Hamarosan indul a WTCC

2005.03.09. 12:52

Gőzerővel tesztelnek a gyári csapatok, hiszen hamarosan startol a WTCC (World Touring Car Championship). A Seat, az Alfa Romeo és az újonc Chevrolet Spanyolországba utazott.



Az Alfa Romeo csapat két napot töltött Valenciában. Az első napon Fabrizio Giovanardi 1:42:53-as ideje uralkodott, a második napon viszont már Augusto Farfus vitte a prímet 1:42:11-gyel. "Remekül sikerült számunkra ez a teszt"- mondta Matilde Tomagnini, a Fiat Csoport sporttevékenységeivel foglalkozó részlegének vezetője. "Pilótáink kiváló munkát végeztek: Fabrizio és Augusto remekül teljesített, míg James Thompson és Gabriele Tarquini új gumik és különböző beállítások tesztelésével foglalkozott."

A Chevrolet csapat elvileg Idiadában és Albacetében edzett volna, de munkájukat megzavarta a hóesés, így végül ők is Valenciában kötöttek ki. A három pilóta, Nicola Larini, Rob Huff és Alain Menu két versenyautón osztozott. "Az albacetei pályán mindenből van egy kicsi" - magyarázta Rob Huff. "Van egy szűk sikán, vannak lassú kanyarok, gyorsabbak és nagyon gyorsak is. Van több olyan fékezési pont, ahol nagy sebességről kell lelassítani az autót, tulajdonképpen minden olyan pályarészletet megtalálhatunk itt, amivel majd a bajnokság alatt kell szembenéznünk. Csak a spái pálya egyenetlen, hullámos aszfaltját nem lehet szimulálni sehol máshol. A pálya kialakítása kedvező, az ember hamar megtalálja a ritmusát és a következetes, precíz munka megkönnyíti a mérnökök dolgát, akik minden beállítás után öt körönkét összevetik a mért adatokat."



A második napon hideg és sűrű köd nehezítette a versenyzők dolgát, de a boxban tovább folyt a munka. Graham Norden, a csapat főmérnöke elégedett: "Az időt, amit a pályán nem tudtunk hasznosítani, a motor és a karosszéria adatainak elemzésével töltöttük. Az analízisek és a számítógép segítségével virtuálisan teszteltünk, s miután jobban megértettük az autó viselkedését, az új tapasztalatoknak megfelelően módosítottuk a további tesztek menetét. Nem valami világraszóló teljesítmény érdekében, inkább tesztelni jöttünk Spanyolországba" - mondta Nicola Larini. "A csapatnak még sokat kell tanulnia, egyelőre ennek a folyamatnak az alapjait fektetjük le, azt vizsgáljuk, hogyan reagál a versenyautó a különböző beállításokra. Remekül haladunk: a kasztni jó, a fékhatás kitűnő, komoly lehetőségeket látok az autóban."




A SEAT Sport három napot tesztelt Albacetében és Valenciában. Rickard Rydell, Jordi Gené és Peter Terting, a csapat három pilótája először Albacetébe utazott egy intenzív egynapos tesztprogramra, majd két napot töltött Valenciában, ahol megosztották a tesztpályát az Alfa Romeo és a Chevrolet csapat versenyautóival. Az eső szerencsére nem esett, és az alacsony hőmérséklet ellenére mindhárom napon kemény munka folyt.

A WTCC versenynaptára

Április 8 -10 Monza
Április 29 - május 1 Magny Cours
Május 13-15 Silverstone
Május 27 - 29 Imola
Június 24 - 26 Puebla
Július 28 - 30 Spa-Francorchamps
Augusztus 26 - 28 Oschersleben
Szeptember 16 - 18 Istanbul
Szeptember 30 - október 2 Valencia
November 18 - 20 Macau

"Minden terv szerint haladt: a felfüggesztések, a differenciálmű és a fékek tesztelése volt a fő feladatunk" - nyilatkozta Antonio Rodriguez, a SEAT Sport Team igazgatója. "Úgy érzem, három kifejezetten termékeny napot tudhatunk magunk mögött és a három autó képes volt hasonló időket futni."
"Elégedett vagyok a Valenciában teljesített köridőimmel" - mondta Jordi Gené. "Tetszik nekem ez a pálya, annak ellenére, hogy nem illik a vezetési stílusomhoz. Bizakodó vagyok, mert így is csapattársaimhoz hasonló köridőket futottam."

Az FIA World Touring Car Championship évadnyitó rendezvénye március 22-én és 23-án lesz, Monzában. Az első nap a sajtókonferenciák és a fotózás jegyében telik majd, de a második már éles tesztnap lesz. Az első versenyt április 10-én rendezik, ugyanitt.