerikának szól, nem csoda, hogy számos, korábban Európában már bemutatott típust elhoztak ide a gyártók.


Mazda MX5 racing

Világpermierből kevés akadt: a Jeep Commander, a Hyundai Accent következő generációja és a Mercedes R-osztály képviselte a szériamodelleket, míg a tanulmányautók közül a Scion t2B, a Suzuki Concept X2, a Toyota i-Unit és Nissan Sport Concept hatott teljesen újszerűen. Ugyanakkor számos gyártó itt mutatta be egyes típusainak új változatait: a Ford Mustang, a Ford Sport Trac, a Dodge Charger, a Jeep Grand Cherokee és a Cadillac XLR minden eddiginél erősebb motorral, a Lexus GS pedig az eddigi legnagyobb teljesítményű hibrid hajtóművel látható New Yorkban.


Mercedes SLR

Egy kedves olvasónk, Molnár Zsolt épp New Yorkban tartózkodott néhány nappal ezelőtt, méghozzá egy digitális fényképezőgéppel felszerelkezve, így az ő képei révén egy kis ízelítőt adhatunk Önöknek a kiállítás hangulatából.

Íme a galéria 150 fotó

A fotográfus kommetárja:

Teljes meglepetés volt, hogy épp amikor NYC-ben vagyok, akkor van a 2005-ös New York International Automobile Show. Így felcseréltem a Szabadságszobor meglátogatása című programmal, ami nem is fájt annyira, hiszen kb. 3 óra sorbaállás az 5 fokban, egy darab vasért - nem nagy áldozat.

Nagy örömmel vetettem bele magam a fotózásba, bár a 43 kiállító több mint 1000 autója, SUV-ja, minivan-je és teherautója megörökítése elég lehetetlen küldetésnek tűnt. Három óra elteltével a vakutól kiégett szemmel is hihetetlenül szerencsésnek éreztem magam, hiszen az utolsó képnél merült le a fényképezőm akkumulátora. Lelkesen indultam volna kajálni egyet a Taco Bell-be, mikor a kijáratnál látom, hogy pecsétet adnak a kimenő emberekre. Én nem kértem, hisz úgyis mindent megnéztem már.

Akkor ért a döbbenet, amikor áthaladtam a kijáraton: nincs pecsét, nincs erő az akksiban, és van még egy kiállítási szint!

Visszamentem kunyerálni pecsétet: mondtam, hogy az elkészült képekkel bizonyítani tudom, hogy a lenti szinten már jártam. Ezt persze nem tudtam volna megtenni, hiszen lemerült a gépem. De enélkül is hittek nekem, jó fejek itt az emberek! Aztán rohanás vissza a hostelbe (1 óra), akku töltés remegő lábakkal (2 óra), vissza a kiállításra (1 óra), és újabb 3 óra fotózás és szemkihegesztés. Ami nagyon tetszett, hogy nem volt tolakodás (pedig ez egy 18 milliós város), szinte valamennyi autóba be lehett ülni, kapcsolgatni a rádiót.

Olyan nem volt, ami ne tetszett volna. De mégis: nem lehetett meghallgatni a Harley Davidson és a Ford közös pick-up-jának dübörgését!