Azt mondják, az oroszoknak nincs pénzük ötezer dollárnál drágább kocsi vásárlására. Az igazi probléma ott van, hogy sokaknak, főként akiknek megvan az említett ötös, többnyire nem az orosz kocsi kell.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az orosz gazdasági csoda szele jól érződik az újautó piacon.
A külföldi kocsik eladásainak ilyen mértékű felfutása azonban nagy
meglepetést keltett. Miként az is, hogy a több százezres orosz
autóeladások mellett utóbbiak még mindig csak a tízezres
nagyságrendnél járnak. Ha azonban a dolgok úgy mennek tovább, mint
tavaly, minden külföldi hatalmas piaci fejlesztésbe kezdhet. Több
gyártó már készíti a terepet.
A VW csoport közel 18 ezres eladásról számolt be, az autók közel fele ugyan Skoda volt, de több mint hétezer a VW emblémát viselte, az Audi karikái pedig 2 és fél ezer orosz piacon eladott új autón díszelegtek. Az Európában visszaesésről panaszkodó Ford modelljeire szabályosan ráhajtottak az oroszok, a hírekben nincs, hogy miért, de a 4200 darabot meghaladó eladás a 2000. évinek mintegy megháromszorozódása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Renault 5600 feletti eladási adata dicséri a franciákat, a
nagy ugrást azonban - ott is - a
Peugeot oroszlánja hajtotta végre: a tavaly előtti bő 1400
darabos eladásból a múlt évben 4200 fölötti lett. Érdekes, hogy a
Mitsubishitől 6 ezer kocsit vettek, miközben a
Toyotától 2300-at, s a
Nissanból is majdnem 5300 fogyott.
Az orosz piacon már nem lehet szép számmal eladni új amerikai autót. A GM helyi szervezetének jelentése szerint egyetlen Cadillac-re akadt vevő, máskülönben a márkacsalád autóiból(beleértve az Opelt is) 2100 fölötti eladást jegyeztek fel, holott 2000-ben még ezer alatt volt a szám. Mindennel együtt a külföldi kocsik közül a Skodák mellett a Clio Symbol-ja (ott így hívják a Thaliát) lett a sláger, ebből 3360 darab talált gazdára.
